Witam Serdecznie !!! Jestem świeżo po wymianie termostatu głównego oraz termostatu EGR. Wymieniłem termostaty ponieważ nikt nie zaglądał do nich od nowości i po moich obserwacjach (wolne nagrzewanie się silnika i grzanie kabiny) stwierdziłem , że nadszedł ich kres - zaczęły puszczać. Po wymianie na nowe jest jeszcze gorzej . pierwsze objawy : - Spalanie auta 53 km - 10 litrów ON - wskazówka temperatury bardzo rzadko osiąga pion. Przeważnie jest na 1 białej kresce - webasto działa - stan płynu w zbiorniczku jest odpowiedni - jak jest zbiorniczek wyrównawczy jak patrzymy od góry mamy dwa wężyki , które są podłączone przy korku od zbiorniczka ten od lewej jak stoimy przodem do auta jest podłączony w okolicach EGRu , drugi natomiast zwisa swobodnie . Czy tak powinno być? - pytam ponieważ nie zwróciłem na to uwagi wcześniej a teraz przykuło to mój wzrok. Bardzo proszę jeśli , ktoś z forumowiczów mógł by mi podesłać fotki ewentualnie opisówkę jak i gdzie powinien być podłączony ten wężyk będę bardzo wdzięczny. - jeszcze jedna uwaga , która może być istotna w tej kwestii. - 25 grudnia przejechałem 3 km i samochód stał na dworzu przez około 2,5 godziny , wskazówka nie wyszła z niebieskiego pola (auto zanim wyjechało na miasto stało w garażu przez noc i około 10 minut pracowała na parkingu zanim zebrała się rodzina) . Po 2,5 godziny miałem pokonać tą samą trasę zajrzałem więc pod maskę - ponieważ zaczęła mnie zastanawiać ta temperatura odkręciłem troszke korek od zbiorniczka na niepracującym silniku usłyszałem jak schodzi ciśnienie . Po tym odpaliłem auto i wróciłem tą samą trasą jedyna różnica to prędkość ( przy 1 razie jechałem do 60 km/h a wracając do 100 km/h i wysokie obroty) Temperatura po dojechanie na miejsce i postaniu 1 minuty osiągnęła pion. Zastanawiam się czy układ nie jest zapowietrzony i czy przypadkiem nie ma to związku z tym wężykiem??? Warsztat , któy dokonywał wymiany termostatów twierdzi że zostało poprawnie odpowietrzone. Proszę bardzo o ewentualną instrukcję jak nalezy poprawnie odpowietrzyć układ chłodzenia. Jeśli nie mylę się odpowietrzniki znajdują się 1 na termostacie EGR a drugi na przewodzie biegnącym obok EGR. I najważniejsze.... co może być przyczyną tak wysokiego spalania?? Przed wymianą termostatów max spalała 14 litrów - dlatego postanowiłem je zmienić ponieważ jak kupiłem auto rok temu w mieście spalała mi do 10,5 litra. Bardzo proszę o pomoc ponieważ nie wiem już co robić. Z góry dziękuje Serdecznie