Skocz do zawartości

sonicx2

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E92 335i

Osiągnięcia sonicx2

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Z tyłu wkładu jest inne złącze między zwykłymi (dwa kabelki wpinane w kontakty - podgrzewanie) a fotochromami (wtyczka, sterowanie ściemnianiem i podgrzewanie). Tak że w najlepszym przypadku trzeba całe lusterka zmienić, w najgorszym również instalację w drzwiach.
  2. też się nad tym zastanawiałem ... ciekawe czy instalacja jest pod to przygotowana ... Wewnętrzne lusterko steruje pracą zewnętrznych więc można o ile obecne korzystają z LIN-BUS czyli kabel prowadzący do lusterek ma 3 pin-y Wymienić trzeba cale lusterka a nie tylko wkłady, w gratisie jest funkcja składania. Nie widziałem fotochromów nie składanych (być może są).
  3. Też planowałem doposażyć do E92, ale jest pewien zgrzyt. Znalazłem w sieci informacje od ludzie, którzy już to założyli, że niezbędna jest wymiana JBE (skrzynki bezpieczników) na wersję którą nazywali "max" czyli taką pasująca do każdego wyposażenia. W wersji montowanej do samochodów bez rolety, prawdopodobnie brakuje jakiegoś przekaźnika, który po wciśnięciu przycisku uruchamia silniczek w rolecie. Samo zakodowane funkcji niestety nic nie daje. Zresztą łatwo sprawdzić na instrukcji od skrzynki bezpieczników czy przy ikonie rolety jest nr bezpiecznika, który ją obsługuje u mnie niestety nie ma.
  4. Prawdopodobnie sparciały styki w prawym przednim czujniku, w nadkolu jest kratka można sięgnąć przewodu bez rozbierania. Ja już mam trzeci taki czujnik wymieniony w tym miejscu. Pierwszy miał dziurę (zalało go), drugiemu sparciały styki od soli. Trzeci został już porządnie zabezpieczony, na razie trzyma.
  5. Właśnie przymierzam się do dołożenia aktywnego tempomatu do E92. Z tego co się zorientowałem potrzebna jest kamera ACC, moduł LDM (niestety w e92 nie ma go zainstalowanego jak w starszych E90, producent przeniósł funkcje do DSC), wiązka przewodów do kamery, wiązka przewodów do modułu LDM oraz nowa manetka. Mam kilka pytań do osób bardziej rozeznanych w temacie: 1. Czy można podmienić manetkę bez rozbierania całej kierownicy, da się dojść jakoś od spodu? 2. Wiązki przewodów da się dokupić czy trzeba samemu pleść, mógłby ktoś ewentualnie spisać numery z naklejek? 3. W jaki sposób wpiąć się do skrzynki bezpieczników, z tego co widzę wykorzystywane są dwa bezpieczniki jedne dla ACC i jedne dla modułu LDM. Niestety w podstawowej wersji JBE (skrzynki) jedne z nich jest już użyty, a drugiego nie ma na schemacie więc nie wiem czy jest w ogóle podłączony. Można wpiąć się w jakieś inne nieużywane? 4. Czy w module LDM trzeba zakodować nowy VIN żeby zadziałał, podobnie w kamerze ACC (części prawdopodobnie używane będę brał)? 5. Z tego co wiem kamerę ACC trzeba po montażu skalibrować, da się tylko DIS-em czy można też jakoś INPA-ą ? 6. Zastanawiam mnie jeszcze czy nie trzeba wymieniać wskaźników, teoretycznie na moim jest ikona do aktywnego tempomatu, w katalogu do tempomatu z funkcją hamowania i aktywnego również widnieje ten sam numer części, ale po odpaleniu testu wskaźników te ikony się nie podświetlają. Nie próbowałem jeszcze zakodować w module KOMBI funkcji ACC i sprawdzić czy wtedy podczas testu się pojawią.
  6. Podgrzewanie lusterek zależy od temperatury zewnętrznej i jest dobierane automatycznie. Jeżeli po wyjęciu wkładu podłączone są do niego dwa kabelki to podgrzewanie powinno działać. Podgrzewanie jest delikatne, najlepiej po dłuższej jeździe dotknąć ręką, szkła powinny być wyczuwalnie ciepłe. Wkłady fotochromowe łatwo rozpoznać po plastikowej obwódce dookoła lustra.
  7. Witam, Zamierzam zainstalować gniazdo zapalniczki w bagażniku, nie wydaje się to zbyt skomplikowane, ale chciałem się poradzić w sprawię prawidłowego podłączenia do zasilania. Jak na razie zebrałem numery paru części: Socket mount 61 34 6 904 008 Socket mount 51 47 6 964 057 Cigarette lighter / sockets (prawdopodobnie metalowy wkład do gniazdka) 61 34 6 973 037 Brakuje mi numerów złączy na kablu, plastikowa końcówka i metalowe zaciski. Planowałem podłączyć gniazdko bezpośrednio do akumulatora, przez bezpiecznik i tu moje pytanie jaki dobrać 20-25A wystarczy? Jaki przekrój przewodów jest w oryginalnej instalacji? Może ktoś ma zdjęcia lub może opisać jak wygląda instalacja i gdzie jest wpięte zasilanie w fabrycznej wersji ?
  8. Problem pojawia się tylko przy kombinacji hamulec + przeciwmgielne Start http://imageshack.us/a/img801/8538/starthx.jpg Hamulec http://imageshack.us/a/img855/6827/hanulec.jpg Hamulec + wsteczny http://imageshack.us/a/img651/8140/hamuleciwsteczny.jpg Przeciwmgielne http://imageshack.us/a/img401/8238/przeciwmgielne.jpg Przeciwmgielne + hamulec (tu pojawia się problem ze światłem) http://imageshack.us/a/img29/6182/przeciwmgielnehamulec.jpg Przeciwmgielne + hamulec + wsteczny http://imageshack.us/a/img811/262/przeciwmgielnehalulecws.jpg
  9. Witam, ostatnio po myjni wyskoczył mi błąd Left Brake Lamp Malfunction. Przy naciśnięciu hamulca światło normalnie się zapalało, sprawdziłem żarówkę była trochę przyczerniona, założyłem nową, ale błąd nie zniknął. Jeżdżę już tak ze dwa tygodnie światło działa normalnie, błąd nawet raz zniknął, ale znów się pojawił. Dziś postanowiłem bliżej przyjrzeć się sprawie i okazało się, że coś jednak jest nie tak jeżeli włączę tylne przeciwmgielne (te na klapie), to wtedy rzeczywiście lewy stop gaśnie. Nie wiem co może być przyczyną: uszkodzone gniazdo, bezpiecznik, jakieś zwarcie, a może moduł świateł?
  10. Moim zdaniem nie opłaca się kupować tego PPK za mały przyrost mocy w stosunku do ceny (~20KM), ale jak ktoś lubi przepłacać... Z tego co czytałem podstawowa wersja PPK najlepiej sprawdza się w autach z zainstalowaną chłodnicą oleju. W stanach można kupić w promocyjnych cenach kody FSC do podstawowej wersji PPK. Mając wygenerowany kod FSC teoretycznie można zrobić update w dowolnym ASO http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=604317 Ja osobiście zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami JB4 http://www.burgertuning.com/jb4_pnp_BMW_performance_tuner.html zestaw plug & play lub nieco droższy COBB http://www.pyspeed.com/COBB-AccessPORT-BMW-E90-E92-E93-335i-xi-xDrive-p/cap-8002.htm tu sobie sami wgrywamy dowolny soft. W obu przypadkach ceny około 2-3tyś PLN. Myślę, że nie warto wydawać parę tysięcy na warsztat skoro wszystko można zrobić samemu, a to czy będzie 10KM więcej czy mniej to przy przyroście rzędu 60-100KM bez różnicy.
  11. Nie o to mi chodziło. Światła skrętne mi działają. Jednak tak jak jest napisane w instrukcji, po wrzuceniu wstecznego zapala się przeciwne do kierunku skrętu kół (odwrotnie niż przy jeździe do przodu). Ja natomiast chciałbym to zakodować tak jak jest napisane w cytacie który zamieściłem. To znaczy po wrzuceniu wstecznego chciałbym mieć oba światła skrętne zapalone.
  12. Mylisz się, pochylanie wykorzystuje ten sam mechanizm co elektryczna regulacja. Ręcznie samemu możesz sobie pochylić wkład lusterka w ten sam sposób. Dlatego ważne jest aby ręczne sterowanie było przestawione na drugą stronę i nie blokowało automatu. Auto mam z 2008 roku.
  13. Pod lusterkiem powinna być czerwona gula z diodą w wersji manualnej lub płaska lampka w wersji fotochrom. Syrena ukryta jest za prawym tylnym nadkolem, wystarczy unieść auto i odkręcić lekko mocowanie nadkola (nie trzeba zdejmować koła), żeby sprawdzić czy jest alarm czy nie. Można też otworzyć przednią klapę, wcisnąć ten czujnik i zamknąć auto. Po paru sekundach puścić powinien włączyć się alarm. Lub zostawić na luzie, zamknąć auto, a po paru sekundach lekko przetoczyć powinien włączyć się alarm. Niektóre wersje alarmu nie mają czujników ultradźwiękowych w kabinie chociażby od wersji cabrio. Więc włożenie ręki po zamknięciu drzwi może nie uruchomić alarmu. Poza tym po wciśnięciu zamykania drugi raz w ciągu 5sek dezaktywują się czujniki wewnątrz kabiny więc podczas testu można przypadkowo "przedobrzyć". Alarm ma funkcję PANIK, którą aktywuje się przytrzymując przycisk otwierania klapy przez ponad 5sek. Powinna włączyć się syrena.
  14. Ja miałem od nowości Bridgestone Potenza RE050A i były jak dla mnie świetne, choć dość twarde. Teraz mam nowe Michelin PILOT SPORT 2 ZP i jestem rozczarowany są za miękkie i na suchym łatwo je zerwać co przy rozmiarze 255 nie było takie łatwe w Potenzie. Droga hamowania też jest jak dla mnie gorsza.
  15. Na zwykłych lusterkach tj. bez funkcji składania jest to niemożliwe. Ja mam nieskładane, a wkład prawego lusterka po wrzuceniu wstecznego się pochyla. Jedyny warunek to regulacja, która musi być przestawione na stronę kierowcy. Jak przestawi się na stronę pasażera to pochylanie jest zablokowane.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.