Skocz do zawartości

holmes

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320Ci

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia holmes

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Rok na forum Unikat
  • Miesiąc na forum
  • Tydzień na forum
  • Pierwszy post Unikat
  • Pierwszy temat Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam. Jestem w trakcie kapitałki mojego m54b30 i mam problem z deklem rozrządu. Blok silnika został splanowany ale niestety bez dekla i ten jest teraz wyższy niż blok i głowica nie siedzi równo. Różnica to ok 0,25mm. Ma ktoś pomysł jak to równo splanować samemu
  2. Witam. Jestem w trakcie remontu silnika do swojego auta i natrafiłem na ebayu na zestaw do remontu z chin i zastanawiam się czy to kupić. Czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie? W końcu mahle i wielu innych producentów produkuje w chinach więc jeżeli mogę zamówić te same części co w eu tylko taniej to czemu nie. W najgorszym wypadku bym to odesłał gdyby tłoki nie trzymały wymiarów. Tutaj link do aukcji https://www.ebay.de/itm/376192380198
  3. holmes

    E46 320Ci uboga mieszanka

    Tak zrobię dzięki za odpowiedź. I czy to nie ty swego czasu prowadziłeś temat MS43 bez tajemnic?
  4. holmes

    E46 320Ci uboga mieszanka

    Witam. Posiadam BMW E46 z silnikiem m54b22. Silnik jest po lekkim tuningu. Zamontowane zostały wałki z m54b30, kolektor ssący wraz z przepustnicą, przepływomierzem, i obudową filtra powietrza również wszystko z b30. Jako że przepływomierz z b30 jest większy od tego z b22 to zasysa większą mase powietrza co zostało dostosowane w sterowniku silnika. Tzn. kiedy maf z b22 zasysa 100kg/h powietrza, ma napięcie 2V, kiedy w maf z b30 2v to już 120kg/h powietrza. Ale tak jak wyżej zostało to w sterowniku zmienione więc sterownik wie ile powietrza dostaje się do silnika. Czasy wtrysku również zostały nieco zwiększone. Auto wypluło na hamowni 195km i 225NM. MIMO TO wciąż wyskakuje błąd zbyt ubogiej mieszanki. Adaptacje na obu bankach wynoszą +14%. Tzn. że sterownik podlewa paliwa mimo tego że czasy wtrysków już zostały zwiękzone o 4%. Sondy lambda są sprawne, dolot szczelny. Generalnie wszystko w silniku jest ok także problem musi być gdzieś indziej. Zastanawiają mnie właśnie wartości adaptacji. Rozumiem że działają one w ten sposób że na podstawie wartości sond lambda sterownik decyduje czy zwiększyć bądź zmiejszyć czasy bazowe wtrysku. Tzn. że adaptacje +14% to wtryskiwanie o 14% więcej paliwa niż zapisane jest w bazowych mapach wtrysku. Te jednak zostały już o 4% zwiększone więc nie wiem gdzie tak naprawdę szukać problemu i jak bardzo mogę ufać wartościom adaptacji. Sondy afr niestety nie posiadam więc nie mogę ich zweryfikować. Wszystko w silniku robię sam, mapę silnika również. Nie jestem specem od chiptuningu tylko zwykłym mechanikiem robolem więc mam nadzieję że jest ktoś na forum kto zna się lepiej i mi pomoże.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.