Skocz do zawartości

mathis88

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E34 m50b20

Osiągnięcia mathis88

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Pierścienie nadwymiar czy nominał??
  2. Nie jestem mechanikiem i nie będe tego robił sam. Z robicizną i częściami za wymianę pierścieni będę musiał wyłożyć 800-900zł. Używany silnik 1200zł plus koszt wymiany(500-600zł), a i tak nie wiadomo jaki faktyczny jest jego stan. Ze względu na koszty decyduje się na wymianę pierścieni. Zastanawiam się tylko z jakiego materiału są robione cylindry. Czy przy tym przebiegu nie będą mocno zjechane i czy nominalnej wielkości pierścienie zdadzą egzamin. Podobno te silniki są niezwykle trwałe i 300tys nie robi na nich wiekszego wrażenia o ile olej był w porę wymieniany. Podejrzewam przegrzanie mojego silnika przez poprzedniego właściciela i zapieczenie pierścieni. Sam mi mówił, że często wymieniał pompe wody.
  3. Bardzo długo zwlekałem z odpowiedzią mimo, że znam już przyczynę dziwnego zachowania autka... Okazało się że auto ma kompresje rzędu 7-9 barów na prawie każdym z cylindrów. Chciałem zalać jakimś doktorem i puścić do Zyda ale serce mi się kroi na samą myśl. Próba olejowa wykazała ciśnienie rzędu 14barów więc wiadomo, że poszły pierścienie. Co ciekawe auto nie spala grama oleju więc kompresja ucieka w miske. Przez 16 lat dziadek w niemczech z pewnościa nie sprawił, że tak autko straciło na ciśnieniu ale typek który sprowadził auto przede mną zrobił to w niespełna 3 lata. Przebieg 294 tys w pełni oryginalny dlatego zastanawiam się nad wymianą samych pierścieni na nominał, oczywiście uszczelka głowicy plus planowanie też ( z braku siana myślę że to lepsze rozwiazanie niż sprzedaż do Żyda). Co o tym sądzicie ?? Próbował ktoś takich mini remontów ?? Znajomy kiedyś wykonał taką operację w Audi 80 diesel bo mu olej brała i przez kilka lat, aż do sprzedaży silnik chodził jak żyleta.
  4. Podmieniałem czujnik wału i to samo. Czujniki wałka i wałku odpadają w takim razie... nie mam już pojęcia co to może być. Jakieś inne sugestie? Jestem przekonany że problem tkwi w zapłonie. Charakterystyczne gubienie zapłonu jest zauważalne.
  5. Za poradą z innego forum... ;/ jak sprawdzić czujnik wałka bez podmianki?? Co powinno być po wypięciu go??
  6. Kat był wcześniej wywalony, wydech drożny. Silnik po odpaleniu jakby czasami gubił zapłon, typowa nierównomierna praca mimo tych samych obrotów. Pufanie w wydech. Wydaje mi się że jakiś przekaźnik zapłonu lub sterownik ale nie potrafię tego sprawdzić bez podmianki.
  7. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1161&hg=11&fg=10 14??
  8. Może sterownik. Ale dlaczego nie ma błędów??
  9. Tak. Chodzi tak samo. Wymieniałem też rozrusznik więc musiałem kolektor ssący odkręcić i cały dokładnie sprawdziłem. Na dole w okolicach alterntora szła złączka jakby do trzeciego czujnika /nie wału i wałka/ a podobna do wałka ale nic nie było tam przypięte.
  10. Czujniki temp wporządku, czujunik wałka wymieniony i bez zmian ;//
  11. kolektorze ?
  12. przy czujniku powietrza?
  13. Gdzie się on znajduje?
  14. Witam. Problem z autkiem: BMW E34 M50B20 91r. z sekwencja STAG-300. Trochę jest to odgrzewanie kotleta ale problem męczy mnie od zakupu autka i naprawdę wiele zostało sprawdzone i dalej to samo. Wyszukiwarka nie pomaga. Ogólnie auto jest w b.dobrym stanie. Udokumentowany przebieg 292tys. Jestem 3 właścicielem więc silnik raczej nie jest na wyczerpaniu. Samochód z rana odpala po kilku sekundach kręcenia rozrusznikiem. Gdy się rozgrzeje odpalenie go jest bardzo trudne. Zależy od jego humoru ;/ Nie ważne czy benzyna czy awaryjnie gaz LPG chociaż łatwiej jest czasami na gazie. Po podłączeniu pod kompa 0 błędów. Świece nowe, olej (półsyntetyk), filtry paliwa, oleju i powietrza wymienione. Nie ubywa mi żadnych płynów. Wymieniłem też rozrusznik. Czyściłem przepustnice. Poprzedni właściciel wymieniał sonde, cewki. Poza tym trudnym odpalaniem samochód często chodzi dość nierówno. Ma jakby zbyt niskie obroty 600. Obroty jednak nie falują. Zdarza się jednak że kultura pracy jest w normie 750 i brak drgań silnika. Zazwyczaj przy niskich obrotach jest dość słaby ale też nie zawsze. Powyżej 3-4tys ma dużą moc jak trzeba. Po odpięciu przepływki którą podejrzewam samochód traci całkowicie kulturę pracy na jałowym ale zyskuje mocy w dolnych zakresach obrotów, jest elastyczniejszy i nie muli tak bardzo przy ruszaniu. Jednak jej odpięcie nie ma wpływu na odpalanie które doprowadza mnie do szału! Zdarzyło się nieraz, że musiałem czekać aż silnik ostygnie by odpalić. Kręcenie rozrusznikiem dawało efekt kręcenia bez paliwa (próby zarówno na gazie jak i benzynie nie odnosiły skutku). Instalacja gazowa sprawdzona i jest wszystko OK. Nie jestem pewny ale zauważyłem że im wyższa temp. powietrza tym jest gorzej z tym odpalaniem. Temperatura cieczy na wskaźniku po 4 km trzyma równy pion przez cały czas. Odpięcie sondy nie pomaga w odpalaniu. Reset kompa również. Pomóżcie BŁAGAM !!!!!! Mathis
  15. mathis88

    Problem z odpalaniem

    Brak kompresji, silnik do remontu. Jak z mocą i pracą gdy już odpali??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.