
Tomalo
Zarejestrowani-
Postów
43 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Tomalo
- Urodziny 30.11.1979
Informacje osobiste
-
Moje BMW
[E39] 1999 2,8 Touring.
-
Lokalizacja
Mińsk Mazowiecki
Osiągnięcia Tomalo
Odkrywca (4/14)
0
Reputacja
-
Zalałem 30 litrów paliwa i jest Git, pali jak nowy:) Czyli paliwko spływa kiedy mam mało paliwa (było około 10 litrów). Słyszałem, że przy pompie w zbiorniku są jakieś zaworki zwrotne, możecie pomóc?
-
Niestety problem dalej występuje, świece nowe NGK, listwa odpowietrzona przed odpaleniem (pompowałem paliwko kluczem on/off i wciskałem zaworek na listwie) z rana nadal telepie. Ponieważ obroty normują się po około 20-30 sekundach wątpię aby to była któraś z cewek, ponadto ten objaw jest tylko z rana po nocy, w czasie dnia odpalam i od razu silnik pracuję równiutko. Napięcie na grzałkach sond mam (wg. inpy) nie pamiętam tylko jakie?. Brak błędów w kalkulatorze silnika. Dziś kiedy rano odpalałem wcisnąłem lekko gaz, silnik wskoczył na wyższe obroty i nie telepało, mam jeszcze podejrzenie, że to silnik krokowy. W weekend może go przeczyszczę. A i jeszcze jedno, uszkodzony przepływomierz na pewno pokazała by inpa, poza tym felernym odpalaniem nic mu nie dolega, chodzi równo, nie brakuję mu mocy a w przypadku uwalonej przepływki chyba by tak nie bylo.
-
O dzięki za ciekawą sugestię, nie przyszło by mi to do głowy a w zasadzie tak może być. Jak to sprawdzić dokładniej, czy w listwie jest jakieś odpowietrzenie (ręczne)? Już znalazłem, rano sprawdzę czy będzie ok.
-
Witam forumowiczów, w dalszym ciągu borykam się ze swoim problemem (telepie silnikiem przez około pół minuty po nocy). Później chodzi jak zegarek. Czy to mogą być siłowniki vanos? Mój motor to 2,8 M52 2x vanos (240 000km). Czy to możliwe aby po nocy olej z nich spływał i przez to tak telepało? Dodam, że przy awaryjnym odpalaniu z gazu problem nie występuje, po ośmiu godzinach kiedy odpalam po pracy również odpala normalnie, telepie tylko z rana. Mam Inpę, doradźcie jakie parametry sprawdzić? Mam nowe świece, robiłem reset adaptacji silnika i nadal to samo, zimno mu?:P Czy ktoś wie ile kosztują gumki tłoczków do siłownika vanos? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=11_2170&hg=11&fg=15 Która to część? Dużo w google piszą o uszczelkach w tych siłownikach.
-
Też o tym myślałem, świece mają około 15.000 km. Kupiłem wg instrukcji do silnika 2,5 z dwiema elektrodami bo były tańsze, wg instrukcji do mojego miały być z czterema elektrodami. Pomyślę nad wymianą lub na próbę wkręcę te stare. Pamiętam, że kiedy je wymieniałem nie było takiego problemu. Co do Inpy to pisałem, że poza spalonym wentylatorem klimy nie mam żadnych defektów. Robiłem adaptacje, bez efektów. Jak skasować te korekty? Możecie opisać.
-
Temat opisany bardzo dokładnie kilka tygodni temu. Poszukaj trochę wstecz a znajdziesz odpowiedź na swoje pytania.
-
Witam wszystkich, Mój motor to 2,8 M52 z podwójnym vanosem. Od jakiegoś czasu kiedy po nocy odpalam swoje auto przez jakieś 30 sekund telepie silnikiem, później słychać jakby obroty się wyrównywały i motor zaczyna wyrównywać pracę. Przy nagrzanym silniku wszystko działa idealnie, po 8h kiedy wychodzę z pracy również motor odpala prawidłowo. Ta sytuacja powtarza się tylko rano kiedy auto przestoi w garażu całą noc. Miałem rożne pomysły (siłowniki vanos, słabe ciśnienie pompy paliwa) ale dziś wpadłem na pomysł aby odpalić auto awaryjnie z gazu i o dziwo motor odpalił bez trzęsienia, napisałbym normalnie. Tak więc moje podejrzenia co do vanosa nie potwierdziły się. Próbowałem również dopompować paliwo poprzez kilkakrotne przekręcenie kluczyka on/off po to aby pompa dobiła ciśnienie ale ten zabieg również nie przyniósł efektu. Dodam jeszcze, że w zimę przy mrozach ten problem nie występował, zaczęło się razem ze wzrostem temperatur na wiosnę. Jakie macie pomysły, sugestie? Mam interface do Inpy, defektów z wyjątkiem spalonego wentylatora brak.
-
Dzięki za podpowiedzi, kolektory pospawane i zamontowane. Katalizatory zostały tak jak były, nie gruchały podczas jazdy więc liczę, że jeszcze trochę pośmigam. Na przyszłość wezmę pod uwagę wymianę na sportowy wydech z allegro bez katalizatorów (dwa kolektory z rurami za 700zł). Dla tych którzy myślą o wyjęciu kolektorów małe info. Ich wyjęcie i montaż to MASAKRA!! :) Ps. W moim przypadku kolektor pękł ponieważ przerdzewiała mi podpora wydechu przy skrzyni, katalizator + wydech trochę waży i stąd ta usterka. Nowa podpora na allegro kosztuje 40zł. Warto to sprawdzić.
-
Na temat Delphi w necie jest dużo negatywnych wypowiedzi. Ja włożyłem TRW brak opinii w necie ponieważ amorki tej marki to podobno nowość. Jak na razie sprawują się ok, zrobiłem około 5000. Jeśli chodzi o odboje i osłony to uważajcie na Sachs, amortyzatory może i mają dobre ale te gumy na pewno ktoś robi dla ich marki. To wielka lipa, osłona jest z plastiku i szybko się odkształca. Dziś kiedy unosiłem lewarkiem auto zauważyłem, że po tych 5000 osłona Sachs już się spłaszczyła i nie pracuję tak jak powinna. W oryginale była guma a nie plastik. W ASO Fus chcieli 10zł za jedną osłonę i 60 za odbój. Żałuję, że zdecydowałem się na komplet Sachs.
-
Witam wszystkich, dziś wyjąłem dwa kolektory wydechu do pospawania ponieważ jeden jest nieszczelny na fabrycznym spawie. Te kolektory są scalone na stałe razem z katalizatorami. Po wyjęciu okazało się, że ten od strony kabiny lata w środku tak jakby odkleił się od ścianek, przez otwór widać, że cały katalizator raczej jest ok tylko jak mocniej potrząsnę to delikatnie grucha. Moje pytanie: Czy ktoś z was wybijał sobie porcelanę z katalizatora konkretnie w tym silniku czyli 2,8 gdzie katalizator jest zaraz za kolektorem? Jeśli tak to powiedzcie czy auto jest dużo głośniejsze? Nie wiem co mam zrobić, zostawić tak jak jest czy wytłuc porcelanę i wstawić samą obudowę. Moje auto nie jest sportowe:) zależy mi aby było ciche.
-
Panowie a co z ciśnieniem? Wg tabliczki z słupka przy nieobciążonej jeździe przy rozmiarach 235/45 R17 każą dmuchać 2,3 na przód i 2,7 na tył. Przy takich ciśnieniach auto dobija strasznie, na chwilę obecną mam 2,2 przód i 2,3 tył. Ile pompujecie do swoich? Ostatnio jechałem do Gdańska z rodzinką i załadowaną paką, w czosnowie za wawą pękła mi poducha nivo, do domu 100km wróciłem na odbojach, to była sztywna jazda:)
-
Ja mam 17 w oryginale M-pakiet 235/45. Nie wiem jak się jeździ Turingiem na sprężynach, ale przy moich gumowych poduszkach tył wali jak cholera:/ W zimę kiedy zakładam 15" auto staje się super komfortowe. Wygląd oczywiście bez porównania. Ps. Wszyscy Ci co myślą, że Turing był tylko z nivo wyprowadzam z błędu. Osobiście widziałem 525D z 2000 roku na sprężynach w oryginale.
-
Witam wszystkich, Moje pytanie dotyczy napinacza łańcucha rozrządu a raczej objawów z nim związanych. Mój motor 2,8 chyba M52 na podwójnym vanosie trochę telepie przy odpaleniu. Dzieje się tak tylko z rana przez około 30 sekund, później silnik wyrównuje obroty i praktycznie nie czuć, że jest uruchomiony (powiedziałbym że jest idealnie). Dzieje się tak tylko po nocy, zauważyłem, że ten problem nasilał się tak jakby z rosnącą temperaturą na zewnątrz tzn. w zimę od samego odpalenia silnik pracował równiutko. Dodatkowo czasami słyszę (zaraz po wyłączeniu rozrusznika), że coś obciera chyba w silniku, słychać jakby łańcuch dotykał obudowy rozrządu. Zazwyczaj taki dźwięk ,,skrobnięcie,, słyszę 1-2 razy właśnie z rana zaraz po odpaleniu. Mój motor ma przejechane 230 000, zalany jest pełnym syntetykiem i stąd moje podejrzenie padło na luźny łańcuch. Wydaje mi się, że po nocy spływa olej z napinacza i stąd ten nieporządny objaw. Macie jakieś pomysły? Może sprężyna przy napinaczu jest wyrobiona, myślę też nad zmianą oleju na gęstszy półsyntetyk. Na real oem widzę jakiś tłok od napinacza, wykręca się go chyba z boku bloku, może tam się coś zastało, zapiekło? Pozycja 11 i 12. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=11_1339&hg=11&fg=25&lang=pl Za wszystkie rady z góry dziękuję. Ps. Czy mogą to być siłowniki od vanosa?
-
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP61&mospid=47558&btnr=51_2392&hg=51&fg=55 Spinka nr 9.
-
Już pisałem o tym raz. Jak patrzysz na blok silnika przez ,,dziurę w osprzęcie,, po prawej stronie zbiorniczka wspomagania to widać karby, (wytłoczenia) w bloku. Tam też miałem olej, wyciek zlokalizowałem pod podstawą filtra oleju, trzeba odkręcić całą podstawę (to w co jest wkręcony filtr) od bloku. Tam jest mała gumowa uszczelka która z czasem robi się sztywna i puszcza olej.