Skocz do zawartości

lipa.pl

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: 525i e28, 318i e21, 318 e30. Jest: 520i e34 '89
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia lipa.pl

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. No bo zastanawia mnie czemu na kolektorze ssącym jest napis 2.5/2.8 a nie po prostu 2.8 i ciekawi mnie czemu takie oznaczenia stosowano.
  2. Aha i tylko dzięki temu takie oznaczenia były stosowane ?
  3. Witam za niedługi czas może stanę się posiadaczem klasycznej limuzyny, czyli pierwszej 7er. Z czystej ciekawości zastanawiam się z czego brały się oznaczenia na silnikach (na kolektorach ssących) np. silnika m30b28 że jest to 2.5/2.8 ciekawi mnie z kąd to się brało, czy miały wspólne jakieś podzespoły (pewnie tak tylko jakie że stosowano takie oznaczenia), albo kiedyś spotkałem się z tekstem w przypadku m30b33 "to były rozwiercane silniki fabrycznie". Tyczy się to nie tylko m30b28 ale właśnie także 732i i reszty. Pozdrawiam fanów BMW
  4. Wszystko jasne woda w oleju :) ale nie zrażam się bo chcę mieć takie auto, najwyżej poszukam u naszych zachodnich sąsiadów. Dzięki za pomoc
  5. Witam pisałem już w temacie 'co sądzicie...'. Jestem po oględzinach auta pod wzgl. mech. i mam parę pytań. Mianowicie czy możliwe jest żeby w m70 działało tylko 8 cylindrów? Właściciel twierdzi że silnik jest sprawny w pełni, a działa na zasadzie takiej że 12 cylindrów pracuje tylko przy wyższych obrotach/prędkości, a normalnie na postoju i niższych obrotach używa tylko 8 cylindrów. Kolejna sprawa to sonda lambda, a konkretnie jej brak. Właściciel twierdzi że kosztuje ona ~200 zł (sprawdzałem allegro boscha 280 zł) i jest cały problem z głowy ? Od znajomego słyszałem że taka oto sondka może być konkretnym obciążeniem dla kieszeni, gdyż problem sprawia dopiero instalacja komputerowa tej sondy tj. wgranie oprogramowania i odinstalowanie z niego starej lambdy. Silnik bez gazu (na postoju), 'buja' obrotami tzn. jest efekt skoku z 500obr/min do 900obr/min i z powrotem na 500obr/min. po wciśnięciu pedału gazu i utrzymywaniu go w stałej pozycji obroty się utrzymują i nie skaczą w dół i górę. Proszę o porady, dodam że to pierwszy mój v12 i do tego pierwsze bmw 7 jakie chcę mieć, więc proszę o wyrozumiałość. Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedzi. Przecież widzisz że są utworzone subfora to dlaczego tam nie piszesz tylko tutaj ? Przeniosłem temat. Następnym razie będzie ostrzeżenie.MOD
  6. lipa.pl

    BMW 520i 92r. Vanos - Zakup

    Hmm zdażają się różne przypadki, wiem że teraz składa Mercedesa beczkę, i pieniądze chce przeznaczyć na felgi, czasem trafiają się okazje. poza tym i tak obejrzę dobrze.
  7. lipa.pl

    BMW 520i 92r. Vanos - Zakup

    Jeszcze nic nie wiem, bo sprzedaje młody chłopak i obejrzę go dopiero w środę, ale dzięki ;)
  8. lipa.pl

    BMW 520i 92r. Vanos - Zakup

    Wielkie dzięki Roberto o to właśnie mi chodziło ;)
  9. lipa.pl

    BMW 520i 92r. Vanos - Zakup

    Swoim jeżdżę od listopada i nic nie wymieniałem jeszcze, tamta jest nowsza, kombi, silnik już po modernizacji, i w środę chcę obejrzeć w mojej idzie już próg i błotnik mam kupiony (tanio), chcę tylko wiedzieć jak jest z cenami części czy są dużo droższe?
  10. lipa.pl

    BMW 520i 92r. Vanos - Zakup

    Witam chciałbym żebyście mi powiedzieli czy taki zakup jest dobrym pomysłem. Zacznę od początku. Więc obecnie posiadam e34 520i 89r. Trafił mi się teraz do kupienia e34 520i 92r. Vanos KOMBI. Chciałbym przede wszystkim dowiedzieć się czy warto za cenę ok 4000 zł kupić to auto. Podstawowe pytanie z jakim się kieruję to w jakim stopniu koszty eksploatacji zwiększają się przy systemie zmiennych faz rozrządu, nie chodzi mi o spalanie bo jeżdżę wolno i nie za często więc nie robi to problemu. Interesuje mnie czy części są droższe, trudniej dostępne i czy jest bardziej awaryjny. Co do wyposażenia to jest dość bogate (w porównaniu do mojej obecnej) el.szyby, airbag itp. Jak pisze wyżej interesuje mnie czy jest to dobra inwestycja? Pozdrawiam i dzięki ;)
  11. Pali koło 7,5-8l benzyny na 100 w trasie w mgłę.
  12. Witam otóż mam pytanie. Czy można by zamontować do silnika m20b20 520i 89r turbosprężarkę. Słyszałem że przez to samochód mniej pali. Czy dało by radę to zrobić i ile kosztuje turbo do tego silnika ?? Pzdr
  13. No dobra dzięki napisze w dziale "piątek".
  14. A co powiecie na to ? http://otomoto.pl/bmw-520-bmw-2-0-zadbany-tanio-C6886472.html Podobno żadnej rdzy, silniczek nie skażony gazem :D spalanie małe, rocznik 89 :/ ale podobno naprawdę w pięknym stanie oprócz tego na lewym przednim błotniku i drzwiach pasażera i malutkich wgnieceniach jakby od kamieni na prawym nadkolu. Z tego co wiem to 520i 1.991 cm³ R6 95 kW (129 KM) przy 6.000 U/min 164 Nm przy 4.300 U/min 11,3s 204 km/h 1988 do 1990 M20B20 Warto takie coś kupić jeżeli w ładnym stanie ?? Cena po negocjacji 3000 zł podobno właściciel kupił okazyjnie E39 i dlatego sprzedaje. Warto tłuc się do śląska z wawy?? Co do e32 raczej sprzedana bo nie dostałem zdjęć nadwozia mimo że miały być na wczoraj.
  15. Hmm na pewno te pieniądze nie pozwolą na pewny zakup samochodu, nie tylko o cenę chodzi, lecz także o jego dalsze koszta napraw itp. E30 pewnie najtańsza w eksploatacji, kultowa i ładniutka 2-drzwiowa, natomiast 5 wiadomo klasa wyżej komfort, wyposażenie, ocynk. Dlatego nie wiem którą wybrać nie mając zbyt wielkiego budżetu. Czy do 3,5 tys. zł kupie 3 i 5 w podobnym stanie czy jednak 5 jest trudniej zdobyć w takiej cenie niż 3. A czy warto jest kupić e30 kombi ? Samochód raczej jako przyjemny transport kiedy nie chcę się tłuc autobusami, do pracy nie dojeżdżam (mam 500m), czasem w zimę się przydaje coś załatwić, rocznie przebieg max 8tys km, to raczej mało.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.