Witam wszystkich serdecznie,
mój 1 post:)
mierze się z problemem wibracji na karoserii podczas wyhamowywania z prędkości 100km/h i wyżej. Drgania mocne przy lekkim wciśnięciu pedała hamulca , a podczas silnego wyhamowywania z dociśniętym mocno pedałem przy szybkim wytrącaniu prędkości drgania wytłumiane. Przy prędkościach ok. 80km/h i niższych drgania nie wyczuwalne. Drgania występują tylko podczas hamowania. Przy jeździe z dużymi prędkościami bez wciskania hamulca drgania nie występują. Drgania przenoszą się tylko na karoserię , nie ma drgań przenoszonych na kierownicę lub pedał hamulca.
Serwis BMW zdiagnozował w 1 kolejności tylne piasty z łożyskami jako powód wibracji/drgań. Wymienili i nie pomogło, nie wykonali odczytów z zegara po wymianie piast, czy mają bicie i ewentualnie jakie mają wartości. Kolejno wskazali na krzywe tarcze , więc wymieniłem na firmę FEBI komplet z klockami. Drgania pozostały. Tym razem w serwisie wskazali podczas diagnostyki, że tarcze nie oryginalne a są to zamienniki i mają bicie na poziomie 0,04 (po nowych piastach i nowych tarczach FEBI odczyt z zegara). Zdecydowałem się wymienić na ich oryginał. Założyli i wykonali odczyt zegarowy na poziomie 0,02 ( po nowych piastach i oryginalnych tarczach z klockami) , niestety drgania nadal pozostały. Moim zdaniem zbyt małe wartości aby powodowały tak silne drgania. Tym bardziej, że wykonali również odczyt na tarczach przedniej osi i także wyszły odczyty na zegarze 0,02, a żadnego bicia na kierownicę nie ma przy 0,02 przy obojętnie jakich prędkościach. Nie przenosi żadnych drgań na kierownicę lub pedał hamulca.
W międzyczasie testowałem 3 komplety kół , jeden z nich pochodził z serwisu, a drugi i 3 były moje i były testowane na Hunterze w serwisie BMW z testem drogowym i nic błędnego testy nie wykazały. Wykonałem diagnostykę na stacji ASO na szarpakach, itp. Nie znaleziono uszkodzeń gum, łączników, itd.
Auto przejechane 130tyś. Drgania pojawiły się przy ok. 120tyś. i przez 4 mc nie mogą sobie poradzić. Nie kojarzę zdarzeń po których mogłyby zaistnieć owe drgania.
Proszę o wskazanie przyczyny. Póki co w serwisie leczą, a nie znajdują przyczynę. Jedyny element układu hamulcowego na tylnej osi jaki nie został do tej pory wymieniony to szczęki.
Pozdr.