od razu mówię , że nei czytałem całego wątku, ale dodam tyle : w mojej firmie jest dość duża flota samochodów (akurat bmw jest rzadkością...) myślę , że coś między 200 a 300 samochodów, wiec na przestrzeni ostatnich prawie 10 lat statystycznie jest to spora proba do obserwacji. jakis czas temu jak mial byc zamawiany nowy samochod dla mnie to rozmawialem z obsluga floty i miedzy innymi pytalem o to czy nie lepiej jest zamowic diesel zamiast benzyny, odpowiedź padła taka, że dla firmy opłaca się zamawiać diesle tylko dla pracowników, ktorzy deklarują miesieczny przebieg minimum 2500km. jesli jest mniej to nie opłaca się. dodam, że wszystkie koszty liczone są przy zalozeniu , ze czas zycia samochodu to 3 lata lub 150kkm, potem samochod jest zwracany do firmy leasingowej i sie go pozbywaja. serwis przez te 3 lata tylko ASO i to zgodnie z zasadami sztuki, zadnych skrótow bo gdzies tam moze byc taniej.