Skocz do zawartości

Bogu

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 318TDS E39 520i

Osiągnięcia Bogu

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam ponownie, problem ciąg dalszy. Obecnie na INPIE po wykasowaniu i przejechaniu wyskakuje mi cztery błędy, pomiędzy nimi mam : "83 engine speed/crankshaft position sensor" co po wrzuceniu w tłumacza daje nam: "83 prędkości obrotowej silnika / wału korbowego czujnik położenia" I niby by było na tyle w tym temacie bo chyba wszystko jasne, tylko że ja już wymieniłem trzy czujniki, co prawda używane ale to nie możliwe aby wszystkie były padnięte, ostatni wyciągnełem osobiście z anglika, samochód nie jezdził bo miał padnietego automata ale dało sie odpalić, silnik równo pracował, ładnie wchodził na obroty i dobrze trzymał wolne, przekładam do swojego a tu dalej to samo, nadal ciężko pali, wolne falują, potrafi pracować i nagle zgasnąć, w czasie jazdy braki mocy że zaczyna zwalniać czasem do zera. Objawy na wszystkich czujnikach identyczne, więc uważam że to nie możliwe aby wszystkie były padnięte, a i podłączyłem raz zamiennik od znajomego z samochodu, u niego latał, u mnie te same objawy. Czy przypadkiem nie dzieje się to samo z izolacją na dalszej części przewodu co na czujniku? A może przyczyny szukać dalej, sterownik silnika? Aha i jeszcze pytanie o jeden błąd: "68 Tank ventilation valwe" "68 Zawór wentylacji zbiornika" O co to może chodzić?
  2. A czym się różnią te czujniki w M52 a M50 wanos bo jak są takie same to może będę miał na podmiane. A położenia wału z 528 będzie pasował ?
  3. Witam ponownie i dalej pytam. Czy z tych błędów można wywnioskować który czujnik padł lub coś innego? Powtarzam objawy, ciężko pali. Szarpie silnikiem na wolnych. Potrafi zgarnąć na skrzyżowaniu, w czasie jazdy brak mocy. Wyczucalne silne szarpanie jakby na jeden tłok nie palił albo i na więcej. Brak konkretnego błędu wskazującego na któryś czujnik. Kupię czujnik ale oba orginały to trochę kosztują a głupio by było gdyby wymiana nic nie zmieniła. Błędy się kasuja poza dwoma pierwszymi. Nie znam ich znaczenia a w google nic precyzyjnego nie znalazłem a tłumacząc to tylko można się domyślać czego dotyczą. 14 Temperature sensor air oraz 68 Tank ventilation valvezgarnąć na skrzyżowaniu, w czasie jazdy brak mocy. Wyczucalne silne szarpanie jakby na jeden tłok nie palił albo i na więcej. Brak konkretnego błędu wskazującego na któryś czujnik. Kupię czujnik ale oba orginały to trochę kosztują a głupio by było gdyby wymiana nic nie zmieniła. Błędy się kasuja poza dwoma pierwszymi. Nie znam ich znaczenia a w google nic precyzyjnego nie znalazłem a tłumacząc to tylko można się domyślać czego dotyczą. 14 Temperature sensor air oraz 68 Tank ventilation valve
  4. Bogu

    [e39] 528 - Wspomaganie

    Wymiana pompy to prosta sprawa. Dobrze mieć kanał albo podnosnik ale i z lewarka na upartego się da. Ja wymieniałem dwa razy . Wystarczy zdjąć dolny przewód i spuścić olej, poluzowac koło rasowe i zdjąć pasek napędzający pompę. Odkręcamy przewód ciśnieniowy, odkręcamy koło rasowe. Za nim są chyba dwie czy trzy śruby na torksa i jedna M10? , odkręcamy je i wszystko. Powodem hałasu są wytarte bieżnie, to pompa łopatkowa. Jak łopatki pracują po zembach zamiast po gładkich powierzchniach to wyja. Radzę uważać przy kupnie używek
  5. Dzięki dani3011 za podpowiedzi. Jeżeli chodzi o mycie silnika to nic nie cudowałem, trochę pociekło olejem to umyłem, uważam że nie ma to teraz wpływu na pracę bo miną miesiąc od tego zdarzenia i auto latało. A czujniki? no właśnie, nie mam 100% pewności czy to one ani który, z tego co czytałem to jak walnie położenia wałka rozrządu to nie równo pracuje a jak wału to nie chce odpalić. Wymieniac profilaktycznie nie będę bo tanie to one nie sa a szkoda mi parę stówek aby wymieniac i patrzeć czy będzie lepiej, więc chcę być pewien że jak już któryś powoduje błędy to który. Błędy kasowałem, dwa pierwsze wyskakują od razu a pozostałe po przejechaniu. Resetowałem kompa i odrazu po odpaleniu to samo, akumulator w zimie kupiłem nowy.
  6. Witam, Na początek chciałbym się przywitać bo to mój pierwszy post w tym klubie, wiem że jest do tego stosowne miejsce ale z powodu dużych ograniczeń w internecie który posiadam jestem zmuszony zrobić to póżniej Mam problem z którym nie umiem sobie poradzić i liczę na pokierowanie mnie w działaniach przez klubowiczów. Posiadam BMW E39 520i M52b20 z 98r jeżdzę nim od dwóch lat. Jakiś miesiąc temu myłem silnik, nie jakąś myjką tylko zdjełem osłonę klawiatury bo grzebałem przy wałkach i spryskałem oraz polałem silnik wodą, po tym samochód odpalił, przeparkowałem go i było ok, następnego dnia nie dało sie uruchomić samochodu, nawet nie łapał na żaden tłok, po lekturze w google i pomocy kolegów z innego forum, doszedłem że to czujnik położenia wałka rozrządu, faktycznie okazało sie że izolacja na przewodzie potrzaskała, zrobiłem trochę druciarstwo i zalałem te przewody goracym silikonem i było ok. tydzień temu zaczeły się problemy z którymi nie umiem sobie poradzić. Silnik ciężko pali, trzeba kręcić jakieś cztery sekundy, wcześniej to było za pierwszym obrotem wału, potem pracuje nie równo, jak jadę nie ma mocy, gdy dodam gazu to szarpie tak jakby pracował na część cylindrów, jeszcze gdy jade ciągle gaz i hamulec to jeszcze jest ok ale kawałek przejadę równo i spokojnie to w ogóle nie chce jechać tak jakby połowa cylindrów nie pracowała. Posiadam instalacje LPG i nie ma znaczenia czy gaz czy benzyna. Myślałem że to ten czujnik ale ostatnio kupiłem fejs i zainstalowałem w końcu inpe, z tego co czytałem to bład tego czujnika to 65, treści nie będę pisał. ale nie wyskakuje taki (potem opisze błędy) Myślę że gdyby cewka padła to by to wyskoczyło w inpie, jakby wtrysk to by było ok na gazie. Jak wykręciłem świece to na trzecim cilindrze była okopcona, a jak podłączyłem raz fejs od gazu to trzeci wtrysk nie pracował, tak jakby nie było w ogóle impulsu. Nie znam Impy bo mam ją od trzech dni więc nie wiem nawet gdzie szukać, kto może powiedzieć gdzie szukać, co sprawdzić, co może być nie tak, proszę o propozycje. Błędy z inpy: 14 Temperature sensor itake air 68 Tank ventilation valwe 12 Throttle valve potentiometr 83 enige speed/crankshaft position sensor 203 fuel trin limit Bank 2 1 Ingition Cylinder 2 30 Ingition Cylinder 3 16 puls widh modulated signal for imput air condition compresor no i ostatnio 202 i 203 odnośnie lambdy Prosze o propozycje, co może być winne, co sprawdzić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.