Skocz do zawartości

Mariojr

Zarejestrowani
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G30, 540i, stage 1.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Mariojr

  1. To była zwykła droga wojewódzka, także zakładam, że moje światła oślepiają i auto nie wycina jednak tej wiązki z jakiegoś powodu. Poddaje się i temat zostawiam, będę zmieniał ręcznie "długie" bo do serwisu BMW na pewno nie pojadę.
  2. Chciałbym powrócić do tematu, może coś pomożecie ustalić więcej, na dziś fakty są następujące 1. byłem na stacji diagnostycznej, chłopaki sprawdzili światła mijania wszystko jest super, ustawione bardzo ładnie, gość mówi, że on mi "długich" to nie ustawi w żaden sposób, nie ma na to wpływu. 2. auto wczoraj odebrane od kodera czy programera w każdym bądź razie kolegi, który jest szanowanym w branży, także on stwierdził wczoraj, że to kodowanie na wycinanie było coś grzebane, ale nie dokończona robota. Jak twierdzi poprawił i będzie wszystko dobrze. 3. dodatkowo zrobił reset kalibracji kamery kafas, robi się to chyba nawet w trakcie jazdy. Nie mogąc doczekać się oczywiście nocy, w końcu pojechałem na próbę i gdzie tam..... pierwsze 5km nikt nie mruga, widać auto wycina ta wiązkę, niestety w dalszej drodze już ze 2 osoby mi mrugały że oślepiam.... Nie wiem już gdzie szukać przyczyny, gdzie usterka, kafas żadnych błędów nie pokazuje, także chyba czas się poddać. Możecie macie jeszcze jakiś pomysł czy podpowiedź, jeśli tak to bardzo proszę.
  3. Zrobiłem testy i jechałem po drugiej stronie innym autem by zobaczyć w końcu czy wycina i jeśli tak to jak to się dzieje. Fakty są takie, że nie wycina, dosłownie prawie już na koniec, tj. przy samym mijaniu sie, widać jakby ta jedna bliższa lampa G30 swiatlo drogowe wylacza/wycina, ale to mówię, tak na 1, moze 2 metry przed samym mijaniem się obu aut. Pojadę na stację na regulacje, to pewne, ale najbliższy jestem wersji, że muszę wykodowac to 5AP, mam już człowieka który mi to za 300zl zrobi. Dam znać co będzie dalej.
  4. Tak, napisałem że wycina ładnie, że coś tam się dzieje bo tak mi się wydaję, że jednak wycina, widzę ewidentnie że zmienia tą wiązkę światła, ale najwidoczniej coś jest nie halo, skoro mrugają..... Masz rację, trzeba pojechać na ustawienie świateł, aczkolwiek mi to w czerwcu na badaniach sprawdzali i było wszystko dobrze, więc nie wiem czy to coś wniesie.
  5. Chyba już rozwikłałem zagadkę, to wyposażenie oznaczone kodem 5AP - to nic innego, jak właśnie wykodowanie funkcji, która sama wycina te długie światła i to całe 5AP jest dodawane obligatoryjnie w standardzie dla aut w USA. Mówiąc krótko, ta funkcja automatycznego zmieniania świateł z długich na krótkie w USA jest zabrana, bo takie jest prawo, zmieniać światła ma człowiek - a nie automat (bo może oślepić i dojść do nieszczęścia tak domniemam). W Europie takiego przepisu nie mamy i możemy używać tych funkcji i powierzyć zmianę dla automatu - co jest legalne w 100%. W związku z tym, trzeba zrobić kodowanie i pozbyć się tego 5AP i dopiero wtedy będzie wycinać automat i nie będzie oślepiać kierowców z naprzeciwka. Kierowcy w USA muszą to robić ręcznie.
  6. Hej, proszę napiszcie jak u Was działają "długie" kiedy przełączycie w tryb A, czyli auto, samoczynne przełączanie długie/krótkie, wycinanie długiego strumienia światła, led adaptacyjny, kod wyposażenia 5AC i 5AP. Bo u mnie działa to tak, że widzę że wycina ładnie, coś tam się dzieje, ale pomimo wszystko co czwarte auta jadące naprzeciw mruga, czyli jednak oślepiam.... także wtedy przełączam na manual i sam zmieniam krótkie/długie. Dodam, że auto jest z USA, ale już 6 lat w kraju jeździ, tylne lampy oczywiście po konwersji (kierunki pomarańczowe). Zastanawiam się, czy to nie kwestia jakiegoś przeprogramowania lamp przednich ?
  7. Pytanie jest, czy w opisanej sytuacji macie tak, samo. Rozmawiając przez telefon w aucie, przez bluetooth kiedy wyłączam silnik - powinno rozłączyć bluetooth i przejść rozmowa z automatu na telefon. Niestety u mnie tak nie jest, samo się nie rozłącza, rozmowa "zostaje" w aucie. W innych markach Audi czy Mercedes - rozmowa była po wyłączeniu silnika przełączana z automatu na telefon. Może jest to kwestia ustawień o których nie wiem ? Proszę dajcie znać jak jest u Was.
  8. Ta opcja nie jest iDrive tylko w ustawienia pojazdu, a dalej drzwi/klucz i tam zjechać na dół i odszukać pole do odhaczenia: "wyłącz pojazd po otwarciu drzwi"
  9. Bardzo proszę podpowiedzcie jak to radio/multimedia powinno działać, tj. kiedy powinno się wyłączać. Mam tak, że działa to w kratkę. Kiedy gaszę silnik, odpinam pasy i otwieram drzwi - czasem system i radio się wyłącza. Jednak często zdarza się, że gaszę silnik otwieram drzwi i radio dalej gra, dopiero wyłącza się kiedy zamknę auto pilotem. Czy ktoś wie lub zna specyfikę działania tego ?
  10. U mnie jest w sumie to samo, działa kiedy chce, także też jestem ciekaw co można zdziałać by to "chodziło" lepiej.
  11. Kluczyk odebrany, wszystko działa jak należy, także informacje z US forum - to co opisał kolega w linku powyżej potwierdziło się w 100%. Nowy pilot działa super i jest to seria właśnie opisana jako ID21A.
  12. Spoko, właśnie przechodzę to samo, błąd się pojawił i rzekomo dolna roleta nie działa, świeci się check engine. Tak to jest już z elektroniką .... mam nadzieję, że i u mnie będzie podobnie, na razie umyje tylko, młotkiem postukam (żart) i może będzie chodziło
  13. A właściwie kiedy te górne klapy się otwierają? Bo ja widzę, że tylko z rana, po kliknięciu na pilocie otwórz się - wtedy następuję coś jakby test - czyli otwierają się i zamykają. Ale tak na codzień to nie widuję żeby to się miało otwierać, a mamy lato..... Próbowałem włączyć klimę na maxa i też się nie otwierają. Czy znacie sposób na otwarcie tych klap lub ideę działania tego ?
  14. 540i rwd, felgi mpakietowe 20cali, stage 1 na 430ps, miasto około 15 bez deptania w zasadzie, jazda krótkie odcinki, a tak trasa 800km to 8l spokojna jazda do 130km/h. Dalej to wiadomo, jak lubisz być pierwszy ..... to tylko więcej.
  15. Bardzo dziękuje Bankowiec i Borsuczek za te podpowiedzi faktycznie chodzi o dolne klapy, po prostu ja sie naoglądałem w nocy instrukcji wymiany tego silniczka w górnych i tak mi utknęło w głowie że to górne. Błędy dotyczą dolnej, którą już wiem jak wymienić, trzeba zdejmować zderzak, tam silniczek nie występuje osobno i niestety trzeba kupić cały grill za około 900zł. Aczkolwiek nadzieją napawa mnie to co napisałeś że błędy mówią o "zacięciu mechanicznym związanym z zabrudzeniem" - w związku z tym spróbuje to karcherem jakoś delikatnie podejść, może będzie dobrze, jak myślisz ? Druga sprawa to teraz tak: rozebrać zderzak, przeczyścisz i za tydzień znowu błędy ......
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.