Skocz do zawartości

KraQ

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 318i Touring 90'

Osiągnięcia KraQ

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam problem jak w temacie: z początku uciekał mi płyn chłodniczy z obudowy termostatu. Załatałem to miejsce to zaczęło lecieć gdzie indziej, tylko nie do końca wiadomo skąd :mad2: Wyciek jest dość duży i leci nawet w momencie gdy silnik jest zimny. Nie używałem jeszcze żadnych preparatów łatających, ale czy przy takim wycieku jest szansa, żeby one w ogóle pomogły? Płyn sączy się z prawej strony silnika, z pomiędzy obudowy rozrządu a bloku jakieś 3-4 cm poniżej głowicy. Zdjąłem obudowę rozrządu, pompa sucha, pasek rozrządu mokry a wyciek jest gdzieś wyżej. Ma ktoś pomysł co konkretnie mogło puścić? Podejrzewam o-ring numer 3, może to być to? Czy raczej to coś z głowicą? :( http://www.realoem.com/bmw/diagrams/b/y/8.png
  2. można prosić o rozkodowanie: WBACE51090EN57273 z góry dzięki :)
  3. Co to może oznaczać? Auto odkupione było od windykatora, tutaj się wszystko zgadza, a o wyposażeniu ot tak po prostu nic nie ma?
  4. WBACA11090AJ00958 Pomoże ktoś? Z góry dzięki ;)
  5. można prosić o ten vin? WBAAB310301781456
  6. KraQ

    Pomoc przy wycenie E30!

    Ostatnio na alledrogo był właśnie e30 wiśniowy sedan 1.6 m40 rocznik chyba 89 stan ideał garażowany sprowadzony od niemca, zarejestrowany z przebiegiem 54 tys! Ogólnie auto nawet w nadkolach wyglądało jak nowe. Cena kup teraz: 7 tysięcy i przez allegro nikt się nie skusił:) Sądzę, że ten egzemplarz więcej wart nie jest mimo większego silnika i dla niektórych atrakcyjniejszej budy i koloru. Z drugiej strony osobiście jakbym miał taki egzemplarz "po tatusiu" to bym go w życiu nie sprzedał! :nienie: Nawet jakbym nie przepadał za BMW :wink:
  7. KraQ

    Łódzkie

    Kolejne pytanie: Zna ktoś jakiś szrot z częściami do e30? Ewentualnie namierzył ktoś ostatnio jakieś na jakimś ogólnym? Ewentualnie może jeszcze mechanik który posiada kilka aut na części, albo osobę prywatną? Chodzi o miasto Łódź. Z góry dzięki:)
  8. Mitem jest że każda zmiana zabija :) teraz lepiej to brzmi :mrgreen: No ale tak jak pisałem jeżeli silnik jest w dobrej kondycj i sprawdzi się go pod tym kątem to po zmianie nie powinno się stać nic złego :) a z pocących objawów rzeczywiście uszczelka miski mi puściła po ok 2 tysiącach...
  9. W BMW nie wiem jak to jest... Aczkolwiek wcześniej w volvo 440 turbo śmigałem od X czasu na minerale i postanowiłem zmienić na półsyntetyk. Zrobiłem wywiad i 80% osób utwierdzało mnie w przekonaniu że nie można zmieniać oleju na lepszy(bo tak słyszeli). Reszta uważała że osoba która do takiego silnika zalewa minerał to kretyn, silnik nadaje się na śmietnik i że minerał to do boba się nadaje(bo też tak tylko słyszeli). Dopiero jeden mechanik starej daty mi dopiero powiedział że taki zabieg jest możliwy i w jego karierze nic się nie rozsypało po takich zmianach o ile ma się olej w głowie, i dorzucił parę rad: - na początek skontrolować silnik czy nie pochłania horenalnych ilości oleju nie stuka i nie leje się z niego. - przed zmianą na półsyntetyk zalać minerał z wysoką kleistością (polecił mi lotosa) i pojeździć z nim kilka tysięcy. - później również zmienić na lotosa półsyntetyk i można jeździć już na nim cały okres po zmianie. - po zmianie oleju na półsyntetyk nie tyrać silnika i sprawdzić chłodzenie żeby silnik nie dostawał za dużej temperatury i nie pałować na zimnym - skrupulatnie kontrolować stan oleju żeby na zimnym silniku było chociaż minimum, a na ciepłym po 15 minutach postoju nie więcej niż maksimum - jeżeli puszcza chmury albo słychać niepokojące dźwięki wrócić jak najszybciej na minerał Osobiście w volvo stestowałem i śmigałem jakieś 20 tysięcy na półsyntetyku mobil1. Kolejny właściciel zmienił na castrola 10W40 i śmiga dalej. Sądzę że w bmw większej różnicy nie będzie gdyż silnik jest trwalszy niż poczciwe Renault B18 pamiętające lata 70, a zarazem prostszy niż modyfikowana jednostka turbodoładowana z Volvo. Co do syntetyków to mają one dużo substancji płuczących dlatego pewnie silnik zaczął puszczać... Słowem podsumowania niszczące działanie zmiany oleju z minerału na półsyntetyk to mit, zbadałem sam na sobie :) Życzę powodzenia ;)
  10. Witam! Kolejny świeżak prosi o rozkodowanie :D WBAAG71060ED85123 Z góry dzięki :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.