Skocz do zawartości

Babunia

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 320i coupe '93
  • Lokalizacja
    Wadowice

Osiągnięcia Babunia

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki kolego, wlaśnie się na to patrzyłem. Sprawdziłem świece, wyglądają bez zastrzeżeń. Nie okopcone, nie białe ani żółte, elektroda nie wypalona. Przepatrzyłem też wszystkie połączenia które mogłem ruszyć, wszystko ok. Sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy i jego przewody-równięż działa. O dziwo, odpalił od strzału. Ehh, w czwartek znowu trasa a ja boję się jechać. Chyba bez podpięcia pod komputer się nie obejdzie. Jutro spróbuję jeszcze wyczyścić przepływke.
  2. Od roku jest całkowicie usunięta, jeżdżę tylko na benzynie. Pytanie: gdzie znajduje się czujnik temperatury silnika? Mam też wątpliwości czy może nie jest walnięty/ukiwały się kable.
  3. Dzisiaj pojechałem w trasę i tak po 40km nagle, tak jakby wyłączyło mu ze 4 cylindry. Chodził jak czołg, do 3tys obr ledwo się wkręcił. To nie jest pierwszy raz. Ostatnio jak tak się robiło to na odpalonym silniku ledwo dotknąłem wtyczki przepływomierza i się naprawiło-tak nagle. Dzisiaj tak próbowałem i nic. Z góry zakładam, że: -sonda jest dobra - nie faluje, spalanie w normie -przepływka również jest ok, po wypięciu wtyczki brak reakcji, po wpięciu silnik "przygasa"-również norma Stawiam na świece, bo nie wiadomo kiedy były ostatnio wymieniane. Czy jest możliwe że jeżeli traci zapłon to z aż takim efektem? Dodam, że zwiększenie obrotow nie sprawia że coś się naprawia. Czy jest jakiś czujnik ciśnienia płynu chłodniczego? Bo właśnie był dość wysoko - na zimnym jest na kresce, czyli tak jak powinno być. Co więcej, zimny silnik nie pali od strzału, tylko trzeba trochę pokręcić. Palenie ciepłego jest ok, nawet z opisaną wyżej usterką. PS: Zgasiłem silnik tak na 5minut, odpaliłem i w drodze powrotnej przez kilka kilometrów było ok. Dziwne.
  4. No i stało się. Potrzebuję informacji, czy trzeba koniecznie odkręcic dolot żeby wymienić te węże z chłodziwem, które lecą od pompy do nagrzewnicy? Jeżeli tak, to czy potrzebuje nowej uszczelki czy mogę założyć starą? Silnik M50B20. Problem polega na tym, że przewody są chyba jeszcze oryginalne i zaczęły przepuszczać płyn. Działo się tak na zgaszonym silniku, kiedy w układzie było jeszcze ciśnienie. W związku z tym, że zadnym sposobem nie udało się dojść do tego węża, uciąłem dziurawą-rozpuchniętą końcówkę, dorobiłem przedłużkę z rurki i wszystko byłoby dobrze gryby udało mi się założyć do końca tego węża. Niestety tylko do połowy, zakręciłem wszystko, zrobiłem 500km i zaczęło się lać, tym razem na odpalonym równiez - i z dużo większym impetem. Nie widze tego miejsca gdzie leje, ale jestem niemal na 100% pewien ze to wina węży. Pompe wymieniałem 2 miesiące temu i wszystko bylo ok, poza tym gdyby simmering puszczał to byłoby rozbryzgane wszystko po silniku bo płyn dostawałby się na wał. Auto uziemione, niezdolne do jazdy :(
  5. Wszystkie elementy mechaniczne od gazu, ktore mogłem łatwo wykręcić leżą pod płotem. Z elektroniki jest tak, ze sygnal z lambdy idzie przez ten emulator(tam mysle). Jezdze cały czas na benzynie. Pompa wody juz lezy, odpalilem silnik-chodzi. Problem z tymi obrotami, faluje dosc dlugo az w koncu sie uspokoi. Jak mu wypne "na zywca" przepływke to nic sie nie dzieje, nie wazne czy ciepły czy zimny. Czytalem ze jak jest walnieta, to sie wylacza i przyjmuje wartosci srednie jakie miala podczas działania. W kazdym badz razie na dniach bede miał juz sprawna. Wtedy zresetuje komputer. Przepływka jest Siemensa. Moje pytanie co do uszczelki pod pokrywe. Czy do kompletu dochadzi tez z 6 malych uszczelek, ktore osłaniają ten kanał do świec? Jak tak to nie mam kompletu-w sklepie im gdzies wyleciały. Za pompe dałem 114, za uszczelke 46zł.
  6. Dzieki ze zainteresowales sie tematem :) Wszystko jest już wykręcone. Łożysko w pompie wody rozleciało się całkiem. Jutro jade kupić nową pompe i wszystkie potrzebne rzeczy. Visco chyba dobre jest, z resztą nie miałem problemów z przegrzewaniem silnika. Książke mam, ale i tak kupie z księgarni, bo mam zamiar pojeździc tym dłużej. Powie mi ktoś jak sprawdzić przepływke? Podobno ledwo sie trzyma po strzale z gazu (obudowa jest pocięta od zakładania miksera) i możliwe że jest uszkodzona, bo: Jak jadę trasą, ok 50km bez zatrzymywania i wjezdzam do miasta, w tym wypadku Krk to zaczynam tracić wolne obroty az zupelnie ich nie ma i musze podtzymywać go na obrotach gazem, bo jak nie to gaśnie. WTF? Silnik ostygnie i jak jade do domu to tego problemu juz nie ma (jezeli zjezdzanie z obrotow do momentu gasniecia nie nazwać problemem - nie zawsze tak sie dzieje). Stawiam na ten przepływomierz. Po wymianie oczywiście reset komputera.
  7. Jeżeli uszkodzenie miało polegać na tym, ze silnik mogł się przegrzewać to mam problem. Otóż nigdy nie zaobserwowalem, żeby wskaźnik temperatury przeszedł za połowę skali. Rano jak odpaliłem to wydawało takie odgłosy, że coś się zaciera, momentami piszczało i tak jakby łożysko się zatrzymało, obroty silnika spadały, bo obciążenie było takie duże. Czy ta rolka o góry która jest napędzana paskiem to pompa wody? Mogło się tam zajechać jakieś łożysko? Nie wiem czego mam się spodziewać po rozkręceniu tego, a pasowałoby zebym zamowil cześci juz jutro, od razu kupie uszczelke pod pokrywe.
  8. Wczoraj czytalem na forum, ze dla Pb pompuje 1l na 30sek. Głowy nie daje czy dobrze zapamietalem, ale raczej tak jest.
  9. Niedawno zakupiłem swoje pierwsze BMW (E36, 320 coupe, M50B20 -nie wiem czy z Vanosem, czy bez). Co powinienem sprawdzić, co wymienić, na co zwrócić szczególną uwagę? Dzisiaj rano rozlecialo mi sie to sprzeglo wiatraka. Tak mocno, że aż poleciały wióra. Słyszalem juz coś od jakiegoś czasu, ale zawsze dawalem sobie jeszcze dzień na wymiane. Czy to co sie rozleciało to rzeczywiście sprzegło wiatraka? Jak tak to kupuje to: http://allegro.pl/item702421141_sprzeglo_wiskotyczne_bmw_3_e36_benzyna_nowe.html Silnik nie chodzi równo, czasami nie pali od strzału. Wykręcałem świece, były zalane olejem-znaczy sie do wymiany uszczelka pokrywy? Przy okazji wymienie też świece na NGK: http://allegro.pl/item718883775_swiece_ngk_bmw_peugeot_vl20_v_line_20_bkr6ek.html Mogą być BKR6EK, czy ktoś poleca inne? Oczywiście filtry powietrza, oleju i sam olej na Mobil 1 Formula S, polsyntetyk. Nie wiem czy to dobry pomysł? Po tych wymianach skasuje olej i inspekcje oraz reset komputera tak jak w tym temacie: viewtopic.php?f=15&t=44027 Czy moze samo wykonanie resetu komputera zrobi juz reset inspekcji i oleju? Rozkoduje ktoś VIN? WBABF11080JA44561 Próbowalem już na tych online, zle niczego konkretnego sie nie dowiedzialem. Heh, jak mam rozpoznać, jaki konkretnie model silnika mam? Chodzi o to, czy jest Vanos, czy nie:) W samochodzie była kiedys założona instalacja gazowa IIgen, pozostała z niej elektronika. Jak to wszystko odpiąć? Chce zeby wszystko bylo tak jak w oryginale. Probowalem juz wypiąć te emulatory, ale nie można było później zapalić. Instalacja Landi-Renzo. Jak mam sie za to zabrać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.