Skocz do zawartości

jimi7

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia jimi7

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. jimi7

    Problem z elektroniką 523i

    No tak, z poduszką lepiej nie zadzierać.... Więc wychodzi na to że drugą taśmę ewentualnie muszę założyć. Powalczę z nią w ciągu tygodnia i napiszę jaki był efekt. Ponownie dziękuję i pozdrawiam, Marcin.
  2. jimi7

    Problem z elektroniką 523i

    To właśnie podejrzewałem. Jest jakiś sposób żeby to sprawdzić? Z wyjęciem tej taśmy myślę że sobie poradzę ale nie wiem jak ją sprawdzić, gdzie szukać usterki? I jeszcze jedno, czy jest ona jakimś sposobem do naprawienia czy lepiej nie tracić czasu i założyć drugą? Dzięki za odpowiedź.
  3. jimi7

    Problem z elektroniką 523i

    \Witam, jestem tu nowy i na prawdę starałem się "przeczesać posty" o elektronice względem mojego problemu ale niestety nikt chyba nie miał takiego problemu jaki mam ja. Jestem posiadaczem e39 523i SE w automacie, rocznik 1998 w sedanie. Problemy wystąpiły ostatniej zimy, nie wiem czy ma to jakikolwiek związek. Kiedy kupiłem auto jakieś 3 lata temu na stałe świeciła mi się lampka airbag, po podpięciu do komputera wyszło że czujnik w siedzeniu fotela jest uszkodzony (a raczej mata). W niczym mi to nie przeszkadzało więc nie starałem się nawet żeby te usterkę usunąć. Podczas dość długiej podróży ostatniej zimy w mrozie lampka od airbaga zgasła i odłączył mi się tempomat, na którym jechałem. Po chwili znowu wróciło do stanu poprzedniego, lampka się zaświeciła i tempomat mogłem znowu włączyć. Przez kilka godzin takiej zabawy z działającym i nie działającym, zaświeconą i wyłączającą się lampką airbaga dotarłem do celu. Następnego dnia i kilka kolejnych po nim wszystko ok więc mozna zapomnieć. W końcu auto ma 12 lat i przebieg prawie 300tys więc wybaczam. Ale po jakimś czasie to dopiero zaczęły się dziać cuda: całe sterowanie z kierownicy padło, radio nie działa ale się podświetla, przy włączonych światłach miajania same zapalają się i gasną swiatła wewnątrz auta, wycieraczki potrafią zatrzymać się w połowie szyby i nie ruszą dalej dopóki nie nacisne klaksonu , który i tak nie działa ale w jakiś sposób uruchamia zatrzymane wycieraczki. Przełączanie komputera BC też nie działa, całe szczęście że przełączanie kierunkowskazów i świateł jest sprawne. Kolejną rzeczą jaką ostatnio odkryłem jest cichy klikający dźwięk jaki słyszymy kiedy na uruchomionym aucie naciskamy pedał hamulca aby przejść z postoju do jazdy, te ciche kliknięcie dochodzi z okolicy lewarka skrzyni. Mianowicie ten dźwięk do tej pory słyszałem tylko jak naciskałem hamulec żeby przełączyć z postoju na jazdę i to jest dla mnie ok bo domyślam się że tak powinno być ale ostatnio na uruchomionym aucie stojącym na postoju z włączoną skrzynią na P słyszałem te klikanie kilkukrotnie jedno po drugim ale bez wciśniętego pedału hamulca. Nie jest to normalne i zastanawiam się czym może to być spowodowane i raczej jestem pewien że nie ma to związku z dotychczasowym zachowaniem elektroniki. Jedną z opcji jakie mi przychodzą na myśl może być zabrudzony czujnik pod pedałem hamulca, który pracuje w zwarciu lub jest zabrudzony. Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie może jak sobie z tymi kłopotami poradzić? Z góry jestem wdzięczny za jakąkolwiek pomoc lub poradę. Pozdrawiam wszystkich, Marcin. email: [email protected]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.