Skocz do zawartości

Bartasek

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Wielkopolska

Osiągnięcia Bartasek

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam Wszystkich. Mam małe pytanko, mam do sprzedania BMW 530D 2000r. Wczoraj był u mnie klient, ale niestety mnie lekko zaskoczył bo stwierdził, że jest tam silnik z 99 roku i modelu 2,5TD. Co można stwierdzić po tym numerze (jak stoi się przed silnikiem to jest on z prawej strony na bloku koło łapy silnika, nie jest wybity tylko tak jakby wylany razem z blokiem) i gdzie mogę znaleźć numer silnika? Pozdrawiam.
  2. Może i macie racje, że to przepływka, w sumie to bardzo ważny element. Co do ropy to leje na orlenie, sprawdzona przez innych członków rodziny w np Audi A4 2002r.
  3. Ostatnio zauważyłem, że jak nawet na postoju przegazuje silnik na wysokie obroty, tak powyżej 4500obr/min, to silnik wpada w dziwne trzęsawki. Zachowuje się tak jakby nie chodził na wszystkie gary. Jest tak przez jakieś 30 sekund i wraca do normy (po zgaszeniu i odpaleniu też jest ok, bez tych 30s). Co wy na to? Ale ogólnie widzę, że mało pomysłów.
  4. Witam Wszystkich. Na wstępie BMW 530D 183KM. Mam taki problem jak w temacie. Jak pokręcę powyżej 4000 obrotów obojętnie na jakim biegu, a nawet na luzie, to silnik po opadnięciu z obrotów chodzi jakby na trzech garach. Strasznie trzęsie silnikiem. Dzieje się tak przez chwile bez wyłączania silnika i zaraz wraca do normy. Jak zgaszę samochód i odpalę ponownie to nie muszę czekać tej chwili i jest OK. Przy zwykłej jeździe na trasie samochód raz ma a raz nie ma mocy. Dodam, że ostatnio wymieniałem turbine i nie było przy niej siłownika. Założyłem od starej, ale nie wiem czy jest odpowiednio wyregulowana. Dodam jeszcze, że mam odpiętą przepływkę i błąd "układ recyrkulacji spalin - odchyłka regulacji". Macie jakieś pomysły? Pozdrawiam i sorry za pismo świąteczne:)
  5. Jak ją odkręcisz to wystarczy ją odchylić i pod magazynkiem będziesz widział taki czarny cyngielek.
  6. Masz jeśli dobrze pamiętam 4 śrubki. Z boków są po dwie gumki z każdej strony, one amortyzują całą zmieniarke. Są jeszcze dwie sprężyny przy nastawie położenia zmieniarki pozioma/pionowa. Wszystkie te elementy musisz zdemontować, są jeszcze 3 śrubki, które mocują moduł w który wpinasz wtyczki. Reszta to już w poprzednim poście, a co do kolejności to dokładnie nie pamiętam. Musisz spróbować, na bank dasz rade.
  7. Z wtryskiem i czujnikiem położenia wału sobie poradziłem. Teraz mam inny problem, a mianowicie auto jest strasznie słabe, na biegu jałowym wchodzi mozolnie na obroty, mam takie wrażenie jakby się nie załączała turbina. Jak najprościej sprawdzić czy turbina pracuje prawidłowo? Turbina jest sterowana elektronicznie? Moi mechanicy mówią, że wąż który dochodzi od intercoolera do zaworu EGR przy kolektorze ssącym powinien być przy załączonej turbinie twardy, ponieważ wypełnia się powietrzem z turbiny, u mnie jest dętka nawet jak ją trzymam na 4000. Pomocy ludziska bo mi już nerw brakuje.
  8. Właśnie dało. Zmieniarka lata jak ta lala. W sumie to ja w niej nic nie zrobiłem. Rozebrałem, popatrzyłem i na moje oko wszystko było ok. Jedyne co zrobiłem to wyjąłem ręcznie zbiornik na płyty, wsadziłem go z powrotem. Jest tam też taka łapa, która służy do zwalniania tej zapadki, która trzyma kieszeń na CD. Jak rozebrałem moją zmieniarkę to ta łapa była odsunięta od tej zapadki. Cały ten mechanizm składa się z kilku trybików (białych) i ramienia do zwalniania kieszeni. Ręcznie przesunąłem tą łapę pod ten cyngielek do zwalniania kieszeni i zlożyłem wszystko do kupy. Podłączyłem i wszystko lata jak nowe. Trzeba spróbować, może u Ciebie też pomoże.
  9. Ja to rozkręciłem i wyjąłem magazynek. Jest trochę rozkręcania, ale nie jest to takie skomplikowane. Niestety nie doszedłem do tego co jest przyczyną takiego zachowania zmieniarki, ale wiem, że wszystkie płyty które były w środku były ok. Nie wiem w sumie co mam robić. Do R1damii: A czy jak zmienisz w radiu na CD to jest jakaś reakcja?
  10. U mnie ten sam objaw. Ile wtyczek powinno być podpiętych pod zmieniarke? U mnie są dwa, a gniazda są trzy, tylko że jedno w stylu koncentryka (to właśnie nie jest wykorzystywane).
  11. OK Sam rozbiorę i zobaczę. Później coś napisze.
  12. Z tego co On mi mówił to 730 była z 99r. Byłem dzisiaj na kompie i mam następujące błędy: 4693: Czujnik ciśnienia wtrysku wstępnego Za wysoki sygnał 821: Czujnik położenia wału kor. Sygnał niezrozumiały 7717: Czujnik położenia wału kor. Sygnał niezrozumiały Tych trzech nie można skasować Są jeszcze: 3573 Sterowanie czasem grzania Awaria sterownika żarzenia 1024 Recyrkulacja spalin obwód regulacji Odchyłka regulacji Można je skasować, ale pojawiają się ponownie.
  13. Nie, ale miałem w tym motorze inny wtrysk od 2.0D i normalnie chodził, tyle, że do 3000 obr/min.
  14. Niby ten koleś mówił, że robili taki manewr w 730 i było ok
  15. Witam Wszystkich. Mam BMW jak w temacie. Miałem w niej problem z wtryskiem i dzisiaj pojechałem do kolesia i kupiłem używany wtrysk o takich samych numerach jak wszystkie pozostałe. Po założeniu i odpaleniu okazało się, że wtrysk jest padnięty i musiałem jechać jeszcze raz. Dostałem inny wtrysk, tylko tym razem o innych numerach bo od 3.0D, ale po 2000(194KM). Koleś powiedział, że na tym będzie chodzić i że ten jest na bank sprawny. Po powrocie wtrysk został zamontowany, ale niestety nie jest ok. Samochód odpalił normalnie, ale nie wchodzi na obroty, góra do 2,500 obr/min. Czasem jest tak, że wchodzi tylko do 2000 a czasem nawet do 1500. Podczas jazdy jest tak samo. Jest też tak, że samochód jest bardzo słaby, mam takie dziwne wrażenie nawet na luzie, że bardzo wolno wchodzi na obroty. Już nie mam pomysłu, myślałem, że to wtrysk, ale może to coś innego. BARDZO WAS PROSZĘ O POMOC.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.