Skocz do zawartości

Arkek

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 316i Compact
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Arkek

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam Mam takie zapytanie, zamierzam wymienić układ wydechowy przedni i tylny dysponuję max budżetm 350 - 400 zł od razu mówię że bez żadnego tuningu zwykły wydech co moglibyście mi polecić w tej cenie :?:
  2. Arkek

    316i problem z kabelkiem ABS

    witam od dłuższego już czasu borykam się z problem w postaci przewodu od ABS w tylnym kole. Przewód był przetarty w dosyć felernym miejscu bo poza wtyczką do której jest podłączony czujnik. Tak bym wymienił cały czujnik i nie było by problemu. Zdjąłem izolację i zauważyłem że jeden z dwóch kabelków pod izolacją jest czarny tak jakby był upalony, przez co nie można było go bezproblemowo zlutować ponieważ nie chciała trzymać cyna. Po oczyszczeniu w miejscu lutowania kabelka wszystko poszło dobrze. Problem w tym że w krótkim czasie kabel przestaje przewodzić i znowu zaświeca się kontrolka abs, lutowanie powtarzałem już kilkakrotnie zabezpieczając póżniej wszystko termokurczką oraz izolacją ale nadal jest to samo, będę chyba musiał wymienić kabel od strony wtyczki i tu moje pytanie ten kabel idzie pod siedzenie bezpośrednio do wiązki ? I jeszcze kwestia gdzie taki kabelek można kupić czy tylko pozostają poszukiwania na szrocie ? :cry2:
  3. kalafonię używam już od pierwszego zlutowania, oczyszczałem kabelek przed zlutowaniem,trzeba było go trochę nawet oskrobać gdyż na kabelek naniesiona była czarna substancja izolujaca pewnie przed sniedzeniem. Bez tego cyna nie chciała nawet chwytać. Gdybym robił zimne luty to przeciez nie przewodziło by po chwili a tu po świezym lutowaniu miesiac jezdze bez problemu. Zauważyłem że duży wpływ ma wilgotnosc powietrza jak jest sporo deszczu to przestaje przewodzic szybciej. A woda nie ma prawa się tam dostac gdyz dosyc solidnie jest załozona termokurczka i owijka.
  4. witam jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka od ABS po sprawdzeniu okazało się że mam naruszony kabelek od ABS tylne lewe koło, niestety w tej częsci kabla poza wtykiem od czujnika abs tak bym sobie wymienił czyjnik i było by po sprawie. A tak musiałem sobie zlutować ten kabalek, oczyściłem, zlutowałem, założyłem termokurczkę, owinąłem izolacją i wszystko jest ok ale tylko na kilka dni potem kabel w tym miejscu przestaje przewodzić i znowu zapala się kontrolka już probowałem kilka razy przelutowywać niestety efekt jest taki sam, macie może jakiś pomysł jak sobie poradzić z tym problemem może jest jakiś preparat który może temu zapobiec, inaczej chyba będzie trzeba wymienić cały kabel od wtyczki abs do wiązki ? _______ Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss
  5. problem wyeliminowany, podczas gdy wymieniałem sobie sondę lambda podczas jej odkręcania poluzowało się skorodowane przednie mocowanie wydechu i przy większych obrotach postukiwało. Wymieniłem mocowanie i zero szmerów, także sparawa wyjaśniona pozdrawiam
  6. przebieg 210 tys, sama praca silnika jest ok dopiero przy mocniejszym dodaniu gazu pojawiają się te problemy tak sobie teraz myślę że to może łańcuch stuka. Ale w zeszłym roku przy naprawianiu uszczelki pod głowicą sprawdzany był łańcuch było ok od tamtej pory przejechałem może z 10 tyś.
  7. Witam, od kilku dni zauważyłem dziwny problem. Po kilku minutach jazdy przy dodawaniu większej ilości gazu na 2 i 3 biegu słuchać lekkie postukiwanie z okolic silnika (kilka pustych dźwięków) na 4 i 5 tego nie ma, jak powoli go rozpędzam to nic się nie dzieję. Olej Elf 15W 40 na tego typu oleju jeżdżę już drugi rok, co może być przyczyną takich objawów. ?
  8. dzięki pozdrawiam
  9. aha podałeś mi nr oryginalne BMW czyli bosch 0258003810 ? pozdrawiam
  10. witam posiadam 316i compact m43 10-95r , mam pytanie bo zgłupiałem już od tego szukania, zdecydowałem się na zakup sondy Boscha ale jaką mam kupić nr katalogowy ? 0258003810 czy 0258005324 z wyglądu przede wszystkim różnią się wtykiem :?: proszę o pomoc
  11. witam ponownie wkońcu wybrałem się na podpięcie pod kompa, po znalezieniu odpowiedniej osoby, która nie zdarła ze mnie zbytnio koszt 50 zł uważam za przystępny. ( ASO inkasuje za taką usługę 200 + VAT, inne "warsztaty" do których się udawałem o kwocie poniżej 70, 80 zł nie chciały słyszeć. Na X431 kod kłopotu001 70 czujnik , kod kłopotu 002 201 kontrola czujnika , także ewidentnie sonda labmda. Teraz pytanie jaka sonda NGK czy Bosch. :?: co myślicie.
  12. co prawda nie byłem na diagnostyce, ale na 99% wydaję mi się że to sonda lambda, dosyć wysokie spalanie ok 14l/ do tego obkopcony wydech. Kiedyś będąc na diagnostyce mechanik stwierdził że sonda świruje. Nie dajac jednak gwarancji czy nie był to problem z zatankowaniem kiepskiego paliwa. Teraz wszystkie objawy na to wskazują co wy na to :?:
  13. pojechałem dzisiaj co prawda na konsultację słowną :wink: do znajomego mechanika, przy okazji sprawdzic jak się będzie spisywała bunia podczaj jazdy. Powiem tak jadąc było trochę lepiej problem wyczuwa się delikatnie na 2 i 3 biegu. Wcześniej jeszcze zaczął pojawiać się problem z wbiciem 1 biegu dopiero jak trochę się auto rozgrzewało było ok. Nie wiem może przez to że powiedziałem mechanikowi o tym drugim problemie to zaczął przypuszczać że to sprzęgło. Już sam nie wiem, ale przecież gdyby to było sprzęgło to już przy ruszaniu by trzęsło. Mechanik twierdzi iż przy tych sprzęgłąch różne dziwne objawy mogą się dziać gdy pada. (odnośnie obrotów to go dusi, gdy zaczyna przekraczać 2500obr/min, jak zaczynam dodawać więcej gazu , przy mniejszym dodawaniu gazu problem jest prawie wogóle nie wyczuwalny. :?:
  14. witam, zauważyłem dzisiaj iż na 2, 3 biegu w momencie dodawania gazu zaczyna strasznie zamulać auto, po chwili dostaje mocy i znów muli. Problem występuje w momencie dodawania gazu na powyższych biegach. Co może być ojawem takiego zachowania : sonda lambda , pompa ? czy jeszcze coś innego. proszę o pomoc :cry2: dodam tylko że wczoraj sprawdzałem poziom oleju w skrzyni biegów, ale chyba to nie powinno mieć żadnego znaczenia
  15. Witam mam pytanie odnośnie wymiany siłownika w Compakcie. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony pasażera z z pilota, wszystko się otwiera oprócz drzwi od pasażera podejrzewam że to siłownik kupiłem już nowy i chce go wymienić ale nie bardzo mogę się dostać do tego zamka rozkeciłęm boczek zamek oraz prowadnicę do szyb ale nie mogę go za cholerę wyjąć zamka z drzwi wiecie może jak wyjąć ten zamek abym mógł wymienić sobie ten siłownik ? :cry2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.