Skocz do zawartości

swistakkrakow

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 520XD 2016r
    Z3 2.0R6 2000r

Osiągnięcia swistakkrakow

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Właśnie jestem po akcji serwisowej. Tak jak pisałem wcześniej dostałem pismo z zaproszeniem z M-carsu w Krakowie. Doradca na miejscu poinformował mnie że będą sprawdzać stan chłodnicy i jeżeli okaże się że jej stan jest w "słaby" to będą zamawiać bo jej nie mają i na kolejnej wizycie będzie wymiana, jeżeli okaże się że stan jest "bardzo zły" to auto zostaje w serwisie i na koszt BMW dostane samochód zastępczy. Okazało się że było coś nie "tak" ponieważ nagle nowa chłodnica się znalazła i została wymieniona i dodatkowo po konsultacji z centralą BMW został również wymieniony EGR. Aktualny przebieg to 61000km operacja trwała ponad 5 godzin.
  2. swistakkrakow

    szyba przednia

    Panowie tak z mojego doświadczenia to wiem że nie warto kupować ubezpieczenia szyb tylko kupić tzw ochronę zniżek która dla mojej F10 w PZU kosztowała ok 100zł. Wtedy raz w roku można usunąć każdą szkodę bez względu na jej wartość w tym również szybę i zniżki pozostają na tym samym poziomie.Płacimy przecież za ubezpieczenie po to żeby w razie szkody z niego skorzystać, firmy wiedzą że ludzie boją się utraty zniżek więc naprawiają na swój koszt a ubezpieczenie i tak płacą tylko wtedy trzeba sobie zadać pytanie czy ubezpieczamy się dla świętego spokoju czy po to żeby w razie czego skorzystać z ubezpieczenia?
  3. Ja dostałem w zeszłym tygodniu list z M-CARS w Krakowie z informacją i zaproszeniem na wykonanie akcji. Zadzwoniłem dzisiaj i termin był praktycznie od razu, umówiłem się na 12.01, czas jaki mam sobie zarezerwować to ok 6 godzin.
  4. Koledzy, Tak na podsumowanie tematu przesyłam link do firmy zajmującej się naprawą skrzynek X-Drive gdzie piszą że jedną z przyczyn ich uszkodzenia jest stosowanie opon które nie są dedykowane do BMW- "Opony również powinniśmy stosować dedykowane ponieważ Opona do BMW jest inna (rozmiar) niż opona do Volkswagena pomimo tej samej średnicy" http://www.gearmar.pl/naprawa-reduktorow-bmw-xdrive.html
  5. Skoro poruszony został temat opon i ubezpieczycieli to pojawia sie jeszcze jedna bardzo ważna kwestia a mianowicie naprawa opon. W przypadku jakiegokolwiek przebicia opony o wysokim indeksie prędkosci(nie pamiętam od jakiego indeksu) naprawa jest całkowicie zabroniona i niedopuszczalna i obowiązuje to również w Polsce. Znam to z własnego doświadczenia ponieważ miąlem 3 razy sytuację w samochodzie służbowym raz w Insigni, i 2 razy w Passacie B8(ostatnio w sierpniu) gdzie schodziło mi delikatnie powietrze, okazało sie że jest mały gwóżdż i ze względu na indeks prędkości i obowiązujące przepisy w autoryzoawnym serwisie oponiarskim (były to 3 różne) wymieniano mi zawsze opony na nowe. Dowiedziałem się że w przypadku naprawy takiej opony ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania. Naprawa opon Run flat jeżeli przejedziemy na niej kilkaset metrów również jest zabroniona a usunięcie gwożdzia zgodnie z technologią całkowicie nieopłacalne. Na aukcjach jest mnóstwo kompletów opon używanych prawie nowych które mają "profesjonalną naprawę po gwożdziu"- a tak naprawdę zostały one wycofane i przeznaczone do utylizacji. W przypadku napędu X-Drive powinno wymieniać się wszystkie 4 opony i zawsze powinny byc tego samego producenta na obu osiach. Najćzęściej do uszkodzenia szkrzynki rozdzielczej dochodzi właśnie na skutek nierównego zużycia opon lub różnych producentów na obu osiach pomimo tego samego rozmiaru..
  6. Witam, Ja wymieniałem olej w zeszłym roku w krzynce rozdzielczej w BMW X3 F25 2.0d w M-punkcie w Krakowie i zapłaciłem za wymianę wraz z materiałami 320zł.
  7. Z tą homologacją chyba jednak jest coć na rzeczy skoro są przypadki że ubezpieczyciel kwestionuje opony w BMW z oznaczeniem MOE(czytałem kiedyś artykuł o tym jak ubezpieczyciele unikają wypłaty odszkodowania i tam był dokładnie taki przykład stąd moja teza) . Pewnie sprawa jest do wygrania ale trzeba dochodzić swoich praw dlatego tak jak pisałem wczesniej wolę mieć spokojną głowę bo ubezpieczyciel zawsze będzie szukał powodów aby sie przyczepić. Ja mam opony zimowe Hankook z gwiazdką i nie są to ROF :D
  8. Ta gwiazdka zazwyczaj jest pięcioramienna i może być też w kółeczku, czasem wygląda też jak "śnieżynka" w zależności od producenta.
  9. Teoretycznie masz rację- ale w praktyce bywa różnie zwłaszcza jeśli chodzi o ubzpieczycieli którzy zawsze szukają pretekstu i mogą odmówić wypłaty odszkodowania jeżeli nie posiadasz opon z homologacją dedykowaną(jeżeli taka istnieje) do danej marki samochodu. Jest sporo artykułów i spraw na ten temat, dotyczy to zwłaszcza BMW i Mercedesa gdzie parametry opon są takie samę i różnią się tylko oznaczeniem homologacyjnym gwiazadka lub MOE-sprawy kończyły się w sądach dlatego sugeruję opony z gwiazdką do BMW dla świętego spokoju :D
  10. Od 3 miesięcy jestem użytkownikiem f10 520 xd mpakiet i własnie zmieniłem opony na zimowe. Do tej pory miałem ROF Bridgestone Turanza w rozmiarze 245/45/18 przód oraz 275/40/10 tył. Opony letnie były w miarę komfortowe natomiast strasznie hałasowały jakby uszkodzone było łożysko i jest to przypadłość Turanza(w poprzednich samochodach miałem ten sam przypadek gdy bieznik miał ok 5mm). Opony które założyłem na zimę do wymieniane przez Was Hankook zwykłe nie ROF natomiast z homolgacją BMW(takie dostał w salonie BMW poprzedni właściciel- mój kolega) i powiem że komfort jest znacznie lepszy, są bardzo ciche i świetnie trzymają się drogi(nie pływają) być może z racji że tył pozostał w tym samym rozmiarze 275. Z racji że auto jest w mpakiecie nie wyobrażam sobie aby samochód mógł mieć mniejsze koła. Czujniki i tak działają dlatego według mnie jeżeli bedzie utrata ciśnienia to zostanie to wykryte tyle że nie da się dalej jechać. Tak jak pisałem w salonie BMW Inchcape w Warszawie właśnie taki model opon został sprzedany,opony zwykłe natomiast z gwaizdka czyli homologacją co jest bardzo ważne w przypadku ubezpieczenia i ewentualnego odszkodowania gdy dojdzie do szkody. Pozdrawiam Michał
  11. Wiadomo że przebieg to jest zawsze wielka niewiadoma.W takich autach liczy się tak naprawdę jego stan a do tego narazie nie mogę się przyczepić.Jego wnetrze jest naprawdę wzorowe utrzymane,skóra nigdzie nie spękana ani powycierana-to też jest jakiś wyznacznik częstotliwości eksploatacji.Mam kilka faktur za przeglądy z wpisanym przebiegiem-ale wiadomo wszystko da się podrobić.W moim przypadku jest to samochód weekenowy więc jak zrobię za sezon 5tys to max.W zimie niech sobie stoi w garażu.Na co dzień mam służbowy a żona rodzinnego vana. Z-tkę traktuje całkowicie rekaracyjnie, czasem może się poślizgam.
  12. Pojawiły się dwa nowe ogłoszenia coupe. http://otomoto.pl/bmw-z3-skora-2-8-benzyna-C17349147.html http://moto.allegro.pl/bmw-z3-z-2001r-3litry-tuning-295km-skora-okazja-i1448123638.html
  13. Jak juz pisałem Z3 wziąlem na oględziny do ASO BMW SIKORA w Bielsku i po 2 godzinach szukania znależli:zużyte klocki tył, słaby akumulator i pocący się simering gdzieś przy skrzyni-ponoć to taka przypadłośc BMW-wymienili go na koszt sprzedającego 200zł z wymianą.Lakier zmierzyli i stwierdzili że jest oryginalny, jedynie maska była lakierowana ale bez szpachli-o czym właściciele informowali.Dlatego go kupiłem.Przedni zderzak jest trochę przytarty i pewnie go wymienie-jak ktoś będzie szłyszał o jakimś w dobrym stanie to niech podrzuci info.Jest oczywiście kilka rysek i odprysków ale Z3 ma w końcu 10lat.Byłem w diamonbrite czyli diamentowej ochronie lakieru i za 1500zł gwarantują usunięcie wszystkich niedoskonałości,renowacje i zabezpieczenie wraz z wnętrzem.Widziałem BMW 6 które zrobili i efekt był imponujący.Co o tym sądzicie, robił to już ktoś ?Zawieszenie też bez zarzutu.Wszystkie naklejki są pod maską na swoim miejscu i nie widać by było tam coś ruszane.Pojeżdziłem nim trochę i nie stwierdzam nic co może budzić niepokój, wszysto chodzi super, żadnych luzów i stuków. Wiem że takim autem nie jeżdzi się do "kościoła".Jeśli chodzi o porzednich właścicieli to też uważam że trochę"agro" Widziałem ich auta i moja Z3 wydlądała "najlepiej" Modyfikowali jeszcze Z4 i poprzednią 730D-jest do sprzedania.
  14. Dzięki za wszystkie porady, bagażnik już odwróciłem.Ten kierowca z Z3 to syn tych ludzi od których kupiłem,pewnie też jest aktywny na forum bo to prawdziwy Maniak BMW-podnosi moc swojego M3 cabrio do 450Ps.Jeśli chodzi o felgi to miałem do wyboru 3 opcje miedzy innymi te na filmie i wybrałem te które są na zdjęciach.Widze że Koledzy wiedzą wszystko na temat Z3 i potrafią nawet namierzyć poprzedich użytkowników -jeszcze raz Dzięki!!Jeśli jeszcze coś się uda wyszperać to będe wdzięczny.
  15. Sprawdzałem to jak go odlądałem przed zakupem i jest czysto.Jedyny defekt to odbrysk na tylnej klapie który troszkę zbrązowiał.Nie widzę u siebie regulacji kierownicy czy to możliwe?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.