Skocz do zawartości

Jaromiquai

Zarejestrowani
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 316i 92 r.

Osiągnięcia Jaromiquai

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Zamieszczam fotorelację z naprawy nadmuchu a konkretnie opornika. Objawy były takie, że dmuchawa działała albo na cały regulator albo wcale. Jest to e36 z 92 r. starsze wersje miały to co mam ja natomiast nowsze (nie wiem od którego roku) tak zwanego "jeżyka". Potrzebne będą: - Śrubokręt gwiazdkowy w miarę krótki, - Śrubokręt płaski, - kawałek papieru ściernego lub inne czyściwo, - kombinerki, - młotek i jakiś pobijak. Opornik znajduje się po prawej stronie tunelu środkowego za schowkiem na rękawiczki w tunelu dmuchawy (tak jest u mnie w wersji bez klimy), natomiast z klimatyzacją podobno od strony kierowcy. A więc najpierw zdejmujemy regulator nawiewu przekręcając go do góry do oporu a później mocniej żeby wyskoczył z zatrzasku http://lh3.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqv8uR-vNI/AAAAAAAAACw/bZqZ3vGH7KA/s800/1.jpg Następnie odkręcamy sześć śrubek aby wyciągnąć schowek http://lh6.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqv8zX4vCI/AAAAAAAAAC0/3gyJFncfiJs/s800/2.jpg I jeszcze dwie od spodu http://lh3.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqv9Ki4eCI/AAAAAAAAAC4/p6QuV5Fl1-c/s800/3.jpg I widzimy wsadzony układzik po lewej stronie http://lh5.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqv9X7FC3I/AAAAAAAAAC8/HT2Mm-3dHNU/s800/4.jpg Odchylamy zatrzaski i wyjmujemy układ z tunelu http://lh3.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqv9tYisWI/AAAAAAAAADA/BwlQ-NQp7Uc/s800/5.jpg Po wyjęciu wygląda to tak http://lh4.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqwUFARu2I/AAAAAAAAADE/vxoAFNLhUXs/s800/6.jpg Najpierw ściągamy osłonkę w ten sposób, że odchylamy delikatnie blaszki na których się trzyma płaskim śrubokrętem i pchamy do zewnątrz http://lh5.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqwUZH958I/AAAAAAAAADI/veVD3ALsVl8/s800/7.jpg Z góry widzimy (w realu bo zdjęcie trochę niewyraźne) stycznik, który należy przeczyścić papierem ściernym lub czyściwem. Można także co u mnie dopiero dało pożądany efekt wygiąć bardzo nieznacznie dolą część stycznika ku gurnej co spowoduje leprzy styk a co za tym idzie przepływ prądu http://lh5.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqwUijwnqI/AAAAAAAAADM/e1pXUvXyPxA/s800/8.jpg Pobijakiem i młotkiem klepiemy zaciski trzymające układ w obudowie http://lh5.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqwUklUk7I/AAAAAAAAADQ/I0zZ3S91bqE/s800/9.jpg A kombinerkami zaciskamy w miarę możliwości ściski "sprężynek" czyli oporników (chyba) http://lh3.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJqwUzBZ6QI/AAAAAAAAADU/EzzF97D2CGw/s800/10.jpg Uwaga przy próbie z układem w ręce ponieważ bardzo się nagrzewa. Po wszystkim zakładamy osłonkę, wkładamy układ w tunel, skręcamy schowek do kupy i cieszymy się ze sprawnego nadmuchu. Jeżyki z tego co czytałem trzyma się chwilę we wrzątku a kiedy lak przy układzie zmięknie sciąga się go i wyjmuje płytkę. Po wyschnięciu lutownicą poprawia się wszystkie luty na układzie i klei się z powrotem płytkę do obudowy jakimś klejem odpornym na temperatury. http://lh4.ggpht.com/_BYY-T4_vXZ4/TJq3BMGpxMI/AAAAAAAAADc/4umWd6uLb-c/Je%C5%BCyk.jpg Mnie naprawa mojego układu zajęła jakieś pół godzinki nie śpiesząc się. Życzę miłego majsterkowania
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.