Skocz do zawartości

kemot324

Zarejestrowani
  • Postów

    364
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Chybie/śląskie

Osiągnięcia kemot324

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. masco1 zdjęć jak narazie nie otrzymałem. dziki029 co do kolorów wtyczek to Ci nie pomogę, nie pamiętam, jak masz te wtyczki to sprawdzasz po kolorach przewodów do których pinów są podłączone i tak powinieneś dojść do tego. Jak nie masz wtyczek to jedynie podpatrzeć u kogoś w samochodzie.
  2. Prześlij mi te zdjęcia na adres [email protected], ale w większej rozdzielczości, przynajmniej 800x600, bo z tego mało widać. Zasada jest taka, do modułu elektronicznego wchodzą wszystkie sygnały sterujące (od przycisków, krańcówek itp) czyli cienkie przewody, a moduł przekaźnikowy steruje elementami wykonawczymi (silniki, siłowniki itp.) czyli grube przewody. O którą krańcówkę Ci chodzi? Są na mechanizmach elektrycznych szyb, są też w na słupkach...
  3. Acha, tylne przełączniki też pewni będziesz chciał zamontować tak?
  4. Jeszcze jak możesz to zrób zdjęcie przełącznika od strony pinów do podłączenia, masz do niego kostki?
  5. Tak, jak długo trzymasz przycisk, to silnik szyby pracuje, te przekaźniki nie są przeciążeniowe. Teoretycznie powinien spalić się bezpiecznik, ale w praktyce różnie to bywa. Przekaźnik przeciążeniowy, hmm... trudno coś takiego spotkać, przynajmniej ja nie widziałem. Przeważnie w samochodach jest to rozwiązywane przy pomocy elektroniki, która przy obciążeniu odcina napięcie na silnik. Można by zastosować przełącznik termiczny, który był montowany przy elektrycznych szybach w bmw e30, on ma taką funkcję, coś jak bezpiecznik automatyczny w domu ;) Moim zdaniem chyba każdy widzi bądź słyszy, że szyba jest zamknięta i czas puścić przycisk :) Można zawsze zamontować oryginalną instalacje, która jest wyposażone w tego typu elektronikę, ale to już sprawa nie tak prosta jak przekaźniki.
  6. To jest ten "dziewiąty" przekaźnik i jak go podłączyć: %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img23.imageshack.us/img23/4341/przekaniksterujcy.jpg A to już cały zestaw na 4 szyby, ponumerowane nóżki, według twojego rysunku: %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img23.imageshack.us/img23/8060/4xelektryczneszybyprzek.jpg Powodzenia.
  7. 1. Ten gruby od akumulatora oczywiście jeden, do bezpiecznika, później do "dziewiątego" przekaźnika, no i później rozdzielasz go na inne przekaźniki. 2. Tak, podstawki to takie plastiki z stykami (konektorkami), gdzie podłączasz wszystkie przewody, a później tylko wkładasz przekaźnik 3. Przy okazji rozrysuje Ci gdzie ten przekaźnik wstawić w całej instalacji. Odnośnie schematu: 1. Tak to przełącznik, narysowany przykładowo, Ty będziesz miał oczywiście cztery zespolone razem w jednej obudowie i troszkę inaczej to będzie wyglądało 2. No przecież wszystko jest na schemacie rozrysowane i opisane, do tego jeszcze są inne kolory 3. Tak się rysuje schematy i zaznacza miejsce połączeń, tam gdzie linie się krzyżują i nie ma kropki to znaczy że nie łączą się ze sobą, a jak jest kropka to łączą. Jak połączyć?? to już zależy od Twojej wyobraźni, przeważnie bierze się przewody, rozizolowuje po kawałku, skręca razem, lutuje i na koniec izoluje taśmą bądź termokurczem. Ile w końcu tych szyb elektrycznych zakładasz, na dwoje czy na cztery drzwi?
  8. Te przekaźniki są bardzo dobre do tego, sam z nich czasem korzystam, warto do nich dokupić jeszcze podstawki. 4 pary przekaźników, czyli w sumie 8 sztuk, do tego można jeszcze dołożyć jeden, aby główne zasilanie pojawiało się po przekręceniu stacyjki w pozycję np. 1. Czyli dla 4 elektrycznych szyb byłoby to już 9 przekaźników. Czerwony przewód (gruby) podłączasz przez bezpiecznik 30A do akumulatora, a brązowy minus (gruby) do karoserii. Co Ci trzeba wytłumaczyć z tego schematu?
  9. Jeżeli nie masz wiązki i chcesz podłączyć to w prosty sposób, to możesz zrobić to na dwóch przekaźnikach dla jednej szyby. Mniej-więcej tak: %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img26.imageshack.us/img26/1985/szybazamknijotwrz.jpg Tylko co do przełącznika nie jestem pewien jak jest on rozwiązany w e34, czy steruje on plusem czy minusem, muszę jeszcze dokładnie popatrzeć na schematy. A do podłączenia potrzebujesz po dwa przekaźniki zwierno/rozwierne na jedną szybę.
  10. kemot324

    Moja 324D nie podaje paliwa.

    Może na obudowie filtra masz jakieś nieszczelności, bo nie wierze żeby filtr aż tak się zapchał... Zobacz na obudowie filtra plastikowy ciemno brązowy pierścień, jest to element który podgrzewa paliwo w zimie poniżej 5*C, możliwe że on pękł i pompa zasysa "lewe powietrze" zamiast paliwa, ewentualnie przejrzyj cały przewód paliwowy od filtra aż do baku, acha i jeszcze zobacz na smok zasysający paliwo z baku, jest tam taka drobna siateczka, która też lubi się zapchać i wtedy pompa nie może pociągnąć paliwa z baku. Pozdrawiam.
  11. kemot324

    Głowica M21 Diesel Fotki

    Nie pamiętam już czy mam coś takiego, ale wydaje sie mi że jest to otwór na szpilkę, która trzyma obudowę rozrządu. Otwór jest po prostu na wylot, a w nim powinien być gwint.
  12. Czy może ktoś wie do czego służy ten przekaźnik w dieslu? http://img440.imageshack.us/img440/9148/2415908212ka8.jpg Jest on umieszczony obok przekaźnika świec żarowych. Niby na obudowie pisze TD-IMPULSFORMER co by wskazywało ze jest do turbo diesla, ale ja go mam w wolnossącym D i jest podłączony :)
  13. Kupiłem lampy soczewkowe do mojej e30-tki no i mam pytanie. Rozebrałem je w celu wyczyszczenia, ale przed rozbieraniem zauważyłem że odbłyśnik z soczewką można przykręcić do obudowy lampy na dwa sposoby. W odbłyśniku jest wycięcie, a na obudowie napisy R/D i L/G, które to wycięcie może wskazywać. Kiedyś obiło się mi o uszy że wcięcia w obu lampach powinny wskazywać ten sam napis, a u mnie po stronie kierowcy było na R/D a pasażera na L/G. Czy ktoś wie o co tu w tym chodzi i jak to ma być prawidłowo?
  14. kemot324

    Problem z centralka...

    Porozpinaj wszystkie wtyczki w klapie, wyciągnij z niej wiązkę i zsuń ten wężyk. Tylko nie zapomnij później co gdzie było. Raczej na 99% masz poprzecierane przewody.
  15. kemot324

    E30 silniczek M21

    Mechaniczna pompa ma sterowanie gazem przez linkę, a elektroniczna nie :) W późniejszym okresie diesle miały tą samą pompę elektroniczną jak td. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=40640&highlight=324td
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.