Witam ponownie po testach, Nie udało mi się sprawdzić programów Autel i Autohex (nikt ze znajomych nie ma) sprawdziłem Maxiecu ,Inpa ,Ista ,Dis w tych programach można podnieść obroty tylko ogólnie dla silnika e36/46 M43 BMS 46. Co ciekawe również w INPA dla e60 z DME MSD80 można wyregulować obroty dla poszczególnych sekwencji tj. z klimatyzacją ,bez klimatyzacji ,na biegu i na biegu jałowym. Zresztą pisał o tym 'maniek21112' również da się w n46 i n43. W e36/46 M43 BMS 46 można podnieść/obniżyć ogólne obroty programowo o 80 obr/min. Można też podnieść/obniżyć obroty mechanicznie przez ustawienie ICV ("silniczka krokowego" - ustawić go manualnie o dowolną wartość) [tak na marginesie te ICV to jakieś dziwne są każdy pracuje ciut inaczej - testowałem cztery nowe oryginalne : 2x bosch , 1x kia (o dziwo jest identyczny , pasuje również oryginał z hyundaia) 1x NTY oraz 3 używane bosch. Obroty biegu jałowego prawidłowe dla e36/46 M43 BMS 46 to: manual 750-850 obr/min , automat 850-950 obr/min - więc jeśli komuś spadają np. do 500 obr/min czy przygasa/faluje a wykluczył "wszystkie usterki" to proponuję podnieść obroty programowo lub manualnie (krokowym) i powinno pomóc. Silnik nie będzie przygasał i falował bo komputer nie będzie musiał korygować obrotów przez ciągłe podbijanie do właściwych. A z doświadczenia wiem ,że przeważnie obroty biegu jałowego są w dolnej granicy. Mam nadzieję ,że te informacje przydadzą się każdemu kto z jakichkolwiek powodów będzie chciał podnieść/obniżyć obroty silnika. Dziękuję za zainteresowanie się tematem oraz wszystkie informacje 'maniek21112' i 'mr18'.