Skocz do zawartości

sebass52

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 116i

Osiągnięcia sebass52

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Czy ktoś może pomóc?
  2. Cześć, Dzisiaj po odpięciu wtyczek Vanosów zauważyłem, że obie wewnątrz są mokre od oleju, w środku jest kropla, czy dwie oleju. Komputer błędów nie pokazuje. Kilka miesięcy temu wymieniałem oringi na elektrozaworach bo oryginalne po 18 latach zrobiły się plastikowe i był wyciek. Wtedy też był olej we wtyczkach - wydmuchałem sprężonym powietrzem i osuszyłem wtyczki. W międzyczasie wymieniłem jeden z elektrozaworów na nowy zamiennik. Skąd może się brać ten olej we wtyczkach? Wycieków spod tych o-ringów nie zauważyłem , jest sucho.
  3. cześć, W moim E87 116i , silnik N45, zauważyłem dziwne wskazania czujnika poziomu oleju od ostatniej wymiany oleju w maju. Został zalany olej Ravenol 5W30 z normą LL-01. Tyle ile trzeba, czyli 4,25-4,30L. Na drugi dzień w trasie do Wrocławia, z ciekawości sprawdziłem stan oleju i o zgrozo pokazał, pół stanu. Dolałem na szybko jakieś 300ml i do końca trasy pokazywał 1/2, 3/4. Wycieków brak, silnik suchy, uszczelniacze zaworowe wymienione 2 lata temu czyli jakieś 40k km temu. Zauważyłem, że jak silnik jest zimny to pokazuje MAX a w miarę rozgrzewania stopniowo maleje najpierw 3/4 a ostatecznie zatrzymuje się na 1/2. Wcześniej takich objawów nie było, niezależnie czy silnik był zimny czy ciepły zawsze wskazania były zawsze te same. Czy to oznacza awarię czujnika? Od mechanika słyszałem, że może to być kwestia oleju, który po rozgrzaniu niejako "oszukuje" czujnik i dlatego ten tak wskazuje mimo, że fizycznie jest pełny stan. Wcześniej jeździłem na oleju z normą LL-04, czy to mogło mieć wpływ/uszkodzić czujnik? Jeśli tak to czy muszę kupować OEM czy zamiennik (Hella) może być?
  4. cześć, Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu: Silnik N45B16A, auto po odpaleniu po całej nocy przy dodaniu gazu szarpie, dławi się, potem podczas jazdy przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu czuć szarpnięcie. Co jeszcze istotne silnik na wolnych obrotach dziwnie pracuje, jakby nie pracował równo, wskazówka obrotomierza delikatnie drży (jak się bardzo uważnie jej przyjrzy), komputer nie wypluwa żadnych błędów. W ostatnim czasie wymienione na nowe: -świece i cewki -rozrząd robiony 40k km temu, oba koła Vanosa wymienione na HEPU pół roku temu -nowa przepływka -oryginalna sonda przed katem Auto na co dzień nie wyświetla błędów, jedzie i przyspiesza jednak ostatnio u mechanika w czasie pracy na wolnych obrotach i podpięciu pod kompa wypluła takie błędy dotyczące przepustnicy: 2CFA, 2CF8, 2CF9. Czytałem tutaj na forum, że to problem z wiązką/kostką przepustnicy i wolę się upewnić zanim wyłożę 2,5 koła na nową z ASO. Auto od nowości w jednych rękach, 220k nalotu i przepustnica nie była ruszana poza czyszczeniem jakieś 2-3 miesiące temu. Dolot sprawdzony, jest szczelny. Czy ktoś miał podobną sytuacje i mógłby mi pomóc?
  5. Mam E87 z 2006 r z fabrycznym, zdejmowanym hakiem. Auto od nowości w jednych rękach, hak nigdy nie był używany, leżał grzecznie w bagażniku. W tym roku wymyśliłem sobie, że będę przewoził rower na platformie mocowanej na haku. Wyjąłem hak z bagażnika ale nie mogę go zamontować w w tej rurze, brakuje dosłownie kilku mm, żeby te trójkątne wypustki schowały się w tej rurze, hak nie odbija, nie blokuje się. Na stole mechanizm działa prawidłowo. Mocowanie jest skorodowane, bo ta zaślepka kiedyś się zgubiła i przez lata lał się tam syf z drogi. Czy jest jakaś możliwość, żeby to wyczyścić (próbowałem papierem ściernym i drucianą szczotką na wiertarce ale nadal hak nie blokuje się) a jeśli tak to jak to zrobić?
  6. Podpinam się pod temat, bo wczoraj miałem podobną sytuację na ekspresówce w czasie deszczu i nie było mi do śmiechu. Z tą różnicą, że u mnie po kilku minutach same wróciły do życia kiedy już miałem zjeżdżać na pobocze żeby zgasić silnik. Nigdy wcześniej takiej sytuacji nie było a auto jest w jednych rękach od nowości czyli od 2006 roku.
  7. U mnie był ten problem. Tak samo wymienione dwie nowe oryginalne sondy, przepławki też dwie, świecie i cewki tak samo i nadal był ten błąd. Wracał co jakieś 1000km mniej więcej. Oddałem auto do innego mechanika. Sprawdził szczelność dolotu, i kolektora wydechowego - wszystko szczelne. Sondy reagowały prawidłowo po rozgrzaniu. Wyciągnął sterownik silnika i elektronik znalazł na płytce zimne luty - naprawił to, potem jeszcze przejrzeli wiązkę silnika - miała dwa uszkodzone piny - to tez naprawili. Od pół roku i 6 tysięcy km błąd już nie wraca i mam święty spokój.
  8. cześć, Planuję jutro zabrać się za wymianę kompletnej podsufitki w swoim przedliftowym E87. Czy muszę przekładać "bebechy" z mojego modułu FZD (z tych przednich lampek) do tego nowego czarnego? Czy mogę bez obaw po prostu podpiąć kable do nowego modułu i wszystko będzie działać? Czy po zamontowaniu tego nowego modułu z lampkami jest jakieś ryzyko, że np. nie zamknę/nie otworzę auta z pilota albo nie będzie działał czujnik deszczu itp? Planowałem przełożyć cały komplet podsufitki, razem z tym nowymi modułami oświetlenia z przodu i z tyłu. Pozdrawiam
  9. Witajcie, Stoję przed wyborem opon letnich na przyszły sezon do mojej E87 116i. Chcę kupić RunFlat, gdyż na takich jeżdżę obecnie. Czas moich dotychczasowych Conti Premium Contact dobiegł końca. Felgi 16' 205/55/16. Zastanawiam się nad: (wszystkie w wersji RunFlat) 1. Pirelli P7 Cinturato 2. Nokian WetProof 3. UniRoyal RainSport 3 4. Conti Premium Contact (tu już musiałbym odrobinę naciągnąć budżet) Które opony Waszym zdaniem lepiej wybrać? Pozdrawiam.
  10. Mam to auto z tym silnikiem, ten sam rok produkcji. Ma już najechane 196 tys. km. Od nowości w rodzinie. Z usterek jakie się trafiły przez te kilkanaście lat to: -wymiana pierścieni ABS na obu tylnych półosiach + zakup czujników ABS - 180 tysięcy przebiegu -wymiana uszczelniaczy zaworowych w ubiegłym roku (stare były już nieszczelne i silnik zaczynał palić olej) 180 tyś. przebiegu -wymiana kompletu świec i cewek -wymiana rozrządu (łańcuch, ślizgi, napinacz, łańcuch pompy oleju) - przy 175 tysiącach -to była główna bolączka tych silników -wadliwy napinacz. przed zakupem zweryfikuj czy rozrząd był robiony, jeśli nie to po zakupie zrób go od razu. -wylany amortyzator z tyłu - po 185 tysiącach - wymieniłem oba ,wraz z mocowaniami i poduszkami. W tym aucie jest dwumasowe koło zamachowe ,to największy generator kosztów - mnie już powoli czeka wymiana wraz ze sprzęgłem to blisko 4 tysiące złotych (samo koło w bmw to 6 tysięcy zł) (nie liczę zwykłej eksploatacji - klocki, tarcze, oleje) To prosty silnik, nie jest demonem mocy ale auto prowadzi się świetnie, jak przyklejone do drogi.
  11. W tapicerce drzwi nie ma poduszki powietrznej w E87. A o jakiej kalibracji mówisz?
  12. Serdeczne dzięki za pomoc, nie pozostaje nic innego jak w weekend zabrać się za robotę. Pozostaje do rozwiązania jeszcze jedna zagwozdka związana z tymi drzwiami. Przyjechały z opuszczoną do końca szybą. Żeby zamontować zamek muszę tą szybę podnieść bo inaczej zamek nie wejdzie. Czy mogę najpierw po przykręceniu drzwi do karoserii, przykręceniu lusterka i wiązki podpiąć przełącznik szyb i wtedy ją podnieść czy komputer zwariuje? (np. komputer zapamięta, że ostatnio szyba była zamknięta a tu nagle ma podnosić szybę?) No i rozumiem, że zanim przystąpię do demontażu swoich drzwi to lepiej odpiąć akumulator?
  13. Z tymi kolorkami kabli jest dokładnie tak jak mówisz! Czyli tutaj mam jeden problem z głowy. Rozumiem, że fotochromatyczne lusterko wtedy działa bez problemu? (przepraszam, że tak dopytuję, ale wolę się upewnić) Co do drzwi to czeka mnie jeszcze demontaż klamki i zamiana na swoją bo ta jest w lakierowana i ma podświetlenie ( w moim aucie są zwykłe klamki). Namierzyłem już ten przewód i z jeden strony od wiązki go odczepiłem. Co do klejenia tej maty to tak, odklejałem ją na suszarkę i pięknie schodziła więc i przykleję w ten sam sposób, ewentualnie dokupię nową taśmę tak jak mówisz. Co do podsufitki to odklejam przewody od spodu i wyciągam swoje moduły FZD "lampki" i wkładam w nową podsufitkę i ma działać tak?
  14. Dzięki za odpowiedź. Do luterka wychodzi wtyczka do której idzie 3 kabelki więc chyba jestem w domu? Dodatkowo po odklejeniu maty drzwi ukazały mi się takie dwie oto luźne wtyczki - zakładam, że to do zamka? A co do podsufitki to jest napisane, że 5 drzwiowa, kompletna, a ten panel wygląda jak mój (bo przecież czujnik deszczu z lusterkiem zostaje, dobrze kombinuję?) czyli odczepiam podsufitkę, zakładam nówą i ma grać?
  15. Cześć, W swojej E87 z 2006 r. (przed lift) planuję wymienić prawe przednie drzwi ponieważ moje korodują na dole, na rancie. Kupiłem już drzwi w kolor ale nasuwa mi się pewna wątpliwość, którą chciałbym rozwiać z Waszą pomocą. Mianowicie: mam elektrycznie składane lusterka z fotochromem. Nowe drzwi kupiłem ze wszystkim poza zamkiem, boczkiem tapicerki i lusterkiem. Czy może być tak, że po podłączeniu lusterka do drzwi fotochrom, składanie i opuszczanie na wstecznym nie będą działać? Druga kwestia dotyczy podsufitki. Zamarzyła mi się czarna z pakietu. Namierzyłem taką, kompletną. W swoim aucie mam czujnik deszczu i lusterko wsteczne fotochromatyczne - czy po przełożeniu podsufitki (i tego modułu oświetlenia na przodzie podsufitki) coś może nie działać, nie pasować? Dzięki za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.