Skocz do zawartości

chaber

Zarejestrowani
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525d, E46 316ti, F20 116i, F25 xDrive20d, G01 xDrive20d
  • Lokalizacja
    Włocławek

Osiągnięcia chaber

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam. Mam u siebie identyczne objawy jak opisał kolega w pierwszym poście. Czy może komuś udało się rozwiązać problem, namierzyć co jest odpowiedzialne za metaliczne dźwięki? W moim przypadku nie jest to wina filtra paliwa. A dźwięk słychać tylko z wewnątrz. Z zewnątrz nie słychać ani pod spodem ani pod maską silnika. Dźwięk słychać tylko w zakresie 1400 - 1600 obr/min. Link do nagrania: https://drive.google.com/file/d/1amZS6zPXjuwl7iBDHE3WGsDacW0eFkGF/view?usp=share_link
  2. Witam Kod wygenerowany po vin generatorem Jagaer okazał się nieprawidłowy, pendrivem pliku nie mogę pobrać bo nie ma portu USB w schowku na rękawiczki, Co gorsze nie można już uruchomić nawi bo trzeba wpisać kod. Bmwaicoder też nie da rady bo po wrzuceniu fsctools nie podświetla odpowiedniego sterownika i nie pobiera danych z auta (status checking), a połączenie jest prawidłowe, Mam wersję business HU-B mały ekran, wersja map Route, pomoże ktoś ? mam kabel ENET. https://zapodaj.net/d5f8c7c5bb754.jpg.html
  3. Witam W F25 mam mapy Route aktualizowane w 2018, które chcę zaktualizować na 2022, ale nie wiem czy wcześniej był lifetime. Może ktoś podpowie, czy jak rozpocznę aktualizację to będę mógł ją przerwać jeżeli zawoła FSC ? czy mi nie zablokuje nawigacji ? mapy mam już przygotowane ale kodu FSC nie mam.
  4. Trochę zeszło bo ferie wyjazd itd, ale temat już ogarnięty. Jednak winny był czujnik położenia wału korbowego - był pęknięty. Przy okazji powymieniane uszczelki i filtry.
  5. A powiedzcie mi czy do czujnika położenia wału korbowego można dostać się z dołu ? czy koniecznie trzeba demontować dolot ?
  6. Podmieniałem czujnik bo mam drugi sprawny i to samo. Błąd czujnika na wydechu pojawiał się sporadycznie już wcześniej ale sam, bez czujnika położenia wału. Elektrozawory zamieniłem i błąd jak wyskoczył to nadal na wydechowym. Nic nie robiłem przy czujniku położenia wału. Z tego drugiego błędu to by wynikało że jest zanik impulsów ???? czyli możliwe że wtyczka nie łączy. Tam chyba będzie problem z dostępem. Trzeba demontować kolektor czy dostane się do wtyczki ?? Dziś albo jutro będę miał uszczelki i filtry. Zobaczymy czy coś się zmieni jak powymieniam te części. Ogólnie od soboty pali od pierwszego. Zamówiłem też uszczelki do wymiennika. Sprawdziłem ciśnienie (tak jak pisałeś przez wentyl na listwie). Za pierwszym razem ciśnienia nie było i wtedy musiałem trochę pokręcić żeby odpalił. Sprawdzając ponownie ciśnienie już było, bo poleciała benzyna. Po tym znowu chwila kręcenie bo ciśnienie spadło, ale już krócej. Później jeszcze jedna próba (tym razem delikatniej). Od tej pory odpala za każdym razem. Nie wiem czy tam jakieś powietrze mogło być ?? Na wszelki wypadek zamówiłem też filtr paliwa.
  7. Tyle to ja też wiem
  8. Sprawdzałem ciśnienie na listwie. Pierwszy raz nie było. Później jeszcze sprawdzałem, to już tryskał benzyną. Od tej pory odpala. Ale nadal nie mam pewności. Zamówiłem filtry i oringi, zobaczymy jak wymienię. Poniżej błędy zarejestrowane jak nie chciał opalić. Oczywiście po skasowaniu nie wracają. Będę wdzięczny za ewentualne uwagi.
  9. Na razie tak. Zobaczę jutro rano. Ale dziś po zamianie elektrozaworów od dotyku odpalił. A z przepływką to puściłem gaz a odczyt z przepływki z opóźnieniem. Pompka paliwa spoko. Też o tym myslałem. Pompe załączałem z kompa, ale nic nie dało. Pewnie filtr przydałoby sie wymienić, Z tym że nie chciałem wszystkiego wymieniać. A jak się sprawdza ciśnienie na listwie ?
  10. zaworek zwrotny jest przy podstawie filtra ? jest tam trochę oleju, mały wyciek. Co do ładowania to faktycznie tak przy min. sie trzyma. Właśnie drugi zrzut specjalnie zamieściłem bo jak wkręce na obroty około 3k - 4k to podaje wartości spoza zakresu i nie wiem czy to jest prawidłowo. na forum widziałem u kogoś podobnie ale nie wiem jak powinno być prawidłowo. A odczyt z sond ? Wydaje mi się że tam coś może być też nie tak, bo jak robi test to przy drugim banku wyrzuca jakiś błąd i muszę pominąć, wtedy przechodzi do następnego, aż znowu dochodzi do drugiego i błąd. Nie wiem czy to błąd inpy czy coś innego. Tak było od początku.
  11. Wygląda na to że przy moim elektrozaworki sitka nie mają
  12. Wyjąłem elektrozawór na wydechowym. Oring wewnętrzny nie był wymieniany i wygląda na zużyty Potem zamieniłem miejscami z ssącym. Ten co był na wydechu wchodzi luźniej. Po tym odpalił od ręki. Nie wiem czy to możliwe żeby w tym tkwił problem, bo oprócz spłaszczonego oringu nic niepokojącego nie było widać. Po zamianie na ssącym nie pojawił się błąd. Brak połączenia na wtyczce też bym wykluczył bo już wcześniej sprawdzałem. Odczekam kilka godzin i sprawdzę. Parametry z inpy - będę wdzięczny jakbyś rzucił okiem i napisał na co zwrócić uwagę:
  13. Zgadza się. Musze sprawdzić oringi przy elektrozaworach. Błędy - nie wiem czy dobrze zapisze bo z pamieci: -camshaft sensor outlet. - crankshaft sensor . Po południu dołącze zrzuty z inpy. Dzięki za pomoc.
  14. Wiesz ten mechanik to myślę że troche ogarnia, bo już wcześniej robił mi uszczelniacze zaworów na głowicy i rozrząd poskładał. Tyle że teraz nie pracuje i muszę kogoś innego znaleźć. Ogólnie większość jak słyszy Valvetronic to od razu mówi że się nie podejmuje. Co do miski to nie czyścił, a faktycznie stary napinacz był w kawałkach. Ale chyba ciśnienie daje bo kontrolka smarowania gaśnie od razu. Pewnie poskładał dobrze bo inaczej to by błędy były cały czas. A jak odpali to po skasowaniu nie wracają, dopiero jak postoi dłużej i znowu nie chce odpalić. Tak się jeszcze zastanawiam czy zmiana fazy rozrządu może mieć aż taki wpływ, że nie chce odpalić ?? Silnik obraca ale żadnej reakcji - nie ma jakiejś nierównej pracy, zbijania albo strzelania w tłumik. Aż w końcu załapie i wtedy odpala od dotyku. Inpa wykazuje tylko te dwa błędy i nic więcej (jak już odpali to nie wracają po skasowaniu).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.