Skocz do zawartości

bawaria.bmw

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia bawaria.bmw

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Właśnie kiedy nawiew wyłącze (tzn cała konsole nawiewu nie świeci) też buja. O jakich wtyczkach mówisz?
  2. Dobry olej jaki mogę polecić to Motul 8100 5W40 X-Clean C3 Same dobre opinie i choć trochę drogi to jednak auto nam się tym odwdzięczy. Aha. nie kupujcie Castrola bo jest przereklamowany.
  3. Witam wszystkich serdecznie, jestem tu pierwszy raz i chciałbym się Was poradzić, bo od dłuższego czasu walczę z moim autem i już nie mam pomysłu. Zauważyłem następujące objawy. Gdy silnik jest zimny a włącząna klima obroty falują i domyślam się że to chodzi o uszkodzony podgrzewcz elektroczny. Niestety od paru dni zauważyłem że i nawet kiedy wyłącze klime czasami obroty falują i choć słabiej kiedy wyłącze klime to jednak są. Natomist główny problem z jakim się zmagam to przygasanie obrotów,tj. takie krótkie zafalowanie kiedy wrzucam luz ( szkrzynia manual) a czasem nawet zgaśnie silnik. Zdobyłem INPE i zacząłem od sprawdzenia błędów( jedynie wina sterownika świec). Postanowiłem sprawdzić korekcje i maja się one tak. Na postoju po zagrzaniu 4 cylinder potrafi wejść na 1,8 a 3 cylinder na 0.7. Po lekkim dodaniu gazu nawet podczas jazdy 4 cylinder ma korekcje nie przekraczająca 0,5 za to 3 cylinder potrafi dojsc do 1,1. Nie bardzo wiem czemu jest taka odwrotna zależność względem wolnych obrotów. Kolejną rzeczą jaką sprawdzałem to doładowanie ciśnienia (turbo) i z tego co zauważyłem to ciśnienie zawiera się w przedziale od 1000 do 2300 mbar. Śledziłem przyrost względem wartości obliczonej przez ECU i mogę powiedzieć żę pewne opoźnienie było co chyba jednak wynika z prawa fizyki. Co ciekawe auto czasami przy spokojnej jeździe w dolnym zakresie obr. kiedy to rozpoczynam wejście na obroty potrafi lekko jakby pomyśleć i poźniej już super ciągnie. Nie wiem od czego to możę być. Dodatkowo patrzyłem i nie ma żadnego kopcenia czy braku mocy. Pomiary robiłem już dużo razy i dopiero dziś natrafiłem na taką sytuację. Otóż na wolych obrotach jest duża rozbierzność miedzy wartością zadaną a rzeczywistą, mowa tu o masie powietrza. Wartość rządana to 360 a rzeczywista 522. Zaznaczam żę wcześniej takiej sytuacji nie widziałem a wskazania pokrywały się idealnie. Dodatkowo zrobiłem próbną jazdę i okazało się żę przy wyższych obrotach wartości te róznią sie nawet o 300 wartości. Maksymalna wartość jaką zauważyłem to 1200.Czy to jest winny przepływomierz aha temperatura zasysanego powietrza pokazywał na poziome -1,5 stopnia ( za zewnątrz dziś mamy -9 stop). Jeszcze jedno co mi dziś się nasunęło to jakby turbo szybciej osiągą ciśnienie niż było to w innych próbach ale kiedy wszedłem na max obroty to nie przekroczyło 2,3 bar. Proszę o jakieś sugestie co sprawdzić ewentualnie wynienic.. pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.