Dzień dobry, Po długiej lekturze forum postanowiłem założyć konto i opisać mój przypadek, ponieważ nie mogę znaleźć sposobu na pozbycie się przyczyny następującego błędu: 40A4 - Regulator układu powrotnego spalin, długookresowe znoszenie. Jedynym objawem występowania błędu jest zawyżone wskazanie przepływomierza na jałowych obrotach. Błąd można usunąc i co ciekawe pojawia się dopiero po zgaszeniu silnika. Po wystąpieniu błędu egr przestaje działać, tzn jest w stanie zawsze zamkniętym. Domyślam się ze sytuacja jest dobra dla silnika, ale może mieć wpływ np na filtr DPF. Z rzeczy które zrobiłem: -wymiana zaworu EGR na nowy Pierburg -wymiana przetwornika ciśnienia sterującego EGR-em -wymiana przewodów podciśnienia na nowe silikonowe -czyszczenie kolektora dolotowego i wszystkich rur dolotowych Podciśnienie w układzie jest stabilne, około 800mbar, co wydaje się ok wartością sądząc po szukaniu w internecie i specyfikacji egr ktory wymaga ok. 600mbar do działania. Kolejnym tropem jest napięcie na wtyczce do przetwornika ciśnienia. Między stykami jest tam 8,6V, a dokumenty na stronie Pierburga mówią o zakresie napięcia pracy przetwornika 10-16V. Wygląda mi to na przebicie do masy, ponieważ między 1 stykiem (ujemnym) a masą jest napięcie 3,5V, a między 2 stykiem a masą - 12,1V. Czy w ramach naprawy można zamienić źródlo masy we wtyczce na te z innego przewodu lub podłączyć przewód do masy, czy należałoby pociągnąć nowy przewód? W takim przypadku prosiłbym o pomoc w znalezieniu schematów lub instrukcji postępowania. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam