Skocz do zawartości

krzysiogreg

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91_320d_M47T2_2007

Osiągnięcia krzysiogreg

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Panowie, jeździłem kilka wymian na Valvoline MST C3 5W30 ( jeszcze sie nazywał extreme mst c3) i polecam, silnik nie bierze oleju, ładnie i szybko się napełnia zimą. DPF bez większych problemów. Praca silnika jak na 250k km bez zastrzezen. Wkrótce zbliża sie pora kolejnej wymiany i zauważyłem że pojawil sie nowy olej MST C4 5W30. Parametry: Valvoline MST C3 5W30: SAE Viscosity Grade 5W-30 Viscosity, mm2 /s @ 100 ºC. ASTM D-445 12,3 Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. ASTM D-445 72 Viscosity Index ASTM D-2270 170 Viscosity, mPa.s –30°C. ASTM D-5293 <6200 TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 7,0 Pour Point, ºC ASTM D-5949 -42 Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052 0,852 Flash Point, COC, ºC. ASTM D-92 234 VAlvoline MST C4 5W30 Viscosity, mm2 /s @ 100 ºC. ASTM D-445 12,2 Viscosity, mm2 /s @ 40 ºC. ASTM D-445 73 Viscosity Index ASTM D-2270 165 Viscosity, mPa.s –30°C. ASTM D-5293 <6200 TBN, mg KOH/g ASTM D-2896 7,9 Pour Point, ºC ASTM D-5949 -45 Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052 0,850 Flash Point, C 224 cenowo podobne. Obiektywnie, który lepszy?
  2. Gdzie przeprowadziłeś regenerację i ile Cię kosztowała? Czy robiłeś może lampy dynamic? Może być PW.
  3. Panowie, natknąłem się ostatnio na ciekawe datasheet'y oleju Neste http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?productid=013500&lang=en&productgrp=340&type=tt NESTE CITY PRO 5W-40 Fully Synthetic Motor Oil SAE 5W-40 API SN, SM/CF ACEA C3 TYPICAL CHARACTERISTICS 5W-40 Densitykg/m3 15oC 853 Flash PointoC (COC) 244 Pour PointoC -51 Viscosity Index 170 ViscositycSt/ 40 oC 87 ViscositycSt/ 100 oC 14,2 Viscosity cP/ -30 °C 6000 I coś do diesli z DPF - low saps: http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?productid=014011&lang=en&productgrp=340&type=tt NESTE CITY PRO C4 5W-30 Fully Synthetic ACEA C4 Engine Oil SAE 5W-30 ACEA C4 TYPICAL CHARACTERISTICS 5W-30 Densitykg/m3 15oC 853 Flash PointoC (COC) 225 Pour PointoC -42 Viscosity Index 170 ViscositycSt/ 40 oC 70 ViscositycSt/ 100 oC 12 ViscositycP/ oC 6100 Sulfated Ash (w-%) <0,5 Patrząc na parametry i cenę, chyba mamy niezły stosunek cena/jakość. Ktoś jeździ, ktoś używa w/w olei?
  4. Ja ze swojej strony do M47Tu2 z DPF mogę polecić Valvoline synpower xtreme mst c3 http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower_xtreme/cid(7874)/synpower_xtreme_mst_c3_5w-30?category=cars Wydaje mi się że jest lepszy od Lique Molly TOPTEC 4200 który używałem poprzednio - szybciej wycisza silnik (subiektywnie) i na pewno mniej sieje popiołami (na podstawie datasheetów) :)
  5. Podłącz kompa i sprawdź który czujnik wariuje (przód czy tył) Przed wymianą czujnika wpierw sprawdź kolego czy kabel nie jest przetarty. U mnie wariował tylny czujnik - tylne lewe nadkole, przetarł się między nadkolem a metalową częścią podwozia. W rezultacie robi się zwarcie miedzy żyłami albo (tak było u mnie) jedna odizolowana żyła dotyka do metalowej części samochodu - i lampy chodzą góra dół, sypiąc błędami w kompie.
  6. podepnij kompa bo inaczej to wróżenie z fusów
  7. mały update. mając wczoraj pare godzin wolnych pobawiłem się DIS'em z tymi czujnikami. Miałem jeden błąd - czujnik regulacji wys xenon tył - sygnał poza zakresem. I faktycznie, po sprawdzeniu napięć odczytywanych z czujnika przód 2.6V tył 4.1V Co ciekawe - odpiąłem łącznik z wahaczem i sprawdziłem zmiane napięcia w pełnym zakresie ruchu czujnika - przód 0,8 - 4V, tył 3.2-4.5V Zamieniłem czujniki miejscami - odczyty takie same. Napięcie do tylnej kostki dochodzi ok. Test lamp w DIS przechodzi poprawnie. Zatem pytanie - czy długa jazda z uszkodzonym tylnym czujnikiem mogła "rozkodować" FRM2 i dlatego domyślne napięcia są na takim poziomie? Czy można jakoś ten sterownik przekodować by zaczął działać poprawnie?
  8. Jakie napięcie powinno dochodzić do tego czujnika? Obstawiam że 5V. Czy możesz podpowiedzieć w którym miejscu u ciebie przetarł się ten kabelek?
  9. Dzięki za odpowiedź, wymieniłem bo był błąd w INPA - staram się żeby wszysko w samochodzie było robione na czas. Teraz bym nie ruszał :p Czujnik rzeczywiście czujnik był uwalony - rozebrałem go (nie było to łatwe) miał uszkodzony przetwornik (połamany) i odlutował się jeden z przewodów łączących płytkę z gniazdkiem przyłączeniowym. A wiesz może turbojajko jak należy przeprowadzić to kodowanie? INPE / DIS mam.
  10. Panowie mam problem z Xenonem w swojej BMW (320d 2007 preLCI, Xenon dynamic) Od zakupu (prawie rok temu) miałem błąd w INPA mówiący o braku odczytu z tylnego czujnika regulacji xenonu. Pomimo błędu, światła świeciły poprawnie, podczas uruchamiania działał test lamp (góra-dół) po czym poziomowały się na odpowiednim poziomie. Dynamic działał też poprawnie - ładnie doświetlał zakręty. Tydzień temu wymieniłem czujnik na używkę allegro, skasowałem błąd Inpą i ... się zaczęło. Swiatła podczas uruchomienia testują się odpowiednio ale... podczas jazdy jak również np. podczas postoju z uruchomionym silnikiem światła wędrują góra dół w takim zakresie że albo świecą po ziemi albo po chmurach. Wędrówka ta wygląda jakby światła ustawiały w losowych pozycjach. Na pewno oślepia to kierowców oraz w momencie jak opadną na dół ograniczają mi strasznie widoczność. inpa nie pokazuje żadnych błędów. czy czujnik jest uwalony? A może należny przeprowadzić jakieś kodowanie/aktualizację sterownika świateł?
  11. raczej niemożliwe żeby woda z klimy kapała ci na osłonę silnika, odpływ jest nad skrzynią biegów i woda jesli ma kapać kapie bezpośrednio z wężyka na osłonę skrzyni biegów lub ścieka po wewnętrznej stronie tunelu
  12. No to pozostały dwa ostatnie pakiety: P7R7A innovation packet S563A Light packet :D
  13. tutaj też odpływ jest bezpośrenio nad skrzynią biegów, która w czasie jazdy się nagrzewa ale nie do tego stopnia żeby woda odparowała. No u mnie nie cieknie, co ciekawe dywanik i wykładzina wewnątrz jest sucha, bez śladu wody. Ma ktoś może zdjęcie lub rysunek jak ten odpływ jest zamontowany do obudowy klimatyzacji?
  14. Hej, Dziś robiłem odgrzybianie ozonem, przez 30min auto chodziło na max klimie i po skończeniu odgrzybiania nie zauważyłem najmniejszej kropelki wody pod samochodem. I faktycznie - nigdy pod BMW nie było morko, w moim poprzednim samochodzie po użyciu klimy zawsze stała większa lub mniejsza kałuża... Facet od klimy powiedział że na pewno odpływ skroplin jest zapchany, zatem sprawdzałem też odpływ wody - jest suchy jak pieprz i drożny (włożyłem elastyczny wężyk w odpływ i dmuchałem - jest przepływ powietrza) Widać w środku że kiedyś coś przez niego wypływało, ale dziś był suchutki. Na zewnątrz było 27st C. Pytanko: czy u was cieknie woda spod samochodu z klimatyzacji?
  15. Lique Molly TOPTEC 4200 :cool2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.