Tydzień temu zakupiłem drugie bmw pierwsze to e39 3.0d . ale na zimę padło na X3 2.0d 150PS z 2007. Nurtuje mnie w nim jedna rzecz ,świecący check engine. Podpiąłem inpę , na dodatek nie mogłem się połączyć z silnikiem e83 M47 , ale wyczytałem ,że pójdzie przez model e90 M47 TU2 6.0 DDE (bo to nowsza jednostka napędowa) i zadziałało . Kod błędu to 3FF0 Air Flow Meter , Na live data , na biegu jałowym przepływka mocno zawyża ! Ale silnik pracuje normalnie , nie jest zamulony , przyśpiesza dynamiczne na każdym biegu od niskich obrotów.Jednego nie rozumiem , jak odpiąłem przepływkę to na live data przy air mass kg/h gdzie jest zakres 400 a pokazuje 1600 , po dodaniu gazu i tak rośnie mimo ,że ją odpiąłem ... scren z inpy: KLIK http://www.fotoload.pl/123aa60/4730b47e5c4156d6795baa1050fb85f3590_min.jpg KLIK http://www.fotoload.pl/123aa69/4e7677ee19842ecf9d8fff8a11b46aca3210_min.jpg Czy Cała wina leży tylko na niedziałającej przepływce , czy szukać czegoś dalej. Czyścić egr to chyba temat rzeka.Jeden koleś z innego forum mówił mi aby wymienić elektryczny zawór egr bo niby nie poprawnie działa. Dziś miałem wolne aby jeszcze raz zajrzeć pod maskę. Zdjąłem osłonę aby zdjąć wężyk z elektrozaworu od egr .I gdy odpalam silnik i zakładam wężyk na egr , silnik prawie przygasa po czym obroty się wyrównują , czyli zawór w egr się otwiera ....? Co do przepływki zająłem z niej kostkę i nie widać różnicy z i bez niej , najlepsze jest to ,że chyba była już wymieniana rok produkcji 2012,04,25 ... Pozdrawiam Rafał