Dźwięk to cykanie, metalicznego odgłosu to nie ma wcale, na żywo to troche inaczej brzmi. Moc ma ok, na wolnych obrotach, szczególnie na zimnym czuć nierówną prace, na obrotomierzu tego nie widać, słabo odczuwalne ale jest, co by może wskazywałoby właśnie na valvetronic. Z tym zaworem to nie wiem, o zawartość filtra nie pytałem, ja oddaje auto do warsztatu, mechanicy robią swoje, przyjeżdżam po odbiór, dostaje informacje co zrobione i co należałoby zrobić. To nie jest mechanik kolega z garażu tylko ponoć warsztat w którym znają się na Bmw polecony przez znajomego, więc jakby to była panewka to raczej by mnie o tym poinformowali, poza tym zrobić 2 tys km na tak stukającej panewce jest w ogóle możliwe bez nasilania tego dźwięku? Dziś przy odwiedzinach, znajomy mechanik posłuchał tego silnika, powiedział że ten dźwięk jest z pod pokrywy zaworów, obstawia popychacz lub właśnie valvetronic, panewka ma inny metaliczny dźwięk i że to napewno nie to bo ten stukot jest u góry. Podjade jutro do tego warsztatu, dopytam o ten dźwięk, może komputer coś podpowie.