Skocz do zawartości

lolo83

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O lolo83

  • Urodziny 10.11.1983

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 316i 1990
  • Lokalizacja
    Przemyśl

Osiągnięcia lolo83

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam! Od kupienia autka zamontowany był centralny zamek obu drzwi (wersja nadwozia coupe). Ostatnio zakupiłem dwa siłowniki do klapy bagażnika i klapki wlewu paliwa. Gdy chciałem je zamontować pojawił się następujący problem: Siłownik klapy bagażnika nie zamyka jej ani nie otwiera pomimo podania impulsu z centralki. Dzieje się to z jednego prostego powodu a mianowicie nie jest to sprawa elektryki tylko mechanicznej blokady wkładki zamka bagażnika. Jak znajduje się kluczyk w zamku klapy to siłownik normalnie zamyka ją zamyka i otwiera (przekręca wkładką), lecz gdy wyjmę kluczyk siłownik nie obruci wkładki gdyż ta mechanicznie jest zablokowana przez znajdujące się w niej cybanty. Pamiętam że gdy miałem bmw e34 z centralnym bagażnika to wkładka ustawiany była w trzech pozycjach - 1. cały czas zamknięty bagażnik (bez względu na otwieranie i zamykanie drzwi) 2. cały czas otwarty bagażnik (bez względu na otwieranie i zamykanie drzwi) 3. trzecia poyzcja była taka że gdy otwierało się i zamykało pilotem drywi to łącznie z nimi otwierał się i zamykał również i bagażnik. Czy w związku z tym zamek (wkładka) bagażnika w e30 rózni się w wersji z centralnym zamkiem i w wersji bez centralnego zamka klapy bagażnika? Dodam jeszcze że do siłownika c.z klapy bagażnika dochodzi pięć przewodów co oznacza że po przekręceniu zamkiem powinny się zamknąć wszystkie zamki.
  2. Zrobiłem dokładnie tak jak było w opisie. Dodatkowo mechanik powiedział mi żebym pościskał popychacze np w imadle podkładając jakąś tkanine by nie uszkodzić gładzi popychaczy. Poprzez odkręconą święcę pierwszego cylindra ustaliłem górny punkt tłoku a następnie zablokowałem koło zamachowe (prawie zablokowałem gdyż wiertło 8,5mm nie chciało się zmieścić w otwór na kole zamachowym ale drut o przekroju ok 3-4 mm się tam mieścił). Następnie ustawiłem wałek rozrządu tak aby krzywki pierwszego cylindra były ustawione naprzemiennie do góry. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale na kwadraciaku znajdującym się na wałku rozrząduprzed pierwszą krzywką od strony paska są dwa punkty. Czy ta płaszczyzna kwadraciaka na której są owe dwa punkty powinna być równoległa do płaszczyzny znajdującej się tuż obok w uchwycie wałka? Bo rezultat jest taki że owszem auto odpaliło ale klekocze jeszcze bardziej i znaczniej niż przed wymianą wałka. Czy możliwe jest że podczas ściskania popychaczy zostały one uszkodzone? Czy prawidłowe jest aby ściśnięty popychacz wracał do swojej poprzedniej pozycji czyli spowrotem podnosił się, jeśli tak to po co się je ściska? I ostatnie pytanie, bo wyczytałem na forum że na obudowie paska rozrządu na górze jest gdzieś jakiś znak który powinien się pokrywać ze znakiem (nacięciem) na kole wałka rozrządu. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam...
  3. Wałek zmieniłem razem z krzywkami lecz bez popychaczy i podkładek. Wymienie to jeszcze dziś ale nie sądze żeby to coś pomogło w zaprzestaniu tych stuków gdyż stawiałbym raczej na tą kolizję tłoków z zaworami. Jeśli zablokuje koło zamachowe sworzniem (chyba średnica 12mm) to kręcąc wałkiem jest tylko jedna jedyna pozycja wałka gdzie oba zawory są zamknięte? Chyba nie. Co to znaczy GMP? Jak dokładnie to sprawdzić? Na co po kolei patrzeć ? Gdyż zdaje sobie sprawę że jeśli źle to ustawię to może dojść do pogięcia zaworów bądź prowadnic a w tedy będzie to bardziej nieciekawa i kosztowna robota. Pozdrawiam
  4. Witam! Wymieniłem wałek w M40 przekładając bardzo skrupulatnie krzywki jedna po drugiej w te same miejsca co pracowały wcześniej w innej głowicy. Zanim zrzuciłem pasek zaznaczyłem miejsce na pasku i kole przykręcanym do wałka. Kółko jest na klinie więc nie ma możliwości go wsadzenia w innym położeniu (przekręcenia go względem wałka). Po złożeniu wszystkiego i odpaleniu z silnika dobiega głośny stukot. Jedyne co nie wymieniłem to popychaczy i pastylek, które to zostały stare z poprzedniego kompletu. Czy jest możliwe - choć nie wierze w to - żeby pasek przeskoczył na dole (na kole wału korbowego) o jeden, dwa zęby i ten stukot powodowany byłby przez złe ustawienie rozrządu? Bo wydaje mi się że silnik by wtedy wogóle nie zapalił, a ten chodzi jak by nigdy nic tyle że stukanie jest bardzo głośne (metaliczy dzwięk), którego to stukania nie było przed wymianą a jedynie co było to standardowe cykanie spowodowane wrzerami na krzywkach wałka. I drugie pytanie jak sprawdzić czy dobrze jest ustawiony rozrząd? Są jakieś znaki na kole dolnym i górnym które np powinny się zbiegać czy coś takiego? Bardzo proszę o pomoc gdyż już załamują mi się ręce z pododu tego że było cykanie a zrobiło się dziesięć razy głośniej :? Z góry dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam...
  5. lolo83

    ABS niby działa a jednak....

    ponawiam temat...
  6. Witam! Posiadam autko BMW E30 z roku 1990 i już od momentu kupna mam problem z ABS'em a mianowicie taki, że gdy auto stoi w miejscu z zapalonym silnikiem i po przygazowaniu do ok. 3000 obr/min to zaświeca się kontrolka ABS i wtedy koła blokują się podczas ostrego hamowania tak jak by nie było ABS'u. Dopiero po wyłączeniu silnika i włączeniu go ponownie kontrolka nie świeci się już jednak gdy znów obroty silnika wzrosną do ok 3000 obr/min sytuacja się powtarza. Taka sytuacja ma miejsce tylko gdy auto stoi w miejscu. Jednak gdy auto jest w ruchu (nawet delikatnie pomału się toczy) to można gazować dowoli i kontrola z ABS'u się nie zaświeci. Pomierzyłem już wszystkie czujniki i mają oporność 1,04 kΩ z wyjątkiem tylnego koła za pasażerem który to czujnik ma 1,05 kΩ, lecz wydaje mi się że tak mała różnica nie ma wpływu. Sterownik przekładałem już drugi od kolegi i jest to samo, a mój u niego działa idealnie więc wina sterownika odpada. Proszę o podpowiedź co należało by sprawdzić, jaka może być przyczyna lub może ktoś spotkał się z taką dziwną usterką! Z góry dziękuję i pozdrawiam...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.