Skocz do zawartości

idealme

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 118d N47

Osiągnięcia idealme

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Przejrzałem jeszcze raz te schematy i u mnie jest chyba starsza wersja chłodnicy egr, bez bypassa. Po prostu nie mam tej gruszki ani przyłącza, jedynie chłodniczkę.
  2. Dokładnie. Zastanawiają mnie przyczyny tego błędu. Strzelałbym w te napięcie na przetworniku, prawdopodobnie gdzieś jest przebicie na przewodzie masowym, jednak będzie ono bardzo trudne do namierzenia i szukam jakichś podpowiedzi gdzie go szukać. Nie wiem czy po prostu można podłączyć się do masy dowolnego innego czujnika czy różnią się one między sobą.
  3. Odnośnie skoku egr to jest nowy i ruszał się bez przeszkód. Ręczne ustalenie wysterowania EGR za pomocą aplikacji bimmertool działa, zawór także działa poprawnie jeśli skasuje się błąd na zapłonie, odpali i pojeździ. Błąd pojawia się dopiero po zgaszeniu auta i przy kolejnych uruchomieniach następuje "zablokowanie" wartości wysterowania w czasie jazdy na 5%, tj pozycja zamknięta. Napięcia na czujniku położenia oczywiscie sprawdzone. 5V stałe, masa i sygnał zmieniający się zależnie od położenia egr
  4. Dziękuję za odpowiedź. Dotarłem już do tego kodu ale nie wiem co oznacza funkcja adaptacji zaworu regulacji spalin. W polu adaptacji mam ustawioną wartość 0,0 mg/stk. Jest to wartość domyślna, czyli wydaje mi się ze jest OK.
  5. Dzień dobry, Po długiej lekturze forum postanowiłem założyć konto i opisać mój przypadek, ponieważ nie mogę znaleźć sposobu na pozbycie się przyczyny następującego błędu: 40A4 - Regulator układu powrotnego spalin, długookresowe znoszenie. Jedynym objawem występowania błędu jest zawyżone wskazanie przepływomierza na jałowych obrotach. Błąd można usunąc i co ciekawe pojawia się dopiero po zgaszeniu silnika. Po wystąpieniu błędu egr przestaje działać, tzn jest w stanie zawsze zamkniętym. Domyślam się ze sytuacja jest dobra dla silnika, ale może mieć wpływ np na filtr DPF. Z rzeczy które zrobiłem: -wymiana zaworu EGR na nowy Pierburg -wymiana przetwornika ciśnienia sterującego EGR-em -wymiana przewodów podciśnienia na nowe silikonowe -czyszczenie kolektora dolotowego i wszystkich rur dolotowych Podciśnienie w układzie jest stabilne, około 800mbar, co wydaje się ok wartością sądząc po szukaniu w internecie i specyfikacji egr ktory wymaga ok. 600mbar do działania. Kolejnym tropem jest napięcie na wtyczce do przetwornika ciśnienia. Między stykami jest tam 8,6V, a dokumenty na stronie Pierburga mówią o zakresie napięcia pracy przetwornika 10-16V. Wygląda mi to na przebicie do masy, ponieważ między 1 stykiem (ujemnym) a masą jest napięcie 3,5V, a między 2 stykiem a masą - 12,1V. Czy w ramach naprawy można zamienić źródlo masy we wtyczce na te z innego przewodu lub podłączyć przewód do masy, czy należałoby pociągnąć nowy przewód? W takim przypadku prosiłbym o pomoc w znalezieniu schematów lub instrukcji postępowania. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.