Jestem tu pierwszy raz więc z góry przepraszam za niedociągnięcia :D Kupiłem zimą Beemke 530D i od początku wiedziałem (jestem mechanikiem samochodowym) że hałasuje napinacz paska wieloklinowego- tak mi się przynajmniej wydawało. Na wolnych obrotach odcinek paska pomiędzy alternatorem a kołem pasowym wału wpada w rezonans co powoduje "chrobotanie"Wymieniłem pasek 6PK2160(po nr.nadwozia) i nic to nie dało. Kupiłem i wymieniłem napinacz z kółkiem i ramieniem(oryginał) - również nic to nie dało. Po kilku konsultacjach doszliśmy do wniosku że może jednak pasek jest za długi ponieważ jak fizycznie naciągam napinacz to jest cisza ale po próbach wymiany na inne bez efektu straciłem pomysły. Alternator ma zwykłe kółko bez sprzęgła jednokierunkowego, pompa wody - nowa. Czy ktoś jest w stanie naprowadzić mnie co może być przyczyną tych odgłosów na napędzie paska??