
Andrzej1995
Zarejestrowani-
Postów
17 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E83 3.0d 218km
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Andrzej1995
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Bmw X3 3.0D 218 km Po nagrzaniu strasznie dymi
Andrzej1995 odpowiedział(a) na Andrzej1995 temat w X3 (E83)
Cylinder 1: -0.6|0 Cylinder 5: 0.0|0.4 Cylinder 3: 0.0|0.4 Cylinder 6: 0.0|0.2 Cylinder 2: 0.5|0.0 Cylinder 4: 0.0|0.3 Błędy 1: 004000 DDE Czujnik temperatury paliwa, sygnał 2: 004152 DDE Nastawnik przepustnic zawirujacych włączenie Co do drugiego błędu mechanik mówił że to błąd tego że mam wywalone i zaślepione te klapy wirowe. Dzisiaj Znajomy podjechał z komputerem diagnozował go chyba z 2h auto na biegu jałowym. Jak chciałem go odwieźć na gwałtownym ruszeniu z pod domu za autem duża chmura siwego dymu. Czy może to być wina egr? -
Witam wszystkich i proszę o pomoc bo już ten problem wraca do mnie non stop. Auto kupiłem z 2 lata temu po pół roku zaczął kopcić mechanik ponoć porobił adaptacje wtrysków i problem ustąpił dymek był ledwo zauważalny. Następnie po pół roku problem powrócił i dalej mechanik mi ta adaptacje zrobił przeglądnął błędy korekty wtryski niby na kompie wporzadku zalał do czyszczenia wtrysków i problem ustal. Chciałem z rok temu zrobić chiptuning delikatny i w serwisie gdzie to robią posprawdzali wtryski ciśnienia turbinę ponoć wszystko w najlepszym porządku oprócz turbiny i mówili by ją zmienić. Pech chciał że za 1 miesiąc zaczął dymić jeszcze gorzej pojechałem do innego szpeca to mówię mu o tej diagnozie z turbina to wymienił ta turbinę. Zobaczył ze nie mam katalizatora wraz z dpf i dpf niewyprogramowany to wyprogramowal. Egra spalin u mnie już nie było klapy wirowe zaślepił. Odmę wymienił. Profilaktycznie użył tego do czyszczenia wtrysków. Problem ustąpił. To zaraz po tym zrobiłem mapę na 260 km i problemu nie było do teraz. Auto jak jest zimne nie puści nawet dymka jak już się nagrzeje i czekam w postoju z 10sekund to zaczyna strasznie dymić i straszliwy smród jest. Podczas jazdy kolega jechał za mną i nawet pod silnym wciśnięciu gazu kolega nie zaobserwował nic. Zastanawiam się dać teraz do serwisu gdzie wtryski regenerują by posprawdzali i w razie konieczności zregenerowali. Czy ktoś miał podobny problem? Bo nie byłem tym razem jeszcze nigdzie myślę w tygodniu umówić się na wizyte z autem.
-
Zapomniałem napisać dołożyłem ten termostat na wymiennik ciepła
-
Wielkie podziękowania dla Jack u mnie ewidentnie tu był problem teraz grzeje się aż miło trzyma temperaturę w pionie nawet niedrgnie w aucie ciepło po paru minutach po odpaleniu pion rano przy 8.5 stopnia w zaledwie 3km. Jutro trasa zobaczę czy nie będzie niespodzianek oby nie ale póki co jestem zadowolony z efektów Jeszcze raz dzięki :D
-
A jak osiągnie temperaturę to już nie spada ?
-
Ja tam się nie znam ale według mnie no termostaty są po to by właśnie trzymały ta temperaturę. Więc nawet jak jest zimniej to dłużej ale powinien uzyskać temperaturę pion na wskaźniku i go trzymać o ile się nie mylę to termostat główny puszcza na duży obieg przy 81 stopniach czyli powinno w tych granicach się utrzymywać temperatura silnika. Jak są spadki większe to znaczy że coś jest nie tak. Jak na tym termostacie 580 było wszystko w porządku a teraz coś przy wymianie tej chlodniczki dalej szwankuje to bym się nad tym pochylił. No u mnie po wymianie termostatu głównego sporo się poprawiło bo ewidentnie tu był problem ale nadal po zagrzaniu się i w chłodne dni przy zjeździe z góry gdzie na biegu zlatuje potrafi temperatura Polecieć w dół. Termostat na moją rękę odpada gdyż jest ten wąż Dolny zimny czyli nie przepuszcza ale mogę się mylić
-
Oki dzięki jutro będę wiedział czy to wymiennik czy nie jak wymiennik zamawiam jutro termostat w sklepie na czwartek będzie założę sam bo w piątek długa trasa się szykuje :) Jak termostat glowny to trudno trochę więcej pracy to zmienię jak przyjadę :)
-
Jeszcze jedno mam pytanie czy ten termostat 580 z DSG muszę zdemontować ten termostat z wymiennika ciepła czy wystarczy założyć drugi ?
-
Temperatura optymalną dla tego silnika z tego co wiem to 81-85
-
Nie powinno tak być. Znajomy ma identyczny silnik jak mój to u niego po odpaleniu chwilę i w aucie ciepło przy tych temperaturach co teraz mamy to 3km i ma już pion u siebie. U mnie podobnie jak u cb a jeszcze jadąc z górki i temperatura nie osiągnęło pionu potrafi szybko spaść i też szukam przyczyny termostaty wymienione. I dałem do mechanika teraz to co twierdzi że słabo nagrzewnica grzeje bo zakamieniona jest że dalej chłodnica jest ciepła że termostat Główny musi puszczać pewnie był wadliwy. Kazałem mu sprawdzić by swoim okiem wziął pod uwagę wymiennik ciepła i by zamontował mi ten termostat z DSG jak by faktycznie wyczuł że to jest winowajca to mi powiedział że nie założy jakiegoś druciarstwa gdyż to uszkodzi mi skrzynie. I sam nie wiem co robić czekam co mi powie jutro z tym wymiennikiem ciepła ?
-
No to nie to chyba że węża slabo zagiolem i miał przepływ ale wczoraj przy 6 km przy temperaturze 7 stopni i obroty max do 2000 to temperatura wskoczyła ledwo poza niebieska skalę :( a w aucie dmuchało letnim powietrzem. Nie wiem co jest grane dotknelem węża od termostatu co idzie przy samym termostacie temperatura letnia od strony chłodnicy wąż był zimny. Węże Co idą od dogrzewacza ciepłe i nagrzewnica może ciut bardziej cieplejszy ale do gorącego też mu brakuje. W poniedziałek oddam to do warsztatu bo moim zdaniem to nie jest normalne bo niektórzy mówią co sobie szukasz ale lubię mieć auto na tip top a nie będę w zimie marzł gdyż nie robię non stop jakiś większych tras :)
-
Oki tyle co z pracy wróciłem zjem i idę przetestować czy będzie różnica
-
A ten termostat na tym wymienniku to dobry pomysł by zagiąć tego węża doprowadzającego do tego wymiennika i zobaczyć czy się szybciej nie nagrzewa czy jest inny sposób
-
Chyba że faktycznie wina to tego termostatu już sam nie wiem czytam forum sprawdzam i nikt nie może dojść problemu. A przed zimą chce się z tym uporać bo przy minusowych temperaturach to chyba będę musiał golf do auta zakładać
-
No U mnie temperature już trzyma można powiedzieć bo gdy uzyska ten pion na wskaźniku to trzyma po wymianie termostatu to ustały spadki po temperaturze chyba 81. Gorsze wachania są by do tego pionu dojść póki uzyska ta temperaturę optymalną. Mieszkam w górach i przykładowo jadąc 80 km/h pierwsze do góry 1.5 km temperaturę podniesie delikatnie w górę przy zjeździe wskazówka opada. Gdy uzyska to 90 to Wtedy czy jadę w górę czy w dół to żadnych spadków widocznych na wskaźniku nie ma. Podobnie dzisiaj uruchomiłem BMW brata tylko silnik 2.0 no i sprawdzałem jak podgrzewacz chodzi u niego gorący aż pali u mnie zatem tylko ciepły. Kolejna sytuacja gdy go uruchomie i stoi na postoju moja X3 nawet wskazówka niedrgnela a u brata już w 1/2 do pionu.