Skocz do zawartości

hans

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  • Zawód
    elektronik

Osiągnięcia hans

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. no przeciez o to tutaj chodzi , czyz nie ? ...autor przynajmniej tego sobie zyczyl a kolega kiokio zaczal zmieniac temat , co mialem do powiedzenia odnosnie V8 na wstep to powiedzialem , o reszte prosze pytac . co moge to pomoge w kwestii wlasciwosci trakcyjnych to przez ponad pol roku w moim Audi mialem tylni naped :twisted2: i powiem szczerze ze czuc bylo lepsza dynamike , nie duzo ale bylo czuc poza tym auto zdecydowanie mniej bylo podsterowne co niestety w Audi to standard i do latania po zakretach bokami srednio sie nadaje bo ma silnik wzdluznie i przod jest poprostu za ciezki w porownaniu do rozkladu sil napedowych . niemniej jednak wystarczylo ze popadal deszcz i kazdy zakret przejezdzajac szybko mialem dusze na ramieniu z powodu nadsterownosci ( w przeciwienstwie do quattro ) . niemniej jednak gdy zaczelo robic sie zimno i pojawily sie pierwsze przymrozki zmienilem skrzynie na pelnowartosciwa i to bylo uczucie jakbym z lodu zszedl na przyczepny asfalt . auto odzyskalo stabilnosc na sliskch nawirzchniach a w momencie wpadania w poslizg dodawanie gazu powodowalo odzyskiwanie przyczepnosci a nie poglebbianie poslizgu i utrate kontroli jak w RWD... dlugo by o tym pisac jeszcze ... jak dla mnie takie Audi jak V8 czy BMW serii 7 to napewno nie sa auta do zabawy na sliskim czy do slide'ow a sa to limuzyny do bezpiecznego i szybkiego podrozowania wiec V8 ze swoim napedem napewno daje wiecej pewnosci i bezpieczenstwa aktywnego . Tak jak to mi kiedys kolega powiedzial o swoim S4 2.2T avant automat ( kolo 2 ton wagi "to jest jak okret, wsiadam , wciskam gaz i jade 200 km/h autostrada bez wzgledu na warunki , nic nie ma prawa wytracic tego auta z rownowagi"
  2. oki ;) niemniej jednak poki co nie zmieniam swojego stanowiska i czekam na jakies sporostowania merytoryczne z twojej strony
  3. tak sie sklada ze czesc postow na audiklubie w ktorych byly zawarte ceny sa mojego autorstwa :P ...daruj sobie to nabijanie postow i jak juz nic ne masz do napisania z konkretow to powstrzymaj sie az do momentu jak bedziesz mogl wstawic te skany ...tylko caly czas sie zastanawiam dlaczego instrukcja a nie na przyklad fotka auta i komory silnika ? :duh:
  4. a po co ty to wszystko wogole piszesz jak caly czas nie odpowiedziales na moja prosbe , mi o cenach nie musisz mowic bo sam posiadam 3 Audi z napedem quattro od ponad 3 lat i w sumie najechalem nimi ponad 200 tys km wiec oszczedz mi tej "demonstracji" twojej badz co badz kontrowersyjnej wiedzy ... a tak baj de łej ::D a ja wnioskuje ze to Twoje zadkie i niespoitykane C4 3.6 V8 to 2.6 V6 z oszolamiajaca moca 150 KM :lol: ... jezeli wogole jakiekolwiek posiadasz
  5. wiesz co ? ... o quattro to ty niewiele wiesz .. jedynie umiesz to poprawnie napisac wiec albo chcesz zebym ci napisal co sadze o tych bzdurach co tu wypisujesz albo zamierzasz jakos z tego wybrnac ... poza tym jak smiem domyslac sie to wahacz o ktorym piszesz (nr czesci 4A0 511 511 B i 512B ) jest to element ktory sie nie zuzywa bo to kawalek metalu :roll2: a najdrozsza czesc ktora sie zuzywa to wahacz gorny (443 505 351 P i 352 P ) i koszt tego w ASO to 670 pln a poza ASO w podrobach kolo 200 ln i prosze Cie , przedstaw fakty
  6. udowodnij , pozniej sie rozpisuj bo szkoda czasu zeby czytac Twoje wywody a konkretow poki co jak w temacie nie przedstawiles zadnych a jedynie powieliles ciemnogrod na temat Audi jaki panuje piszac ze quattro jest drogie i odradzasz . Poki co nie wystawiam Ci notki ale daje Ci czas zebys sie zrehabilitowal w jakis sposob udowadniajac ze chociaz to czym jezdzisz istnieje faktycznie, pomimo ze nikt nigdy wczesniej takiego czegos nie widzial ani nie slyszal o tym
  7. uff przebrnalem przez to i teraz postaram sie po krotce wyjasnic pare spraw i rozwiac pewne farmazony ktore padly w tym temacie po pierwsze i nie ostatnie , nie ma ani Audi V8 ani Audi 100 C3 (1982-1990) ani Audi C4(1991-1994) ani Audi A6 C4(1994-1997) z silnikiem V8 3.6 po drugie , silnik 3.6 litra V8 ( PT) montowany od 1989 do 1994 TYLKO i wylacznie w modelu Audi V8 (tak nazywa sie model) i montowany byl glownie z przekladnia automatyczna 4 biegowa oraz baaardzo zadko z manualna 5tka i pozniej 6tka . moce tego silnika to 250 KM po trzecie wszystkie Audi V8 mialy naped na 4 kola po czwarte , jedynie 3.7 litra V8(AEW) z napedem na przod bylo w Audi A8 i mial zaledwie 230 KM Audi z porownywalnymi pojemnosciowo silnikami do silnikow BMW nigdy nie bylo szybsze bo poprostu BMW robi lepsze silniki wolnossace . Niemniej jednak Audi robi silniki turbodoladowane ktore to sa jakby nie patrzec wizytowka Audi (1980 - premiera Audi quattro na trasach rajdowych mistrzostw swiata) dane przytaczane odnosnie osiagow Audi sa bardzo niemiarodajne i nie pokrywaja sie z rzeczywistoscia http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=16132 - porownanie osiagow za pomoca G-techa wnioskuje o weryfikacje wiarygodnosci kolegi kiokio bo zamydla Wam oczy danymi z kosmosu a to o ile dobrze pamietam jest zabronione przez regulamin tego forum co do samego Audi V8 to napisze co wiem . Auto zaczeto produkowac w 1989 roku tworzac w ten sposob segment klasy aut luksusowych w koncernie ( nastepca jest Audi A8) analogiczne jak BMW 7 w koncernie BMW( lepiej pozno niz wcale) powstala wtedy jednostka 3.6 V8 i do 91 roku byla jako jedyna dostepna w V8 ze skrzynia automatyczna lub bardzo zadko spotykana manual 5tka. W 91 roku zaczeto wsadzac do tego auta silnik 4.2 (ABH) o mocy 280 KM i momencie obrotowym siegajacym 400Nm i rowniez naped na 4 kola przekazywany byl glownie za pomoca automatu 4 biegowego lub manuala 6 biegowego ktory byl wyposazony w pompe i chlodnice oleju przekladniowego(mozliwosc dlugiego podrozowania ze znacznymi predkosciami) Jednoczesnie wraz z rozpoczeciem produkcji modelu Audi 100 juz po faceliftingu i to znacznym (model C4) Audi rozpoczelo tytuowanie swoich modeli z najmocnieszymi silnikami literka S w nazwie i tak modele Audi 100 z silnikiem 2.2T 20V (230KM) oraz troszke pozniej (od konca 92) z silnikiem 4.2 V8 (ABH - ten sam co w Audi V8) nazwano S4 analogicznie model Audi 80 (B4) z silnikiem tylko i wylacznie 2.2T 20V zostal mianowany oznaczeniem S2 reasumujac , od konca 92 roku byl produkowany model Audi 100 S4 4.2 i wystepowal tylko w 6 biegowym manualu , pozniej w modelu A6 C4 linie S4 przemianowano na S6 i silniki 4.2 mialy juz 290 KM a model z 97 roku S6 plus mial tych koni 326 Exploatacja wszystkie modele quattro serii C(audi 100/A6) i serii D(V8/A8) z lat 89-1994 maja ta sama konstrukcje zawieszenia czyli z przodu kolumny Mcphersona z pojedynczym wahaczem natomaist z tylu trapezowe niezalezne wahacze z gornym drazkiem/wahaczem ustalajacym kat pochylenia kola . naprawde prosta a zarazem wytrzymala konstukcja tak jak w przednim zawieszeniu dzieje sie cos raz na 120-150 tys tak z tylu najslabszym ogniwem sa gorne wahacze ustalajace kat pochylenia kola ktore wytrzymuja okolo 80 tys km na polskuch bezdrozach uklad hamulcowy w modelu V8 jest tak zwany bajer o nazwie UFO ... nikt nie wie dlaczego tak ale jedno jest pewne , tarcza o srednicy 308 mm wchodzi w obrecz 15calowa . niemniej jednak zacisk jednotlokowy szalu nie robi . tarcze sie przegrzewaja i latwo je pokrzywic . jedna tarcza to koszt od 800 do 1600 pln . niemniej jednak istnieje kilka mozliwosci pzbycie sie tego problemu poprzez wymiane przednich hamulcow lub calych kolumn na: kolumny z Audi 100 C4 2.8 kolumny z Audi A6 S6 4.2 ( hamulce plywajace 4 tlokowe tarcza 316 mm , felga minimum 16" wymiana samych hamulcow ale to juz wieksza rzezba choc wykonalne bez wiekszych zabiegow , poprostu czesci trzeba skompletowac z kilku aut , midzy innymi z Audi 100 C4 , A4 S4 , A8 :P itp co do samych silnikow to tak jak kazda V8 . a w tej charakterystyczne rzeczy to prawie 10 litrow oleju na wymiane, rozrzad w samych czesciach to koszt przekraczajacy 1000 pln zuzycie oleju w tych rocznikach zauwazalne bo od 2-3 litrow na 10 tys km do 1 litra na 1000 km przy ekstremalnych jazdach po miescie . (auto bez ogranicznika rozpedza sie do ponad 270 km/h) poza tym Audi V8 rozni sie masa detali i przewaznie trzeba troche poszukac jezeli chce sie cos znalezc w uzywkach , niemniej jednak auto zostalo stworzone na bazie kasty Audi 100 C3 wiec niektorze elementy mozna przeszczepic z tego modelu , niemniej jednak troche to druciarstwem by zalatywalo. jednym slowem , jak sie wie gdzie szukac to takie V8 wychodzi taniej niz czesci do jakiejs podstaowwej wersji ;) reasumujac , pomimo uplywu czasu i znacznego spadku cen tych aut , auto to jest nadal autem luksusowym i dedykowanym dla osob dysponujacych wieksza zasobnoscia portfela . w innym przypadku auto bedzie zaniedbane i z czasem stanie sie jezdzacym trupem to tyle ode mnie z tego co mi do glowy przyszlo , jak trzeba bedzie cos pomoc to prosze pytac czy tu czy na forum Audi ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.