Skocz do zawartości

vedar

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 316 1991
  • Lokalizacja
    Poznań

Osiągnięcia vedar

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Po wczorajszej dolewce jeszcze 300ml płynu, rozgrzaniu i kolejnym użyciu wentylka :) przy wlewie płynu, chyba doszedłem do całkowitego odpowietrzenia. Dzisiaj przejechałem się rano (zawiozłem żonę do pracy), jakieś 5km w obie strony. Powietrze z nagrzewnicy leciało ciepłe (w miarę wzrostu temperatury na wskażniku) i po przejechaniu wspomnianych 5km temperatura osiągnęła optymalną, czyli na połowie wskażnika. Muszę przyznać, że przed tymi operacjami temperatura do optymalnej rosła zdecydowanie szybciej, ale leciało zimne z nagrzewnicy. Teraz uważam że jest OK. Dzieki za wszelką pomoc.
  2. Już jest troszkę lepiej. Poodpowietrzałem na wentylku przy chłodnicy, gdyż na termostacie mam ukręcony. W trakcie odpowietrzania dolałem w sumie 1.2l płynu (4x300ml że nie przelewać) i po każdej dolewce odpowietrzałem. Termostat chyba jest sprawny, gdyż temperatura do dedykowanej (na połowę wskażnika) dochodzi dość szybko i to czy jest -5 (tak jak dziasiaj) czy + 30 latem. Czy pompa? Wątpię, bo sie nie przegrzewa. Jak teraz odkęcam śrubkę wentyla przy chłodnicy to leci płyn, przed w/w operacjami nie leciał. Jak odkręce korek wlewy płynu to też jest ruch i górnym otworkiem przelewa się płyn. Więcej nie pali. Silnik podczas jazdy cały czas jest nagrzany optymalnie i nic sie nie dzieje z temperaturą. Dopiero jak stane (np. na czerwonym na skrzyżowaniu) to dopiero zaczyna lecieć coraz chłodniejsze powietrze z nagrzewnicy (aż do zimnego). Jak przytrzymam na ok.1800-2000 obr. to zaczyna lecieć ciepłe powietrze i wskazówka temperatury zaczyna spadać, ale tak z 4 mm, nie do niebieskiego. Spadnie sobie i zaczyna rosnąć do optymalnej jak powinno być (cały czas trzymam 1800-2000obr.) i leci ciepłe powietrze, aż nie puszcze gazu. Dodam że nie mam żadnych dodatkowych dzwięków z przedziału silnika (poza zaworkami :() i nie posiadam klimy.
  3. Witam. Mam następujęcy problem z układem chłodzenia. Po odpaleniu silnika jak chodzi sobie na wolnych to z nagrzewnicy leci zimne powietrze tak jakby wogóle silnik nie był odpalony, natomiast temperatura na wskażniku dochodzi do połowy czyli jak gdyby nigdy nic. Jak przytrzymam na ok.2000 obrotów to zaczyna lecieć ciepłe powierze, natomiast na wskażniku temperatura spada ok. 3-5 mm. Po puszczeniu gazu znów temperatura rośnie do normy, a z nagrzewnicy leci zimne powietrze. Co to może być? Za mało płynu? Zapowietrzony układ? Jeżeli zapowietrzony to jak go odpowietrzyć? Dodam że na obudowie termostatu mam ukręcony odpowietrznik. Na chłodnicy jest sprawny.
  4. vedar

    nerki do e-36

    to jest nowe, ale jeszcze poszukam używanych:)
  5. vedar

    nerki do e-36

    znalazłem takie coś na allegro http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=86580379 sprzedawca na gg napisał mi że to bedzie pasowało, bo dlatego jest sprzedawane w komplecie
  6. vedar

    nerki do e-36

    nie wiem jeszcze ile, ale mam zamiar to zrobić:) mam zamiar poszukać jakiegoś kompletu (pas i nerki) z orginalnego auta, który ma rozbity tył.
  7. vedar

    nerki do e-36

    generalnie i docelowo ma zamiar zrobić takie coś http://img116.imageshack.us/img116/6038/beztytuu9zy.png
  8. vedar

    nerki do e-36

    witam podepnę się pod ten temat, gdyż też chodzi mi o nereczki. czy mogę założyć pas z nerkami tymi ładniejszymi (od. r.96->) do mojej z r.91?
  9. vedar

    Pompa wspomagania wyje

    Czyli narazie wymienie płyn i zobacze, ale jak sie ociepli, bo nie mam garażu a jest zimno. Jeszcze jedno, jak skręcę na maxa w lewo lub w prawo to pasek piszczy. Jak odpalam w takie zimno jak jest teraz (dziś -20) to jest straszny chałas przez jakieś 2-3 sekundy (podejrzewam że automat rozrusznika nie wraca) i przez jakąś 1-2 minut szumi coś z przodu (pompa wody, wspomagania lub alternator). Jak było ciepło :) to jest powyżej 0 to nie żadnego chałasu pod maską. Pełna kultura.
  10. vedar

    Pompa wspomagania wyje

    U mnie też jest czarny płyn :( , ale jak podjechałem na serwis to powidzieli mi, że pompa jest już zmielona i dlatego jest czarno i gęsto. Dletego mam pytanko, czy jak miałeś czarno to czułeś że słabo wspomaga, a po wymianie lżej się kręciło? Narazie nie wymieniałem płynu, bo generalnie szykuję się do wymiany pompy na nową (na wiosnę), ale może nie potrzebnie.
  11. vedar

    Wymiana płynu w chłodnicy

    Właśnie o taki opis mi chodziło :) , a jak mi to pójdzie to się okaże :roll: . Płyn kupiłem (10l) i jutro sie biore do roboty.
  12. vedar

    Wymiana płynu w chłodnicy

    Witam. To mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Nie dawno kupiłem BMW E-36 316i z silnikiem M-40. Chciałbym wymienić płyn w chłodnicy, ale po przeczytaniu wielu postów na forum zauważyłem że w każdym temacie jest troszke, ale nie ma całego opisu. Jako że nie chcę nic popsuć mam prośbe o podanie najlepiej krok po kroku jak to zrobić. pozdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.