Skocz do zawartości

karlosm

Zarejestrowani
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Różne

Osiągnięcia karlosm

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam wszystkich beemiarzy! Nie przedłużąc, szukałem sporo czasu e36, niestety wszystkie egzemplarze z sensownymi silnikami były totalnym truchłem. Przypadkiem zakupiłem 325td w sedanie z 1994 roku. Silnik to m51d25 w wersji 115km. Auto jak na e36 jest w swietnym stanie blacharskim i to głownie zadecydowało o kupnie. Kupilem od czlowieka, ktory mial to 10 lat, niestety w ostatnie 2 zrobilo moze z 500km. Zaden rozbity szrot, wszystko ok mechanicznie, przebieg 280tys (znam prawie 20 letnia historie auta). Jazdy probne bez problemu. Kupujac to auto mialem w glowie sławny problem z pompą wtryskową. Auto oglądalem dwukrotnie, by sprawdzic jak zachowuje się na zimnym i cieplym silniku. Wszystko bylo w porządku, odpalal i trzymał moc, obroty bez problemu. Postanowilem, ze wezme, bo mialo byc to daily do lekkiej modyfikacji wizualnej. Silnik gral drugorzedna role, jedynym warunkiem byll r6. Problem pojawił sie w drodze powrotnej, po przejechaniu jakiś 30km zauważylem, ze auto faluje na jalowych obrotach, wariuje również ekonomizer, dodatkowo poluzował sie łącznik wydechu i uderza o tłumik przez drgania spowodowane falowaniem. Rownież jest zauważylem, ze odpala trochę dłuzej. Moc ma normalną, przy dodawaniu gazu falowanie znika. Kiedy kilka godzin postalo, odpalił bez problemu i zadnego problemu z falowaniem. Auto trzyma moc normalną. Bardzo malo informacji jest o tym silniku. Przegladajac jakieś stare wątki wyczytałem o nastawniku pompy, regeneracja nie jest jakas kosztowna. Wiem, ze nikt z fusów nie wywrozy, lecz czy moglby dac ktos sugestie, co zrobic w pierwzej kolejnosci by zdiagnozować z czego to wynika? Uzywana pompa kosztuje praktycznie tyle co regeneracja nastawnika, lecz wszedzie pompy z tds. Wlasiciel wspominał coś rownież o slawnych 15 litrach paliwa na wskaźniku. Czy moze byc powiazane to z pompą w baku? Moje pytania: -Czy pompa z wersji tds pasuje do wersji td? -Na co zwracać uwagę przy naprawie tej usterki? Znam dobrego mechanika, ktory ma pojęcie o pompach, lecz terminy a czyms trzeba jezdzic. -Czy na rok 2023 serwis takiej pompy (kompletny) musze liczyc 2k+? Mam mozliwość zwrotu auta. Wlasciciel niczego nie wiedział, gdyż tak jak mowię - jezdzil bardzo krotkie dystanse ostatnimy laty. Wolałbym tego nie robić ze względu na stan ogólny. Lecz moze jednak warto? Dziękuje za przeczytanie tego eseju i każdą pomoc Pozdrawiam, karlos
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.