Witam. Posiadam E81 118i (2 litry) na wtrysku bezpośrednim. Rok 2007 zbliżam się do 300kkm Od w sumie dawna dawna mam problem z szarpaniem przy ruszaniu, teraz zaczął dodatkowo przygasać, jakby katalizator albo coś innego było zatkane. Oczywiście może to być złudne. Trzeba dodać więcej gazu przy puszczaniu sprzęgła, żeby płynnie ruszyć. Do tego mam błąd sondy NOx czy jakoś tak. Wychodzą też złe wyniki spalin, więc auto przeglądu nie przejdzie. Spalanie w mieście mega wzrosło, poza miastem w normie. Czekam z wymianą czegokolwiek bo wiem, że tego typu problemy, nie są proste w diagnozie, więc czasami można wrzucać pieniądze do pieca bez poprawy. Można przecież wymienić, sprzęgło z dwu-masą (myślę, że to mogłoby rozwiązać cześciowo problem szarpania) ,świece i/lub cewki (które lubią padać w tym aucie, kiedyś regularnie padały, teraz przestały – dziwne?), katalizator, czujnik wału, przepływomierz, można też oczyścić układ paliwowy. Można właściwie wszystko wymienić, ale chyba nie na tym rzecz polega jak wspomniałem. Rozkminiam to już jakiś czas, przymierzam się do wymiany najbardziej prawdopodobnych. Jak myślicie? Chyba na początek zlecę mechanikowi przeczyścić katalizator środkiem Liquid Moly, na razie użyłem środek tej marki do przeczyszczenia wtrysków raczej bez efektu. PS auto odpala idealnie, raczej ładnie pracuje na wolnych obrotach. Czasem zdarza się minimalne falowanie, ale z tego co wiem, zbyt delikatne by zdiagnozować wadliwe wtryski, prędzej pozostałe problemy to powodują. Pozdrawiam