Skocz do zawartości

szwistaq

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Toruń / Burton GB

Osiągnięcia szwistaq

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. szwistaq

    Swap 1.8 e30 na 1.8 e36

    Dla wszystkich zainteresowanych podam informację o ww swapie. Możliwy jest do zrobienia w garażu bez żadnych większych narzędzi. Silnik włożą spokojnie 4 osoby. Co do miski olejowej i smoka przekłada sie po prostu całą miskę, ona jest z pompą i ze smokiem. Pasuje wszystko idealnie. Warto od razu zaopatrzyć się w łożysko sprzęgła, ja musiałem od reki kupić cały komplet. Jedyne problemy co napotkałem to czujnik temperatury wody nie pasuje od E36, takrze trzeba wykręcić ze starej głowicy. No i wszelkie koła od silnika, tam na razie mam zrobiona sztukę, bo jest rużnica na kołach o około 1 cm. zaczeło sie od koła dwumasowego bodajrze, od E30 nie pasuje bo czujnik jest inaczej w E36. Pózniej to juz pokolei pompa wspomagania, alternator, pompa wody. Ja mam na podkładkach, ale trzeba to zmienić. Powodzenia, może sie komuś przyda. Nie ma sie czego bać. Dziękuje za wszelką pomoc.
  2. Barto, nie wiem jak jest u ciebie, ale w E30 hella faktycznie mają plastikowe odbłyśniki i prz halogenach 100W topią się i wypalają, wiem z autopsji, poprzednik mojej bawarki to zrobił. Co do mocowań to nie powiem ci. sprawdź w realoem.
  3. szwistaq

    Swap 1.8 e30 na 1.8 e36

    No witam. Dzięki za informację. Koledzy, w moim starym bloku, czwarty tłok już jest luźny, więc chyba lepiej włożyć cały nowy bez rozkręcania. Co do sprawdzenia części to sprawdzałem kolektor od wydechu i jest to samo. Martwi mnie tylko uszczelka pod miską, bo skoro powinna miska od E30 pasować do e36 to chyba uszczelka powinna być ta sama, a nie jest. Mam jeszcze pytania co do skrzyni. Mam nadzieje że tam nie będzie żadnych niespodzianek?.
  4. szwistaq

    Swap 1.8 e30 na 1.8 e36

    Może za słabo wyjaśniłem. Posiadam E30 1,8 z silnikiem M40, zakupiłem nowy silnik, na moje oko identyczny od E36. Od razu rzuciła mi się w oczy miska olejowa, ale sprzedawca zapewnił mnie że nie problem jest z wymianą, a reszta bedzie pasować. Załatwiłem garaż na weekend i chiałbym to ruszć i ożywić moja bawarkę. Proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie lub informację będę wdzięczny. Pozdrawiam
  5. szwistaq

    Swap 1.8 e30 na 1.8 e36

    Witam wszystkich. Moja bawarka jest ze mną w Angli lecz niestety poszła w niej głowica. Będąc na święta w polsce miałem jeden dzień na znalezienie silnika i znalazłem, na oko taki sam ale od e36. Sprzedawca powiedział że wystarcz przełożyć tylko miske olejową, lecz wiem że to na pewno nie wszystko. Czy ktoś kedyś robił coś podobnego?? może można wymienić tylko belkę od układu kierowniczego, która przeszkadza misce olejowej?? Mam zamiar zabrać się powoli do tego, ale na brak warunków warsztatowych, wolał bym ożywiać bawarkę bez wiekszych niespodzianek. Proszę o pomoc i oczywiście najlepszego w nowym roku dla bawarek i dla was ich posiadacze także :)
  6. Witam. Temat można zamknąć. Powodem niesprawności silnika byłao zbyt niskie ciśnienie na wężu paliwowym. Z góry dziękuje za pomoc koledzy. Powodzenia. Ja muszę powalczyć z uszczelką głowicy ( mleko na korku ) oraz sprzęglem. Jeszcze raz dziękuję.
  7. Koledzy, moze ktoś zna jakiegoś polskiego mechanika w okolicach Derby. Jak płacić to wolę rodakowi niż ciapką czy angolą? No i wiadomo, że nie przytnie w kulki. Za pomoc z góry dziękuje.
  8. Witam. Paliwo dochodzi do listwy, gdy wysiagnę wążyk wypływa jeszcze z niego paliwo. Belgus, przewód wychodzi blisko kielicha od strony kierwocy i biegnie pod podwoziem. Fakt miałem problemy z pompą, ale teraz jest wszystko oki. Niewiem jakie powinno być ciśnienie ale z węża leci całkiem przyzwoicie na moje. Gdzie znajduje się dokładnie czujnik połozenia wału, na dole silnika od strony chłodnicy?? Leci tam przewód zakończony czymś w rodzaju metalowej fajki, a drugi koniec wpada gdzieś pod kolektorem od strony kierowcy. Ta fajka to czunik położenia wału??
  9. Cześć Boggy e36. Tak to jest silnik M40. Nie dałem wypiąc kabla przy obudowie paska rozrządu ponieważ wydaje mi się że jest wtyczka zamontowana na stałe lub zapieczona, ale wypiełem ten kabel w miejscu gdzie potem wpada w w blok od strony kierowcy. odłączyłem równierz fajkę z kablem odchodzącym do gdzieś też do bloku, ale te zabiegi nie pomogły. Belgus, co to przewodów, to pod maską wpada przewód paliwowy bezpośrednio do listwy wtryskowej. Możliwe ze wogóle nie miałem filtra paliwa i mam zatkaną listwe wtryskową czy filtr trn jest umieszczony gdzieś indziej??
  10. Koledzy, ponawiam prośbę o pomoc. Czy ktoś może mi podpowiedzieć w jaki sposób sprawdzić prąd na wtryskach, bo ciśnienia podejrzewam bez odpowiedniego przyżądu nie sprawdzę. Znalazłem przewód który idzie do listwy wtryskowej, czy to na nim sie sprawdza?? jeśli tak to wjaki sposób, nie chciał bym sobie pogorszyć.
  11. Koledzy, podpowiedzcie mi jak sprawdzić ciśnienie na listwie i prąc na wtryskiwaczach, bo samemu nie dam rady. Nie widzę mozliweści takich pomiarów bez uprzedniego dem,ontarzu całego silnika :)
  12. sprawdziłem na eżu paliwa, zaraz przy kolektorze, paliwo jest i tryska całkiem drowo. Jeśli chodzi o zmierzenie ciśnienia na listwie to powiem szczerze że chyba by trza było zdjąć kolektor, bo dojście jest fatalne, co do proądu też niezbyt dostać się tam z miernikiem.
  13. Iskra jest, podobno nawet całkiem ładna. Co do oględzin angielskiego specjalisty w BMW Service wolę się nie wypowiadać. Facet moim prywatnym srubokrętem pukając po różnych częściach mojego samochodu stwierdził kosztowną naprawę. Czy możesz mi powiedzieć jak sprawdzić ciśnienie na listwie i jak sprawdzić prąd na wtryskiwaczach. U mnie w mieście jest jakiś polak mechanik, jestem bliski odnalezienia go ale na wszelki wypadek dobrze wiedzieć jak to zrobić. Dzieki za szczere chęci, bo tu kurna to na nikogo nie można liczyć. To nie ludzie, to wilki jakieś :) a właściwie to w drugą stronę :(
  14. Witam ponownie. Czy stać czy nie stać, to jest moja sprawa. Zanim wydam pare stówek na lampy, bo taniej soczewki kolego nie dostaniesz, chyba że w gorszym stanie od mojej :) wolę się pobawić w pomysłowego dobromira, dużo to nie kosztuje. Powiem tak, kupiłem na alegro folie do odbłysników akwarystycznych za bodajrze 5 zł i juz jeżdzę ponad 6 miesięcy i cały czas jest lepiej niż było. Odnośnie skupienia i innych parametrów lampy, powiem, że byłem na stacji diagnostycznej i wszystko jest oki. Na moje warto było sie bawić z jedna lampą przez 1 godzinę, przynajmniej mój portfel się cieszł.
  15. Witam. Mam problem z uruchomieniem silnika. Wysłałem żonkę po zakupy do tesco i wrócila bez samochodu. Byłem pewien ze znowu pompa i miałem rację. Popukanie w pompę pomoglo ale silnik nie odpalił. Bo wielogodzinnych ogledzinach doszedłem do wniosku ze nie ma cały czas paliwa. Bo dłuższym kręceniu rozrusznikiem świecę są suchę i nawet nie śmierdzą paliwem. Na gazie też nie kichnie. Nic kompletna cisza. Dodam że becia miała problem z obrotami, nawet ostatnio gasła na wolnych. Pomocy, serwis w angoli jest bardzo drogi a ciapki wciskają wszystko. Wstępnmie zaśpiewali mi 300-400 funtów bo uważają że to uszczelka pod głowicą, nie znam się aż tak na tym więc wole najpierw zwrócić się do forum, zanim zaczną mi cos wciskać. Pomocy. :mad2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.