Skocz do zawartości

mario-pl

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G20 318i

Osiągnięcia mario-pl

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. ^^ Ja u siebie wyłączyłem aktualizacje i mam problem z głowy ;) Ostatnio byłem na serwisie gwarancyjnym w ASO, jak oddawałem klucze to powiedziałem co było kodowane z prośbą o nie aktualizowanie iDrive. Samochód odebrałem i wszystko nadal działa :) Temat powinno ogarnąć samo BMW i dodać możliwość dokupienia tej funkcjonalności, skoro sprzętowo jest to obsługiwane. Nie wiem, może jakaś masowa petycja? Wszyscy chętnie by zapłacili kilka ziko, zamiast podpinać kablem auto i robić transfery na wschód.
  2. ^^ jakieś pół roku temu możliwość dokodowania AA/CP Mobilecoders uzależniali od możliwości dołożenia anteny WiFi. Uprzedzę wszystkich, że radio bez nawigacji z produkcji 11.2020 nie ma możliwości podpięcia anteny WiFi (sprawdziłem empirycznie). AA i CP po dokodowaniu działa przez WiFi bez anteny. Telefonu nie trzeba wyjmować z kieszeni. Dobrze by było, żeby ktoś to u nas również ogarnął :)
  3. Mam 6C1.
  4. Wydawało mi się, że wszystko tu precyzyjnie opisałem :) Tak, kodowanie miałem robione zdalnie z Wołgogradu w Rosji, płatność np. PayPal. Następnie wizyta w serwisie, który ma możliwość zrobienia aktualizacji usług on-line z serwerów BMW (nie musi to być najokazalsze ASO w okolicy...). AA działa dokładnie tak samo jak na systemach fabrycznie wyposażonych w nawigację i iDrive7. Zdjęcia mojego samochodu są na FB https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=599749831466370&id=108406323934059
  5. ^^^ dlatego właśnie jedynym sposobem jest dokodowanie poza ASO.
  6. Dla mojego samochodu nie było możliwości dokupienia CarPlay w sklepie BMW Online. Ewentualnie jak odbierzesz, zalogujesz się z VINem to sprawdzisz. Też jestem ciekawy takiej opcji - wiadomo że lepiej kupić od producenta...
  7. TAK :D Tak, ewentualnie nie kupować kabelka, tylko od razu uderzyć stacjonarnie do kogoś, kto ma możliwość to zakodować. Ja odpytałem 5-6 firm (w tym serwis BMW) i niestety nikt nie wyraził wtedy takiej możliwości. Koszty to już są zależne od tego, kto koduje (każdy ma pewnie inną stawkę) plus dodatkowo za diagnostykę/aktualizację usług on-line w serwisie - zgaduję że co serwis to inna cena. Nie powinno wyjść drożej za całość jak 500-600 zł. U mnie na podstawowych zegarach - nie. Pozdrawiam
  8. WiFi mam dokodowane, bez dodatkowej anteny. Działa płynnie, nie potrzebuję telefonu wyciągać z kieszeni. Odpalam G20 i po ok. 30-40 sekundach (nie mierzyłem, tak mi się wydaje :wink: ) mam ekran z Android Auto na wyświetlaczu centralnym. Pozdrawiam.
  9. Witam. Ja mam aktywowane. Jeżeli ktoś posiada G20/G21 z małym ekranem centralnym, ale bez nawigacji i samochód wyjechał z fabryki z iDrive 7 to jest możliwość dokodowania Apple CarPlay oraz Android Auto. Nie trzeba dokładać anteny WiFi, zresztą nie ma takiej możliwości, ponieważ MGU w tej wersji nie posiada odpowiedniego złącza (sprawdzone w serwisie). Wystarczy kabel ENET, kodowanie i później aktualizacja usług on-line. Ja kodowanie miałem zrobione zdalnie, znalazłem kodera na FB bmw_chiptuning, później wizyta w serwisie na aktualizację usług. Pozdrawiam.
  10. A możesz napisać jak rozpoznać ''niższy stopień autoryzacji ASO'' ? Skoro pozwolili ci zobaczyć olej sprawdzałeś czy nie ma opiłków? Umawiając się na wizytę zostałem o tym poinformowany, po prostu zapytałem się czy są autoryzowanym serwisem czy nie i tak mi odpowiedział Pan z serwisu. Po prostu miałem najbliżej więc tam pojechałem. Różnica w cenie względem "prawdziwego" ASO była ok 80-100 zł, już nie pamiętam, ale nie mieli terminu wtedy kiedy mi pasowało i było 20 min drogi dalej, więc wybrałem ten mniej autoryzowany. Nie sprawdzałem czy nie ma opiłków. Zapytałem, czy według nich (serwisanta i kierownika serwisu, staliśmy przy aucie razem) olej wygląda ok i powiedzieli, że tak. Nie muszę się na wszystkim znać :) Znajomy zmieniał olej w prawie nowym X5d w serwisie brokera, u którego kupił samochód (a podobno sprzedaje ich dużo tej marki) i rzeczywiście był jakiś temat z opiłkami w oleju. Ale jemu błysnął już CHECK czy jakiś inny komunikat wcześniej przy przebiegu kilku tys. km więc może coś jest na rzeczy.
  11. Ja pierwszą wymianę w 318i zrobiłem po ok. pół roku przy przebiegu 8k km. Wykonałem ją w ASO o niższym stopniu autoryzacji, zapłaciłem za robociznę i materiały 550 zł brutto. Oczywiście wpisane w komputer po VIN, interwałów nie zmieniałem. Przy wymianie zaproszono mnie do osobistych oględzin jak olej spływa itp. także ogólnie z jakości obsługi jestem zadowolony. Dodatkowo poinformowano mnie, że tego rodzaju autoryzowany serwis nie jest uprawniony do tzw. przeglądów gwarancyjnych, także jak mi komputer wskaże wizytę w serwisie to trzeba będzie pojechać na przegląd do innego ASO o wyższym stopniu autoryzacji.
  12. Wracając do tematu G20 bez navi i AA. Dzisiaj miałem czas się trochę pobawić telefonem Samsung A50 z Android 11. Obserwacja moja jest taka, że w G20 produkcja 11.2020 r. bez navi jest WiFi, z tym że nie działa z AA (bo nie ma Connected Plus) bo nie ma takiej aplikacji w samochodzie, albo ja nie umiem tego ustawić. Jak dokonam sparowania to na telefonie mam komunikat z telefonicznej aplikacji AA, że AA rozpoznaje samochód BMW 6XXXX i żeby uruchomić AA w samochodzie, z tym że w samochodzie w żadnym miejscu nie mam możliwości włączenia AA. Dodatkowo jeżeli zainstaluję aplikację My BMW na telefonie to wyświetla mi się w ustawieniach podłączonego telefonu w samochodzie, że mam uruchomione Aplikacje przez WiFi. Natomiast w aplikacji My BMW jest komunikat dla Aplikacji przez WiFi "Nie połączono". Jaka jest procedura połączenia telefonu z samochodem przez WiFi? Mam wylogować się z domowej sieci WiFi i zostawić w telefonie aktywne WiFi i telefon znajdzie sieć z samochodu? Czy trzeba manualnie dodać sieć?
  13. ^^ tak, potwierdzam. Nie mam żadnej navi. W dalszym ciągu nie mam Android11 na telefonie, czekam na aktualizację od Samsunga. Także nic nowego w temacie z mojej strony.
  14. Mam podobne zachowanie się samochodu podczas uruchamiania rano po postoju w garażu, G20 318i. Jeżeli uruchomię samochód i od razu przełączę na wsteczny bieg to jest takie lekkie bujnięcie. Jeżeli chwilę odczekam z przełączeniem na wsteczny to praktycznie tego nie odczuwam. Po postoju w dzień pod firmą 8h po uruchomieniu nie zaobserwowałem takiego zachowania. Samochód ma przebieg obecnie 2300 km. Wydaje mi się, że to nic takiego. Podobnie mam w drugim samochodzie, gdzie jest silnik VW 1.2 TSI czterocylindrowy i jak zgłosiłem podobne zachowanie zaraz po zakupie to poinformowano mnie, że to podobno "efekt wietrzenia układu wydechowego i katalizatora w silnikach TSI"... Nie wnikałem, samochód był na gwarancji. Obecnie ma 65k km i nic w tej kwestii się nie zmieniło, usterek też nie było żadnych.
  15. Ja kupiłem Hankook W320 Winter i*cept evo2 w rozmiarze 225/50 R17H 94H z homologacją. W mojej ocenie hałas bez zmian w porównaniu do letnich. Przyczepność ciężko mi na razie ocenić, dopiero kilka dni na śniegu ale na razie jestem zadowolony.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.