Cześć wszystkim! Na wstępie chciałbym się z Wami przywitać, bo jest to mój pierwszy post tutaj. W ciągu ok 3-6 miesięcy będę chciał zmienić mojego poczciwego VW na BMW F10/F11 (lub F07). Ponieważ mało jeżdżę po mieście (zazwyczaj ok 1-2 razy w tygodniu po ok 5-10 km), a zdecydowanie więcej km robię w trasie (średnio co dwa tygodnie robię przez weekend po ok 200-300 km) myślę nad silnikiem 3.0d i skrzynią automatyczną. W związku z planowaną przesiadką mam kilka pytań. 1. Czy w momencie kiedy turbina (i silnik) jest nierozgrzana, samochód wcześniej zmienia biegi? Pytam, ponieważ w swoim VW mam turbinę ze zmienna geometrią, której nie służą obroty silnika powyżej ok 2 tys. w momencie kiedy nie jest ona rozgrzana, bo mniej więcej wtedy zmienia się geometria łopatek w turbinie. O odpowiedni zakres obrotów muszę dbać sam (manual). NJak to jest w przypadku samochodu z automatyczną skrzynią biegów? Zdaje sobie sprawę, że na zimnym silniku nie powinno się "dynamicznie" jeździć, ale czy można zrobić coś więcej? Czy samochód sam myśli jakie zachowanie będzie dla silnika najlepsze przy niskiej temperaturze? 2. Jakie są podstawowe awarie silników 3.0d i tego modelu samochodu, które można wychwycić gołym okiem podczas oglądania? Z samochodem i tak chciałbym pojechać na przegląd przedzakupowy, ale nie chciałbym jeździć z każdym oglądanym. 3. Z tego co wyczytałem to lepiej rozglądać się za napędem RWD, bo X-drive jest podobno bardziej awaryjny. Jakie są Wasze opinie na ten temat? Czy może lepiej kupić (pod względem bezpieczeństwa i prowadzenia) napęd X-drive kosztem wyższych kosztów eksploatacji? 4. Czy w przypadku silnika 3.0d występują różne skrzynie automatyczne? Jeżeli tak, to która jest wg Was lepsza? 5. Czy dużo lepsze są wersje poliftowe? Czy warto wydać trochę więcej kasy i kupić polifta? 6. Co z wyposażenia wg Was powinno się znaleźć w tym samochodzie? Chciałbym kupić bardziej doposażoną wersję i może są wg Was jakieś przydatne funkcje, na które warto zwrócić uwagę. Mam nadzieję, że uda mi się kupić wersję z komfortowymi siedzeniami, bo się w nich zakochałem, ale i z klimatyzacją czterostrefową, żeby nie kłócić się z dziećmi :P Czy warto rozglądać się za aktywnym tempomatem i asystentem pasa? Dobrze działają te systemy? 7. Jak w porównaniu ze sobą wypadają wersje F10/F11 i F07? Zauważyłem, że w dość dobrych cenach można kupić F07 z dobrym wyposażeniem (często w tej samej cenie wyposażenie przewyższa to z F10 w tym samym pułapie cenowym). Czy możecie polecić F07? Czy tak jak gdzieś czytałem jest to trochę ponton w porównaniu do F10? Czy różni je bardzo koszt ekspoatacji? 8. Czy realnie kupię zadbany samochód z opisanymi parametrami w kwocie 65-70 tys. zł? Za jakim rocznikiem się rozglądać i czy może lepiej odłożyć na ten samochód trochę więcej? Sorki, za dość długi wywód, ale są to kwestie w których potrzebuję Waszej pomocy.