Skocz do zawartości

mlodziks

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    520

Osiągnięcia mlodziks

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. witam . juz wiem co jest ale to juz po fakcie w sumie , wiem co tak waliło ,czemu były wyczuwalne drgania pod sprzeglem i czemu wymiana kompletnego sprzegla nie pomogla . dodam jeszcze ze to nie wina skrzyni , choc mogla sie tez w trakcie uzytkowania uszkodzic :)
  2. Drogi Panie ar_w Dzieki za pomoc :) ale ja mialem inny sposb na mysli, nietytpowy , dokladniej wymontowac skrzynie a silnik umocowac na jekies stabilnej podporze jednoczensiej zeby niedrzal zbyt mocno ale nie probuje bo sie jesczze cos rozleci pozatym do skrzyni jest dokrecony rozrusznik , poporostu w tej sytuacji chwytam sie wsyztskiego :P:). Oggy , a ja tak sie zastanawiam nad jedna rzecza. Kiedy wciskamy pedal sprzegla tarcza odsuwa sie od kola zamachowego , wtedy silnik nie przenosi napeedu na skrzynie biegów , pewnie wystepuje tam jakis obrot walka ale niema zadnego obciazenia ze strony silnika. heh chyba wyjme ta skrzynie raz jeszce i dokladnie popoatrze tak troche w mysl twojej zasady :) ........
  3. czesc ! --do OGGY ... tak czytalem ten post i w sumie tak jets jak ten pan napisał bo sprawdzalem w PEUGEOCIE 406 gdzie jest wysprzeglik i jest wyczuwalne male dragnie ale nie takie jak w BeEmce :) i tez stawaim na skrzynie ale ciezko stwierdzic , szkoda ze NIEMOZNA bez skrzyni zapalic :P :) --do DYZIO 255 ... jesli chodzi o lozysko w kole to nie jest zatare , nieda sie go sprawdzic dokladnie , nie szumi i nie ma wyczuwalnych "takich przeskokow "gdy sie nim obraca jak to ma miejce w psujacych sie lozytskach. Co do panewek na wale , tak sprawdzalem je wszystkie i te na korbach i na podporach walu i nic nie ma, delikatnie wytarte kompozyjce ale to chyba od temperatury i czasu pracy ( a walsnie takie walenie jest jakby sie panewka przytarła z braku oleju ), sprawdzalem i niema ruchu osiowego . Co do walu to nic tam niema, suzkalem pekniec i luzow i nieznalazlem NIC. Sprawdzalem tez czy jest wyczuwalny luz sworzniach laczacych TŁOK i KORBE i tez nic nie ma . ALE ZNALAZLEM popsute kolo pasowe bo jest ono "w gumie" i rozwalona poduszke pod silnikiem , wymienilem , zlozylem i dalej jak sie Pali to WALI :)... Docisk + sprzeglo+ Kolo zamachowe jest od VALEO . OGGY tak jak mowisz glosno i donosnie :) NIC nie znalazlem zlozylem , wlozylem , skrecilem z ciekawosci zeby zobaczyc czy pomoze wymiana tego kola pasowego i poduszki i po zapaleniu wlai i trzesie samochodem , na postoju , naluzie i z wcisnietym sprzeglem i bez tego . Jesli to skrzynia to lozyska , widzialem takie cos w LUBLINIE , rozlecial sie koszyczek i wlaek dostawal bicia . Jesli nie skrzynia to ine wiem co , ale nie wydalej mi sie zeby gora silnika tak walila , chodzi mi o rozrzad i reszte. Ten samochod chodzi jak stary kompresor :P:)
  4. witam. jakis czas temu jadac smaochodem uslyszalem dziwne walenie w silniku lub skrzynia biegów. od tej pory wyczuwalny byl pod pedalem sprzegła ,dziwny ruch, ktorego byc nie powinno zwiazny prawdopodobnie ze sprzeglem . okazalo sie ze jest rozlwalone tzw. KOŁO DWUMASOWE, z tego co wiem nie powinnio ono miec takiego "luznego ruchu" tylko powinien byc wyczuwalny dos spory opor kiedy chcemy nim obrocic. Wymienilem kolo na zamiennik VALEO (1,700zl Kolo + docisk + tarcza + lozysko) zalozylem , wlozylem skrzynie i dalej cos wali. Oczywiscie to nowe kolo nie jest juz dwu masowe, typowy wieniec spotykany w innych samochodach.Wyczuwalne jest delikatne "bicie" troszke pod pedalem.Wydawalo mi sie ze moze to nowe lozysko moze miec jakis wplyw poniewaz wkladajac je na walek zdawczy i w przeswke , mialo ono takie dziwne luzy , ale przeciez po wlozeniu skrzyni i dokreceniu wysprzeglika wszytskie luzy automatycznie sie kasuja.ALE wyjalem sktrzynie , lozysko i zalozylem tylko zeby sprawdzic czy ma to jakis wplyw, niestety niema dalej COS WALI. Sprawdzalem Bicie wału przykrecajac do czola wienca przyzad omiarowy ale nic nie pokazalo , wyglada na to ze ejst dobrze, ale krecac kluczem , to nie jest to samo kiedy silnik pracuje. WYDAJE mi sie sie to ne jest wina skrzyni poniewazn lozysko nie ejst bezposrednio na walku tylko na takie oslonce, pozatym wciskajac sprzeglo i "wylaczajac" skrzyni dalje cos wali , wiec jest to cos w silniku. TERAZ pytanie CO TO TAKIEGO ?? i czemu wyczuwalny jest jeszcze maly ruch pod pedalem sprzegla , delikatne bicie ?? , moze jednak wla jest gdzies uszkodzony i przenosi drgania na Sprzeglo a pzniej wyczuwamy je pod pedalem ??? POMOCY !!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.