Wracając do N47 z perspektywy czasu porównując z innymi konstrukcjami BMW takimi jak N20 N43 czy n53 czy też N63 to powiem szczerze że N47 wypada naprawdę dobrze i usterki które występują da się skutecznie naprawić poprawić nieco fabrykę a w zamian mamy naprawdę oszczędny i bezawaryjny bardzo dynamiczny silnik. Czytam często opinie amatorów którzy kupują auta bez doświadczenia i wiedzy na temat co kupują później płaczą bo się auto pali lub rozrząd zrywa. Tak to są częste usterki przy 200 tys. Panewki rzadko prawie wogule się nie trafiają a jeśli już to w tych co nie wymieniają oleju na czas z kolei w N57 na biturbo to plaga, wtryski czy turbo jak w każdym dieslu. Niestety żaden silnik o symbolu N nie pokona trwałością tych starszych z serii M. Moim zdaniem to fajna konstrukcja w połączeniu z 8 HP daje radę bardzo odradzam zakup pierwszych wersji z 2007 r 177KM po 2010 r poprawili jakość użytych materiałów do produkcji kół zębatych i zastosowali lepsze ślizgi dzięki temu rozrząd nie padał przy 100- 150 tys a przy 200-250. Żywotność tego silnika oceniam na 450-500 tys km pod warunkiem że po drodze zainwestujemy sporo kasy w rozrząd wtryski turbo czyszczenie kolektora itp ale w co z obecnych samochodow nie trzeba inwestować? nie ma takich aut. Jeśli ktoś nie ma pojęcia o motoryzacji podstawowego mieć lepiej unikać wogule BMW.