
Dami133
Zarejestrowani-
Postów
14 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Dami133
- Urodziny 07.11.1990
Informacje osobiste
-
Moje BMW
BMW E21 M10 + lpg
BMW E30 M20B20 wOnska
BMW E36 M50B25
BMW E46 2.0D 2000
Aktualnie BMW E92 335D -
Lokalizacja
Kraków
-
Zawód
Kierowca Zawodowy
Osiągnięcia Dami133
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Ja z innej beczki. Mam e92 2006 i chce dołożyć USB. Mam CCC full opcje z BT Zmieniarka Navi SOS PDC etc. Jednak USB dla mnie jest niezbędne. Udalo mi sie doczytac na forum że potrzebuje Mulf 2 High. Czy jest tutaj ktoś na tyle miły napisać mi łopatologicznie biorąc pod uwage to co mam co jeszcze mi trzeba, Jak sie domyślam gniazdo usb + mulf 2 high + kodowanie i co jeszcze? I czy nie ma ktoś z forumowiczów montujących takiego zestawu do sprzedania?
-
Jaki silnik do e 30 M30B35 czy M52B28?
Dami133 odpowiedział(a) na karol_e30 temat w Silniki benzynowe wolnossące
m52 b28 jesli chodzi o upalanie jest dużo bardziej awaryjny masz tam vanosa badz vanosy ktore do zwykłej jazdy się przydają ale przy upalaniu będziesz musiał dbać bardzo żeby Ci sie silnik nie rozklekotał, noi blok mniej wytrzymały od m30. Tak naprawde M30 to jest niezniszczalny kombajn, kolega go ma w e34 z sekwencją, raz go zagotował i ma się bardzo dobrze :) latał nim nawet na torze i nie było mowy o przegrzaniu. Moja rada jest taka, jeśli chcesz jeździć i czasem boka puścić czy przy kobitkach laka spalić ;) to m52 B28 to dobre rozwiązanie bo jest ekonomiczny, jeśli jednak chcesz katowac auto wszędzie gdzie sie tylko da i dyfer zmieniac raz na 2tygodnie :D to m30 b35 jest odpowiednie. -
E36 Swap M50 B20 NV na M50 B25 NV problem pilne pomocy :(
Dami133 opublikował(a) temat w Silniki benzynowe wolnossące
do sedna, e36 320i 91r. no to swapujemy na 2,5... dostalem kompletny silnik z wiązką kompem osprzętem, ze starego silnika wsadziłem tylko kompresor klimy i brakuje mi airboxa. Wszystko założone zapięte " chyba " dobrze...! Więc palimy... bajka zapaliło po chwili krecenia za pierwszym strzałem... ale za chwile problem, auto sie nie wkreca powyżej 1000obrotów... wraca do nizszych i znowu i znowu takie falowanie jak daje na przepustnicy gazu. No to zaczynamy zabawe, wymiana cewek, świec, czujników wału i wałka, nawet kompa od 2.0 bo chodzi ale słabiej w teorii. i nic... Moje pytanie dało sie coś sknocić np przy zakładaniu spręzarki klimy jako ze zmienialem koła z przodu ? Bo auto pali ladnie ale wogole sie nie wkreca jak by paliwa brakowalo. jutro chce obejsc filtr paliwa na chwile bo potem zaczął falować. Nieszczelności jako takich nie powinno byc a nie chce mi sie wierzyć zeby nieszczelnosci mialy taki wyplyw ze auto nie przekroczy 1000tys w kółko... Ktoś mógłby doradzic? psikałem plakiem po kolektorze zeby zobaczyc czy moze jakiejs dziury gdzies nie ma i zero reakcji... POMOCY Bo auto stoi w garazu a musze na przyszły tydzien miec sprawne. :/ aaa i nie mam mozliwosci sprawdzenia kompem ;/ pozdrawiam i licze na was... -
E36 2.0 M50 swap M50 B25 z E34 pare pytań! Pilne :(
Dami133 opublikował(a) temat w Silniki benzynowe wolnossące
Witam. A więc mam E36 z M50 B20 ori, kupione za śmieszny pieniądz, jako że się sprzęgło ślizga, postanowiłem że wsadze m50 b25 żeby mieć coś pod nogą prosze nie pisać ze bezsens i żebym pchał się w M52 jako że mam bmw z 91 roku i nie chce mi sie kombinować z wiązką pod EWS Mam do kupienia M50 B25 z sekwencją od E34 wiązka skrzynia osprzęt etc. dodam że oba non vanos Bosh Z tego co się oczytałem: skrzynia nie pasuje ale moja siada, mam nadzieje ze sprzęgło jest to samo?? ( prosiłbym darować sobie wypowiedzi o małej głowie, wale i półosiach bo wiem ze są troche za słabe ale na początek wystarczą ) miska od 2litrówki pasuje do 2.5 i moge ją przełożyć ze smogiem do b25 wiązka? jak to z nią jest? czy jest dużo kombinacji czy pchać wiązke od mojego 2.0 która podobno tez pasuje wolałbym tą z e34 ze wzgledu na podpiętą pod nią sekwencje. jak by ktos mógł nakierowac na stosowny temat w razie czego jesli chodzi o przepinke pinów? i ostatnia dziwna rzecz którą wyczytałem, to że blok od e34 ma inaczej usytuowane łapy i nie siądzie mi do e36 ? ile w tym prawdy?? bo domyslam sie że łapy z mojego b20 musiałbym dać i dałoby rade ? czy jeszcze coś może mnei zaskoczyć podczas takowego swapa ? Z Góry BARDZO dziękuje za odpowiedzi w temacie! bo musze dać jak najszybciej znać czy biore silnik a jeśli nie warto to będe musiał szukać czegoś z e36 żeby nie było kombinacji. Pozdrawiam Damian ! :) -
Witam. :) wiem wiem tematów miliony. więc postaram sie krótko. M20 B20 gaz brc ;). ale nie sekwa. Wcześniej jeździła na PB. teraz przestała, zalewa prawdopodobnie? na gazie hula jak szalona ;) wkręca sie do 6-7 zalezy ile w butli gazu haha :) co zostało zrobione ? filtr powietrza, przepływka, uszczelniony dolot, sprawdzona pompa, auto nie odczuwa różnicy po odpięciu przepływek, obydwoch... Opis: przełączam na PB, na postoju zgasnie jak dodam gazu, przy jeździe jak jade na 3tys obrotow, to auto jedzie jak trzymam dobrze pedał, a jak dodam to prprrrrrprprprprrrr i nie wkreca sie wyzej... czasem się wkręci, rzadko, na postoju na wolnych jak skutecznie sie pobawie gazem to wkrece do odciecia metoda gaz pusc gaz pusc gaz pusc i coraz wyzej :). ------------ wnioskuje ze albo komputer albo wtryski, napewno mam problemy z termostatem bo ciezko bardzo o 90 stopni... musze dobrze sie pobawic ze tak powiem :) pozatym wisko nowe hehhehe. ale nie sądze zeby termostat az takie problemy robil, sonda lambda sprawna... klema sciagnieta dla resetu komputera, nie wiem co dalej... tyle ze auto odpala i chodzi równiutko póki sie gazu nie doda... na poprzedniej przeplywce tez zapalał ale jak się odłączało przepływke to dzialala tak jak ta aktualna, czyli prprprpr i meczarnia z wkrecaniem. jakies sugestie ? aaaa, Kable Zmienione z Sentecha nie ja kupowalem ;) na beru, kopułka prawie nowa ale takimi rzeczami sie nie przejmuje bo gaz dziala. Wątpie także żeby problem leżał przy swiecach jako że Gaz pali na tyk, benzyna też, i równo chodzą. Troche mało spójnie to napisalem. Ale licze na jakąkolwiek pomoc, bo moze ktos zdiagnozuje inny problem... Pozdrawiam i czekam na odpowiedź. i z Góry dziękuje
-
Witam. Krótko zwięźle, mam dobre nieklekoczące M20 w wąskiej 87 rok z nową wiązką? sądze bo komputer 3rzędy pinów i nowsze gniazdo diag. Jako że auto bardzo zdrowe i coraz mniej ich chciałem je przyjemnie zrobić, ale na razie brak środków na M50. Na wejscie, wiem jaka różnica jest miedzy Etą a Setą, Eta + b20 / Seta + b25 Co potrzebuje żeby zrobic połączenie? wystarczy mi sam dół ety? kupić gdzieś blok z tłokami itp? i tyle czy coś więcej mi trzeba? zazwyczaj w internecie pytają ludzie jak mają ete co potrzebują, i wtedy trzeba więcej gratów od M20. a w tym moim przypadku jak jest? bo jeśli wystarczy tyle to małym kosztem można kilka(dziesiąt) kucy uzyskać. i jesli ktoś w temacie jest to jaki jest przyrost? dojdzie do tych 160-180 ? bez kombinowania z komputerem? Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.
-
Witam. Po zimie ( jak to zwykle bywa ) centralny zamek odmówił posłuszeństwa. Co gorsza, drzwi kierowcy nie chcą się zamknąć. Przeskakuje zamek... z niewiadomych przyczyn. Gdzies wygrzebałem że to wina centralnego zamka. Instalacje Centralnego zamka mam oryginalną, włącznie z sterownikiem, do tego dołożony chiński badziew na pilota. Problem się pojawia w tym, że centralka bmw nie reaguje na nic. Otwarcie pasażera czy próba otwarcia przez pilota. Nie wydaje oznak życia, za to chiński badziew " pyka ". Więc tu sie nasuwa kilka pytań. 1. czy centralka mogła umrzeć ze względu że np w drzwiach u pasażera zauwazylem urwany kabel niebiesko żółty? 2. jakie mogę podiąć środki aby sprawdzić czy centralka działa? 3. jak na krótko moge sprawdzić czy konkretny siłownik działa? które kable ze sobą zewrzeć ? w sensie plusa i minusa ( tak wiem mase doslownie pyknąć bo sterownik wysyla tylko impuls ) Noi jesli chodzi o mój chiński badziew... nie zalezy mi wcale na centralnym z kluczyka, więc prosiłbym kogoś kumatego aby mi powiedzial jak podłączyć bezpośrednio siłowniki do takiego urządzonka. Problem powstaje tu, że nie wiem jakie kolorki mają kabelki w siłowniku. Wiem jedynie że Plus ma iść cały czas do siłownika, a centralka ma dać mase na jeden bądź drugi kabel czyli otwórz zamknij. czyli mamy tu 3 kable, Zakładając ze może być coś z instalacją nie tak, jakie 3 kable z wiązki drzwi musze wytargać i podłączyć by wszystko działało sprawnie ? jeżeli komuś to pomoże to mam wąską lampe e30 coupe, sterownik wygląda normalnie, a w drzwiach do siłownika lecą takie kable jak biały niebieski brązowy czarny i jakis jeszcze. będe bardzo wdzięczny za każdą pomoc. najbardziej mi zależy na tym by dowiedziec się jakie to są te trzy kable w drzwiach odpowiedzialne za +12 i masa zamknięcia i otwarcia. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
-
pompa już działa ale krokowy nic.
-
Czemu nic nie jest takie proste ? Poprzedni temat będzie przeze mnie uzupełniany ale tu musze zwrócić uwage jakiegos mechesa elektronika. Mianowicie problem mam wielki :). Miałem potopioną wiązke silnika, stwierdziłem a co tam... wymienie, kupiłem za grosze wiązke tylko do wiązki brakowało wtyczki do gniazdka bezpieczników. Stwierdziłem że mam przecież takie coś wiec w czym tkwi problem... w czym? w tym że sie różnią wiązki... w wiązce nowej znajduje sie 17kabelków a w starej zaledwie 12, podłączyłem większosc ale brakuje mi troche... Najprosciej przedstawie to zdjęciami. to foto przedstawia co musze jeszcze ze sobą połączyć, po lewej wiązka do komputera, po prawej wiązka do bezpieczników(stara kostka) http://img94.imageshack.us/i/82445902.jpg/ drugie foto przedstawia kosteczke białą ( ona idzie w głąb tapicerki ) która była wpięta do kosteczki białej tej z 3 kabelkami z zdjęcia 3 a zdjęcie przedstawia kabelki odchodzące od gniazda komputera w głąb auta. ( stara wiązka ) 2: http://img101.imageshack.us/i/91433637.jpg/ 3: http://img704.imageshack.us/i/32453165.jpg/ zdjęcie 4 przedstawia wtyczki przy nowej wiązce które nie wiem jak podpiąć do tych idących w głąb tapicerki. http://img249.imageshack.us/i/97527497.jpg/ problemu by nie było, ale ani krokowy nie brzęczy, ani pompa nie działa. nie wiem jak to podłączyć. potrzebuje pilnie pomocy... nie bede rozbrajał całej wiązki, moze ktos ma pomysły na kolorki kabli jak to przypożądkować?
-
na razie zmieniam pełną wiązke, sprawdziłem komputer z innego auta sprawny. i to nie komputer. wiązke mam całą potopioną, kabel do ciśnienia oleju był na długosci 30cm zwykłym drutem bez izolacji. Filtra paliwa nie wymieniłem, pompa jest nowa i to paliwo naprawde z mocnym cisnieniem tam leci. wierzcie na słowo jest to przysłowiowe 2,5-3 bary czy w czym sie to mierzy. co mnie zaciekawiło, auto miało zrobione kable od wtrysków " na krótko" nie było wpięcia wtrysków, tylko było 6 osobnych kabli które szły z wiązki do wtrysków, nie wiem czy to normalne, czy to wogóle tak występowało, ale zamieniam wiązke na 100% sprawną jako że lubie mieć wszystko zrobione tak jak należy. szukając pomysłu co może sie dziać. zmieniłem świece na nowe ale nie pomogło niestety. jeszcze jedno pytanie, duzy przeskok odczuje ponieważ mam reduktor gazu do 100koni, i nie wiem czy opłaca sie wymieniać na to 130 jeśli nie odczuje różnicy. jeśli wiązka silnika nie pomoże to zastanawiam sie nad przekaźnikami, a filtr paliwa wyjme po prostu na chwile by sprawdzić czy przypadkiem on nie wadzi. jeszcze jakieś pomysły ? z góry dziekuje za pomoc :)
-
Witam. Krótko zwięźle i na temat, kupiłem auto, problem jest taki. Auto na benzynie po uciązliwym odpalaniu odpala na 2-3-5 max tłoków. dodaje gaz, auto sie dławi i gaśnie. nie nakręca sie po jakms czasie a po zagrzaniu nie pali. Wymieniłem listwe wtrysków na sprawną z myślą ze nie byla uzywana na benzynie. Pompa paliwa działa na pewno i ciśnienie dobrze działa. O dziwo włączam lpg mimo reduktora do 100hp a mam 129, i pali bdb. wkręca sie dobrze, wszystkie gary pracują. Nie umiem zdiagnozować powodu, grzebiąc patrząc wszędzie. czasem odłączałem przepływke czy krokowy i były zmiany typu że można było na benzynie go wkręcić do 3,5tys obrotów na 5garach. Jakieś pomysły bo nie wiem od czego zacząć. A wcale mi nie zależy na lpg tylko na benzynie. Bo wole mieć obydwa gdyby cos sie stało z gazem. Pozdrawiam i z Góry dziękuje. PS. Gary działają np 2 3 4. 1 i 6 nie działa zazwyczaj. moze to w czymś pomoże.
-
Więc jest postęp w pracy. po przerwie, rekinator ożył. Ustawienie zapłonu poskutkowało. pokręcone aparatem i jest dobrze. znaczy... dobrze jak dobrze. auto pali przez 10-15sekund. Następnym krokiem będzie test wszystkich kabli zapłonowych. auto prawdopodobnie nie pali na wszystkie gary. obroty około 400-600. po dodaniu gazu gaśnie. a Więc walka trwa dalej. cdn...
-
iska na świecach jest, nawet próbowałem innych świec. dziś ustawie kable, i dam znać czy dało to jakiś efekt.
-
Witam. [e21 m10 318 gaźnik] Przede wszystkim jestem tu nowy i rozpoczynam przygode z BMW. Zaczynając. Moja krótka historia zaczęła się niedawno. Mianowicie w Krakowie wielu znajomych ma e30stki i się nimi "bawią". Pomyślałem że miłoby było tak się pobawić. Więc ruszyłem w poszukiwaniu e30. Okazało się że bliska rodzina ( wujek ) posiada 2x e21. Jedno z m10 gaźnik drugie z " m30 ? w kazdym badz razie 170koni " Zaciekawiło mnie to ponieważ e21 nie widziałem w krakowie jeszcze :). Więc dostałem uszkodzone e21. Uszkodzenie polegało na " przekręceniu panewki ? " w kazdym bądź razie dostałem do dyspozycji także garaż w którym leżał sprawny ładny silnik m10 identyczny więc zapał do wymiany. Niestety w czasie wyciągania silnika, wujaszek poodpinał wszystko, odkręcił i wyciągnął wraz ze mną i kolegą silnik. Problem twki w tym, że brak mi zdjęć... ani wzoru. O samym aucie, blacharka do roboty. ale za to zrobione elektryczne szyby, elektryczne lusterka, ciekawy bajer jak na ten rok. ( 1978 ) chętnie się nim pochwale jak skończe. Do sedna. Sprawa jest prosta, tak mi się wydaje. Włożyłem silnik, skręciłem wszystko, podłączyłem to z pomocą elektryka/znajomego. Niestety auto nie pali... raz udało się odpalić na 4sekundy ale na tym koniec. Więc żeby się pozbyć zbędnych teorii... Zaczynając - silnik sprawny, ciśnienia sprawdzone - nowa kopułka(rozdzielacz na świece) - cewka sprawna - stare kable zapłonowe ( pierwszy problem ) - pompa paliwowa mechaniczna sprawdzona, daje paliwo - gaźnik sprawny z poprzedniego silnika - uszczelniony kolektor ssący - dobry kręcący akumulator ( żeby nie było haha ) - tak próbowalem kręcić rozdzielaczem dla zapłonu i czasem jak by łapało powoli lepiej czasem nie. - CO NAJWAŻNIEJSZE, OLEJ PALIWO jest ;) wody nie wlewałem jeszcze ale mysle ze to nei ma wpływu na odpalenie auta. Ciężko mi powiedzieć co się dzieje z Moim M10... bo nie mam wzoru, jeśli chodzi o ciekawe zachowania podczas próby odpalania to czasem strzela z gaźnika ( co mnie dziwi bo ogien powinien leciec do srodka a nie przez gaźnik do góry ? ) próbuje kombinuje, cewke zmieniałem, mieszałem kablami, i nic. raz przyszedł mój ojciec, pogrzebał przy kablach i wtedy auto prawie zapaliło, jednak przestało. Pierwsza moja prośba. jak ustawić kable. na dołączonym zdjęciu niżej podane są na deklu 1 3 4 2 a świece idą od lewej 4 3 2 1. Druga moja prośba, żeby przyglądnąć się zdjęciom, i może któryś wężyk jest źle włożony... ciężko mi powiedzieć... a potrzebuje pomocy, nie omieszkam pomocy kogoś z M10 Na Gaźniku z KRakowa kto byłby w stanie podjechać i porównać podłączenie za kilka piw czy flaszke :) Zależy mi na tym aucie bo stoi i gnije, a mysle że bym się nim zaopiekował :). 90koni przy okazji instalacja gazowa do podłączenia wbita w gaz. Coż wiecej chcieć. Co do gazu prosze nie cisnąć, mam zaledwie 19lat i nie stać mnie lać bene żeby się bawić a gaz 2x tańszy. Najlepszym kontaktem byłoby " gg: 3193918 " bardzo będe wdzięczny za jakąkolwiek pomoc, chodzby debate na temat co może być nie tak. Ew wskazać których miejsc zdjęcia powinienem robić. Byście mieli więcej rozeznania. I bardzo bym prosił leniuchów którzy mają m10 których odstrasza zimno, by się pofatygowali na 10minutek :D Bo mi tak zależy że potrafiłem przy -20 spędzać dzień w garażu przy marnym grzejniku :) prosze przede wszystkim zwrócić uwage na kolejnosc kabli bo nie mam pewności. Gorąco pozdrawiam, z góry dziękuje za wszelkie informacje, za pomoc, i życzcie mi jak najdłuższej przygody z BMW :) [zdjęcia] http://img94.imageshack.us/img94/8746/20100215027.th.jpg http://img709.imageshack.us/img709/6992/20100215026.th.jpg http://img69.imageshack.us/img69/6981/20100215025.th.jpg http://img203.imageshack.us/img203/701/20100215024.th.jpg http://img514.imageshack.us/img514/9585/20100215023.th.jpg http://img519.imageshack.us/img519/275/s6004008.th.jpg http://img180.imageshack.us/img180/994/s6004007.th.jpg http://img203.imageshack.us/img203/9089/s6004006.th.jpg