Skocz do zawartości

datso

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X6 4.0 Ciezarowka

Osiągnięcia datso

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. "Prezesie " escalade pewnie ci sie skonczyly Lapowki i dlatego taki anty ciezarowkowy jestes ? Zeby Przebic Takich jak ja bedziesz musial jeszcze dlugo w stolek perdziec zanim razem z ta cala post komunistyczna banda nierobow cos nowego wymyslicie a to tez obejde Czytaj i ucz sie :D . http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:VQJfJKWxO1AJ:podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/422775,akcyza_pikap_z_homologacja_jest_samochodem_ciezarowym.html+podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/422775,akcyza_pikap_z_homologacja_jest_samochodem_ciezarowym.html&cd=1&hl=de&ct=clnk&gl=de Mam Zameldowane firme w niemczech i Polsce . W tym tylko roku sprowadzilem Dokladnie 160 " Ciezarowek "Typu Q7 X5 ML GL Toyota V8 Rav4 Land Cruiser zadnych cup limuzyn itp. Moje ciezarowki Spelniaja po " Przerobce "100 % wszelkie wymogi auta cizrowego i byly" przerobione" :shock: wedlug obowiazujacych przeisow . W toku Mam 5 spraw o doplate akcyzy i juz 3 Wygrane . Moj adwokat powiada ze to dla niego zyla zlota :D :D NIE DAJCIE SIE ZASTRASZYC TYM WYLUDZACZOM Po to jest Prawo zeby je przestrzegac :mrgreen: a swoje dziury budzetowe niech zatykaja wyludzonymi lapowkami . Podstawowym kryterium, które trzeba brać pod uwagę przy opodatkowaniu akcyzą samochodów, jest ich przeznaczenie. Dokonując tej oceny, organy muszą uwzględnić homologację. Naczelny Sąd Administracyjny oddalił dwie skargi kasacyjne dyrektora izby celnej dotyczące akcyzy na samochody. Chodziło o dwie interpretacje podatkowe w zakresie opodatkowania samochodów typu pikap. Podstawowym kryterium, jakie trzeba brać pod uwagę przy opodatkowaniu akcyzą samochodów, jest ich przeznaczenie – podkreślił sędzia NSA Cezary Pryca. Zdaniem sądu organy podatkowe nie skupiły się na tym, czy sporne samochody były przeznaczone do przewozu osób. Błędem było też pominięcie przy ocenie ich przeznaczenia zapisów ze świadectwa homologacji. Podatnik dołączył je do wniosków o interpretację i należało się do nich odnieść. Jak podkreślił Naczelny Sąd Administracyjny, z orzecznictwa wynika, że świadectwo homologacji jest dokumentem urzędowym. Nie można przy interpretacji przepisów prawa podatkowego pominąć homologacji, jej znaczenia i charakteru. Z wnioskiem o interpretację do organów podatkowych wystąpiła spółka, która sprowadza do Polski (wewnątrzwspólnotowe nabycie) i sprzedaje samochody. Pojazdy te mają świadectwa homologacji jako ciężarowe (terenowe), tzw. auta typu pikap. W ocenie podatniczki takie samochody nie podlegają akcyzie. Organy podatkowe uznały, że uzyskanie świadectwa homologacji typu samochodu ciężarowego-terenowego dla pojazdu kompletnego nie przesądza o jego klasyfikacji taryfowej do kodu CN 8704 jako pojazdu ciężarowego. Zaznaczyły, że w notach wyjaśniających po zmianie, pozycja 8703 obejmuje m.in. pojazdy wielofunkcyjne typu pikap. W związku z tym pojazd posiadający homologację typu ciężarowo-terenowego oraz nadwozie z podwójną kabiną pasażerską z 5 lub 6 miejscami siedzącymi, 2 osie o wskazanym rozstawie oraz określoną długość skrzyni ładunkowej podlega podatkowi akcyzowemu. WSA w Warszawie nie zgodził się ze stanowiskiem organów podatkowych. Sąd podkreślił, że aby dany pojazd mógł być objęty pozycją CN 8703, musi przede wszystkim być przeznaczony zasadniczo do przewozu osób. Niespełnienie tego podstawowego warunku oznacza, że nie jest możliwe zaklasyfikowanie konkretnego pojazdu do wspomnianego kodu. NSA podzielił to stanowisko. Wyroki są prawomocne. Sygn. akt I GSK 770-771/09.
  2. Dzialam w tej brazy juz od 0k. 20 lat! Robilem juz z ciezarowek osobowki; z osobowek ciezarowki a z normalnych pojazdow samochody specjalistyczne np. z normalnej bmw kombi 530, x6 x5 x3....samochod opancerzony lub karetke a t4 betoniarke. Jeszcze nikt nie byl w stanie mojej przerobki zakwestionowac wiec ci co nie maja zielonego pojecia niech sie lepiej nie udzielaja . Oczywiscie auto musi spelniac wszystkie wymogi ktore sa wymagane w danym kraju aby go przerobic np.z pkw na lkw i nikt tego nie zabroni bo mamy jedno prawo unijne :-) Kazdy moze z swoja wlasnoscia robic co mu sie podoba a jezeli chodzi o kompletne odpisanie watu od lkw sprowadzanych to juz bedzie pod gorke bo beda rzadac w Polsce zaswiadczenia od produceta czy dilera a takiwgo sie na auto sprowadzone nie dostanie, no chyba ze diler sprowadzi na wasze zamowienie za male 10.000zlotych od auta :shock: . Oczywiscie w chwili zakupu auto musi byc juz przerobione na lkw i kupujacy wystepuje w Polsce o zwolnienie z akcyzy .Potem rejstruje je jako ciezarowe, dostawcze na swoje nazwisko.Potem po np tygodniu wkreca sie siedzenia bo z niemiec przyjerzdzaja tylko 2 osobowe lkw i dopiero wtedy mozna z niego zrobic ciezarowke 5-7-8 10 osobowa z kratka. Reszta jest juz z gorki i nie ma zadnego problemu z zalatwieniem w polsce zaswiadczenia o legalnym przerobieniu z ciezarowego dwuosobowego na ciezarowke kilkuosobowa. Przciez nikt nie zaspawuje w niemczech okien czy orginalnych mocowan do pasow !!!! :D Jezeli jest wtedy potrzeba to dalej uzytkuje autko w firmie odpisuje wat np za raty leasingowe czy bankowe i amortyzuje do 80.000 zl tak wiec jedyne "ale" to 19 % watu ktore trzeba by zaplacic w niemczech a moze i NIE ? :mrgreen: Pozdrawiam wszystkich ktorzy placa Akcyze ktora tak naprawde jest NIELEGALNA !!! [email protected]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.