Cześć,
Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem M47, mianowicie przy uruchomieniu silnika po dłuższym postoju występuję intensywne dymienie w siwo-niebieskim kolorze i trzęsie całym autem.
Po przejechaniu kilkuset metrów problem dymienia znika, natomiast silnik spala i tak dużo oleju (około 1 l/1000km).
Błędy odczytane z komputera to 4166 ,4B10, które sugerują dpf. DPF był usunięty przez poprzedniego właściciela, na pewno fizycznie, nie jestem pewien czy programowo.
W pierwszej kolejności wymieniłem odmę, pomogło z trzęsieniem przy rozruchu, ale po 2 miesiącach problem wrócił.
Podejrzewam, że może to być problem z uszczelniaczami zaworów lub turbiną, mimo że na wirniku nie ma żadnego luzu a w dolocie są tylko delikatne ślady oleju.
Może ktoś miał podobny problem i chciałby podzielić się wiedzą?