Skocz do zawartości

informatyk003

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    bmw serii 5 touring e61

Ostatnie wizyty

221 wyświetleń profilu

Osiągnięcia informatyk003

  1. Instrukcja wymiany żarówki D1S w BMW E61 (bez demontażu zderzaka) Narzędzia: klucz typu Torx (T20/T25 – w zależności od reflektora), rękawiczki ochronne (nie dotykamy szkła żarówki palcami). Kroki: Odłącz akumulator – w instalacji ksenonowej występuje wysokie napięcie (ponad 20 000 V .jest zalecane, ale ja nie zdejmowałem klemy). Otwórz maskę Zdejmij plastikowy dekielek – odkręcając go w lewo.( dekielek zdejmujemy w celu poluzowania dolnej śrubki ) Odkręć dwie górne śruby Torx mocujące reflektor. Dolne śruby wystarczy poluzować – nie trzeba ich całkowicie wykręcać. wyjmij reflektor ( Trzeba trochę cierpliwości, wysuwany do przodu prawa / lewa strona na przemian.) Ostrożnie wyjmij zespół z żarówką D1S – pamiętaj, aby nie szarpać przewodów. Odłącz wtyczkę zasilającą od starej żarówki. Wyjmij żarówkę D1S i włóż nową, trzymając ją wyłącznie za metalową podstawę. Podłącz wtyczkę zasilającą do nowego żarnika. Umieść całość z powrotem w reflektorze i przykręć górne śruby Torx. Załóż dekielek serwisowy. Podłącz akumulator i sprawdź działanie świateł mijania. Uwagi: Żarówki D1S wymieniamy parami, aby uniknąć różnic w barwie i jasności. Podczas montażu nowej żarówki nie wolno dotykać szkła – skraca to jej żywotność. Cała procedura nie wymaga demontażu zderzaka ani reflektora – dostęp jest od strony komory silnika.
  2. BMW Serii 5 E61 (2008) – problem z centralnym zamkiem sterowanym z pilota W pojeździe marki BMW Serii 5 Touring (E61) z 2008 roku występował problem polegający na braku możliwości otwierania i zamykania centralnego zamka przy użyciu pilota. Diagnoza wykazała uszkodzenie modułu Diversity (Divercity), który odpowiada m.in. za odbiór sygnału z pilota. Naprawa modułu Diversity we własnym zakresie Zakres naprawy obejmował wymianę dwóch kluczowych elementów elektronicznych: Układ scalony – montaż SMD, odpowiedzialny za odbiór i wstępne przetwarzanie sygnału radiowego. Kondensator elektrolityczny – typ SMD, który uległ wyschnięciu, co skutkowało zakłóceniami w działaniu układu. Niezbędne narzędzia do naprawy: dobrej jakości lutownica precyzyjna z cienkim grotem, preparat do czyszczenia elektroniki (np. IPA – izopropanol), szkło powiększające lub lupa czołowa, dobre oświetlenie stanowiska roboczego, pinceta ESD i pasta lutownicza (opcjonalnie, ale zalecane). Koszt części Zakup części dokonano na platformie Allegro: Kondensatory – komplet 5 szt.: ok. 10 zł, Układy scalone – komplet 20 szt.: ok. 20 zł, Łączny koszt: 30 zł.
      • 1
      • Lubię to
  3. części w module Divercity tj: układ scalony i kondensator wymienilm, uszczelniłem obudowę Wszystko działa
  4. mam jeszcze pytanie: moze ktoś wymienial te elementy w module Divercity mogę prosić o parametry... zamienniki
  5. Witam Wymienię przewody, sprawdzę moduł i napiszę, może faktycznie poszłem na skroty i nie działa. Na początku raz działał a po chwili nie szczegolnie po jeżdzie po wertepach i otwarciu i zamknięciu klapy. I jeszcze jedno : w necie piszą ze pilot jest ładowany ze stacyjki a inni ze nie ( pilot jest nierozbieralny ) na razie dzieki za podpowiedz
  6. Witam Może ktoś miał ten problem w swoim BMW s5 E61. z 2008 roku Z pilota nie zamyka i otwiera centralnego zamka. (Wcześniej raz zamykał i otwierał.) Na pinach jest napięcie:sprawdzałem na wyłączonym zapłonie 1. 12v 2. 4v 3. 4v przewód ten przeciąłem, aby pominąć zawias i pokazało 4v 5. pokazuje 0,1 bateria w pilocie od nowości i w związku z tym mam też drugie pytanie: Czy jak rozkleję obudowę to jest, bateria czy akumulatorek do wlutowania. Trochę poszłem na skróty i zarobiłem przewody gdzie były przerwane zamiast wstawić nowe
  7. Po wymianie przekażnika zielonego w bagażniku Jeśli buczenie wystąpiło tylko raz i trwało krótko, może to być zjawisko normalne po wymianie. Jeśli jednak zacznie się powtarzać regularnie – warto dokładnie przeczyścić gniazdo lub nawet sprawdzić stan instalacji elektrycznej w tym obszarze. Dobrze przeczyść gniazdo przekaźnika jeszcze raz, używając specjalistycznego sprayu do styków elektrycznych (np. Kontakt PR lub podobny). Warto dokładnie przedmuchać i wysuszyć styki. Sprawdź, czy przekaźnik dobrze „siedzi” w gnieździe – niedokładne osadzenie może powodować przejściowe problemy z napięciem. Upewnij się, że żaden z pinów w gnieździe nie jest skorodowany lub wygięty. Obserwacja przez kilka dni: Jeżeli objawy nie powrócą lub wystąpią tylko jednorazowo, nie ma powodów do niepokoju. Jeśli jednak buczenie powtarza się cyklicznie, warto rozważyć: sprawdzenie stanu pompy zawieszenia pneumatycznego, diagnozę sterownika zawieszenia (modułu EHC), kontrolę napięcia na przekaźniku.
  8. Witam wsystkich Chcialbym się podzielic samodzielna naprawa Objawy: Buczenie w bagażniku podczas jazdy oraz po zgaszeniu silnika Jeden z najczęstszych sygnałów usterki w BMW E61 to charakterystyczny dźwięk buczenia dochodzący z okolic bagażnika. Objaw ten może występować zarówno w trakcie jazdy, jak i po wyłączeniu silnika. Źródłem dźwięku jest zazwyczaj element instalacji elektrycznej, związany z pracą pompy paliwa lub układu zawieszenia pneumatycznego. Twarde zawieszenie i odczuwalne wstrząsy na nierównościach Drugim zauważalnym problemem jest bardzo sztywne zawieszenie. Pojazd nie amortyzuje prawidłowo nierówności drogi, co przekłada się na dyskomfort w trakcie jazdy – samochód "podskakuje" i trzęsie się nawet na niewielkich wybojach. To typowy objaw awarii zawieszenia pneumatycznego, które nie jest odpowiednio zasilane lub sterowane. Procedura naprawy: Odłączenie akumulatora W celu bezpiecznego wykonania naprawy należy na początku odłączyć klemę minusową akumulatora. Dostęp do przekazników Wyjąć koło zapasowe z bagażnika. Następnie zdemontować tapicerkę znajdującą się pod podłogą bagażnika. Pod tapicerką znajdują się trzy przekaźniki: dwa brązowe oraz jeden zielony. Zielony przekaźnik odpowiada za pracę pompy paliwa oraz układ zawieszenia pneumatycznego. Czyszczenie i wymiana przekaźnika Zdemontować zielony przekaźnik. Przy użyciu specjalistycznego sprayu do czyszczenia elektroniki oczyścić dokładnie gniazdo przekaźnika. Zamontować nowy przekaźnik (koszt około 65 zł). Złożenie elementów i przywrócenie zasilania Ponownie podłączyć klemę minusową akumulatora. Ustawić aktualną godzinę i datę w systemie pojazdu. Podsumowanie: Opisana usterka jest częstym problemem w BMW E61 wyposażonym w zawieszenie pneumatyczne. Prawidłowa diagnoza oraz wymiana przekaźnika sterującego pozwala przywrócić komfort jazdy oraz zniwelować niepokojące dźwięki dobiegające z tylnej części pojazdu. Naprawa ta jest stosunkowo prosta i możliwa do wykonania samodzielnie, przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa.
  9. Witam Dzisiaj sprawdziłem bezpieczniki i pompkę, a mianowicie podłączyłem wężyk do pompki i wlałem płyn do zbiorniczka , pompka tłoczyła płyn i to dość dobrze , ale po zmontowaniu wszystkiego nie podawała płynu na szybę , przewody ze spryskiwaczy zdjąłem dla pewności. Jak spróbowałem dmuchać w przewód to czułem dość mocny opór . Robiłem to bez zdejmowania kola .
  10. Dzięki dzisiaj sprawdzę pozdrawiam
  11. Witam Czy ktoś wie jaki jest numer bezpiecznika pompki spryskiwacza szyby przedniej w BMW S5 520d E61 Touring z 2008 roku. Po miesiącu dolałem płyn do zbiorniczka i nie działa . Wcześniej zapaliła się kontrolka o braku płynu. W necie znalazłem tylko bezpiecznik od spryskiwaczy reflektorów .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.