Skocz do zawartości

bemka

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O bemka

  • Urodziny 02.02.1977

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2002 Touring
  • Lokalizacja
    Olsztyn

Osiągnięcia bemka

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. to jest gotowy przelot bez pustej puchy, rura sięga od turbo do środkowego kata, 475zł.
  2. bemka

    [320d] bierze olej

    stawiam na turbo, przy okazji wymiany wszystko przeczyść i posprawdzaj podciśnienia, powymieniaj wężyki, poprzeczyszczaj też czujnik temp.pow. ( na rurze od intercoolera ), czujnik ciśnienia doładowania ( w kolektorze ssącym ), przy okazji czyszczenia kol.ss. obejrzyj blaszki czy dobrze siedzą.
  3. bemka

    [320d] bierze olej

    Olej w tłumiku nie bierze się znikąd jak tylko z turbiny, dziwi mnie tylko, że jeszcze Ci działa, nie daje żadnych znaków turbina? nie wyje? U mnie jak szlak trafił turbinę też lało się po silniku, ale do końca nie jestem pewien czy wywalało olej z tego miejsca co u Ciebie bo miałem też korek wlewu oleju do wymiany, początkowo montowali bez dodatkowych plastików zapobiegających wykrzywianiu się blaszek spreżynujących i po odgięciu sie blaszki waliło olej przez korek na cały silnik. Kupiłem korek nowego typu i już się tak nie lało ale długo nie poobserwowałem czy wali skądś jeszcze bo turbina rozsypała mi się praktycznie w jeden dzień, rano zaczęła wyć a wieczorem puściła już olej, który poszedł w wydech, musiałem zjechać z drogi choć chciałem dojechać do domu ale się nie dało, z tłumika szło tyle dymu, że samochody za mną stawały bo nie nie było widać. Podobno można trafić na regenerowaną nawet poniżej 1000zł jak oddasz starą i można na niej pohulać jeszcze kilka latek, zależy jak się trafi ale można i pojeździć parę tys. km i znowu turbo do regeneracji. Turbina ma zmienną geometrię łopatek i podobno nie ma do niej porządnych zestawów naprawczych ( kiedyś były w ASO ale zostały wycofane, chyba się nie sprawdzały ), regenerację głównie przeprowadza się tak, że z trzech wybiera się najlepsze części i składa się w jedną. Dlatego skusiłem się na nową, kosztowała mnie 3800zł, jak chcesz dam Ci kontakt. Sprowadzana była z Niemiec prosto od Garreta. Przy wymianie oczywiście wszystko zostało przeczyszczone typu kolektor ssący, intercooler, egr, przewody itp.. Autko śmiga jak by było po programie.
  4. bemka

    [320d] bierze olej

    kontrolka kontrolką a ile jest na bagnecie, ubyło? osłona pod miską sucha?
  5. Co do wydechów to polecam firmę RM Motors w Kieźlinach na terenie Abram Auto-Części. Można zamówić z kwasówki wydech do każdego auta czy motocykla.
  6. bemka

    [320d] bierze olej

    Wydaje się, że odma przypchana skoro z założoną odmą ciśnienie wali przez turbinę to po jej zdjęciu ciśnienie ucieka właśnie górą, w miejscu gdzie blokowała zapchana odma. Oczywiście dużych przedmuchów odma nie załatwi, wtedy będzie dmuchać wszędzie.
  7. bemka

    [320d] bierze olej

    Wystarczy zdjąć przewód między turbiną a intercoolerem i zobaczyć jak wygląda wyjście z turbiny i czy w intercoolerze nie ma oleju.
  8. bemka

    [320d] bierze olej

    Chlapać lekko ma prawo, natomiast nie powinno ciśnieniowo wywalać oleju tzn. nie powinno wypychać odkręconego korka.
  9. bemka

    [320d] bierze olej

    Chlapie bo odma jest zapchana, chyba, że filtr odmy zmieniony to chlapie bo puszcza ciśnienie.
  10. kurde gdybym wiedział wczesniej to bym cos takiego se kupił :cool2: jest już nowa wersja tej rury http://img641.imageshack.us/img641/298/rurabmw2.jpg
  11. A propos nagaru w EGR i syfu w kolektorze ssącym. Ja wymieniałem ostatnio przy 195000 km turbo na nowe, robiłem w "najlepszym" serwisie diesla w mieście. Po za wyjęciem starego turbo i włożeniem nowego nic nie było czyszczone. Oczywiście olej i filtry zmienione bo sam poleciłem zmienić i załatwiłem części. W karcie gwarancyjnej było napisane "okresowe czyszczenie intercoolera". Nie dawało mi spokoju, że nic nie było czyszczone i mimo moich pytań czy trzeba coś czyścić, słyszałem, że nie ma takiej potrzeby poza intercoolerem. Więc rozebrałem EGR kolektor ssący, przewody od turbo, intercooler itp.. co zobaczyłem? MASAKRA !!!! tony syfu, mazi, spalin pomieszanych z olejem, cały dzień płukałem kolektor różnymi środkami, benzyną, środkiem do czyszczenia silników, aktywną pianą i jest wyczyszczony na 99%. EGR miał tyle nalotu, że trzeba było odcinać nożem kawałek po kawałku a resztę czyścić jak zostało wcześniej wspomniane. Z intercoolera wylałem sporo oleju i porządnie go przepłukałem. Przy okazji pozmieniałem przewody podciśnieniowe jak już wszystko było na wierzchu. Polecam taki zabieg każdemu, po wymianie turbo obowiązkowo a profilaktycznie po 150 tys km każdemu. Nie ma na co liczyć, że w serwisie czy warsztacie będzie się komuś chciało czyścić cały dzień i brudzić sobie ręce. Auto stało się żwawsze, mniejsza turbo dziura, ciągnie od dołu.
  12. Jeżeli założył jakiś za 150zł typu wm lub jucky, który z tłumikiem ma nie wiele wspólnego to nic dziwnego. Auto dużo pali, nie jedzie i hałasuje. Dlatego polecam oryginał od mocniejszego modelu, 316 1,6 i 316 1,9 mają takie same układy wydechowe mimo różnicy mocy więc rozsądne jest założyć od 2 litrów m52.
  13. można założyć od 2 litrowego motoru m52, http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AM11&mospid=47636&hg=18 pewnie jakieś lekkie przeróbki są nieuniknione ale da radę. a czy więcej pali? jak lepiej pojedzie to i więcej spali :)
  14. Osobiście nie lubię przesadzać, żeby nie narobić wiejskiego tuningu ale dobrym rozwiązaniem jest założenie oryginalnego wydechu od mocniejszego modelu lub większej pojemności. Dźwięk powinien się lekko podkreślić i lepiej pociągnie przy wyższych obrotach nie tracąc przy tym za bardzo mocy w dolnym zakresie obrotów.
  15. W benzyniaku nie polecam, chyba, że jest przytkany, pęknięty, nadpalony itp... ogólnie do wymiany. W benzyniaku wolnossącym musi być zachowane odpowiednie ciśnienie w układzie wydechowym, za mocne odprężenie spalin da efekt odwrotny do zamierzonego. Auto w dolnych zakresach obrotów będzie się "dusiło". Przy wyższych obrotach z kolei może być ciut lepiej. Coś za coś, chyba, że ktoś jeździ cały czas powyżej 4 tys. obr. Chociaż samo wycięcie katalizatora jeszcze o niczym nie przesądza, najgorsze objawy są w połączeniu z końcowym tłumikiem przelotowym, auto prawie w ogóle nie ma dołu. Nie mówię o dużych pojemnościach bo silnik powyżej 2 litrów słabiej to odczuje ale w 1,6 czy 1,8 będzie tragedia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.