Skocz do zawartości

DAREQ84

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39, 530d 2000.10 po lifcie

Osiągnięcia DAREQ84

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam, mimo że wątek jest nieaktywny od 2 lat, postanowiłem opisać jak wymienić baterię (akumulator) w kluczyku wiecznym w E39, może komuś się przyda. A więc po pierwsze potrzebujemy baterię. Symbol baterii to VL2020, producent Panasonic. Ja osobiście kupiłem baterię VL2020-1VCE w e-sklepie: http://www.conrad.pl. Koszt z dostawą ok 32zł, czas oczekiwania ok tydzień. Ktoś na tym forum opisał jak otworzyć klucz, więc też tak zrobiłem, powolutku nożem do gips-kartonu, wysuwająć ostrze na pierwszą pozycję kiedy czubek ostrza będzie widoczny. Rozkrajamy klucz bardzo powoli nie wkłądając całej długości ostrza aby nie nie uszkodzić elektroniki. Bateria VL2020 jest identyczna jak w kluczyku, natomiast ma inne uchwyty(elektrody) do przyspawania. Z tymi uchwytami to jest drobna zabawa. Elektrodę z plusem zgiąłem o krawędź baterii w kierunku strony z minusem i po około 2mm spowrotem. Tak aby przykławając stroną + do elektroniki pilota (biała powierzchnia) można było włożyć elektrodę do dedykowanego otworu w elektronice i aby bateria znajdowała się w pozycji maksymalnie podobnej jak oryginalna. Elektrodę z minusem zagiąłem całkowicie na tej stronie gdzie jest przymocowana o 180 stopni aby nie wystawała poza baterię. Wcześniej włożyłem w malutki otwór elektrody z minusem któtki przewód i go przyspawałem. Drugi koniec przewodu wędruje do dedykowanego otworu w elektronice klucza. Zalecam użycie cieniutkiego przewodu aby wszedł przez malutki dedykowany otwór. Elektrodę "+" i przewód z "-" lutujemy do elektroniki i składamy klucz. Ja nie chciałem mieć sklejanego klucza, dlatego na allegro kupiłem wysokiej jakości grot z obudową i przełożyłem elektronikę. Klucz mam jak nowy :) Cena za grot z obudową ok 45zł z dostawą, dorobienie klucza (wyszlifowanie) 55zł. Słyszałem że nie można odłączać baterię od elektroniki na dłużej niż minuta. Wydaje mi się że ja miałem większy odstęp czasu bez zasilania, ale jeżeli możesz, to nei przekraczaj tego czasu. Może się przydać ponowne kodowanie kluczyka (gdyby czas bez baterii był zbyt długi). Prosta instrukcja: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=22461 lub gdyby link nie był widoczny to zapytaj googla o "530d 99r Jak przeprowadzic kodowanie kluczyka". Życzę powodzenia oraz przyjemnej jazdy BMW :)
  2. Witam, dziś rozwiązałem mój problem ze spadkiem mocy i chcę się nim z wami podzielić. Moje autko to E39, 530d 193KM z 2000.10. Objawy: Auto strasznie muliło na niskich obrotach (750 - 2000). Po 2000 zaczynało jakoś ruszać, ale to jak 100KM w porównaniu z 193KM. Auto całkowicie nie miało dynamiki i elastyczności. Po przeczytaniu na którymś z forum, że to może być przepływomierz, posłuchałem rady i odpiąłem przepływomierz. Auto odzyskało moc. Nie było to tyle mocy co przed usterką, ale potrafiło się wkręcić. Turbina zaczęła pracować bardziej głośno. Wcześniej nigdy nie słyszałem "syczenia" turbiny wewnątrz auta, po odpięciu przepływomierza było słychać pracę turbiny. Ponoć jest to związane z większym ciśnieniem, które wytwarza turbina pracując w trybie awaryjnym (bez przepływomierza). Miałem już wymienić przepływomierz, jak pewien mechanik powiedział mi, że to może być wina VTG (zmienna geometria turbiny). Załamany, oddałem auto do demontażu turbiny, miałem zamiar ją zregenerować. Podczas demontażu mechanik stwierdził, że turbina jest sprawna, nie ma luzów, nie cieknie z niej olej. Była to dobra wiadomość (nie muszę ponosić kosztów regeneracji) i zła jednocześnie (problem nie zniknął, trzeba go nadal szukać). Ten sam mechanik stwierdził, że nie jest to wina przepływomierza, bo komputer pokazałby błąd, gdyby była zepsuta. W desperacji po tym wszystkim, jak już przeczyściłem wszystkie filterki, EGR, kolektor, wymieniłem przewody podciśnienia, zacząłem szukać problemu sam dalej. Pewnego razu, po podłączeniu interfejsu (mam interfejs z Carsoft 6.5) oglądałem parametry które zwraca przepływomierz podczas pracy silnika (LiveData). Zaciekawił mnie fakt, że wartość powietrza wlatująca do silnika jaką widzi przepływomierz jest inna od tej, która jest oczekiwana przez komputer (nominal/desired air flow). Jak dawałem gazu, faktyczny przepływ lekko wzrastał, kiedy przepływ oczekiwany wzrastał bardzo szybko. Dało mi to do zrozumienia, że wg komputera samochodu przepływomierz jest sprawny, dlatego nie ma błędu podczas diagnostyki komputerem. Ale przepływomierz podaje błędne parametry, przez co silnik nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa i turbina nie pracuje tak jak powinna. Zamówiłem oryginalny przepływomierz BOSH-a (tylko 460 zł z dostawą w Warszawie :)) http://www.allegro.pl/show_item.php?item=758424054 (allegrowicz butiq_2007). Zamontowałem i autko odzyskało swoją moc :) Dla rozwiania pewnych wątpliwości co do adaptacji przepływomierzy: Jeżeli miałeś przepływomierz o numerze (BOSH): 0928400468, 0928400527 i wymieniasz na 0928400527 to ŻADNA ADAPTACJA nie jest potrzebna!!! Ja miałem zamontowany 0928400468 i wymieniłem na 0928400527. 0928400468 został zamieniony na 0928400527 i ma takie same parametry pracy jak poprzednik. Nie jest nawet potrzebne kasowanie błędów, jak niektórzy piszą. Błąd w pamięci pozostanie, ale jest to informacja dla interfejsu diagnostycznego, która nie wpływa na pracę silnika. Natomiast, jeżeli zamieniasz przepływomierz o numerze: 0928400314 na 0928400527, to wymagana jest adaptacja (wgranie nowego softu do komputera silnika). Tak było napisane na ulotce którą dostałem z przepływomierzem, taką samą informację znalazłem w necie u sprzedawcy części BOSH (jakiś anglojęzyczny kraj). Życzę więc wam powodzenia w usuwaniu ewentualnych usterek no i radości z jazdy waszymi BMW :) P.S. na koniec dowcip: -Czym się różni beemka od samochodu marki BMW? -Jakieś 50 000zł w cenie :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.