Skocz do zawartości

lukas3510

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 318i

Osiągnięcia lukas3510

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Miałem bardzo podobny problem w swoim E90. Przyczyną był uszkodzony zawór odpowietrzania baku paliwa. Znajduję się po prawej stronie kolektora dolotowego. Gdy problem wystąpi ponownie zatrzymaj auto i odepnij wtyczkę od wspomnianego zaworu. Jeśli dźwięk ucichnie to masz winowajcę. Do silnika N43 część występuję tylko w oryginale, albo używka. Nie wiem jak w Twoim przypadku. Pozdrawiam
  2. W aucie pojawił się problem z automatycznym domykaniem szyby, od strony kierowcy. Mam na myśli funkcję jednorazowego użycia przełącznika w drzwiach, po którym szyba sama się zamyka. W chwili obecnej muszę trzymać przełącznik dopóki szyba się nie zamknie. Problem występuje tylko w jednym oknie. Gdzie leży problem? Proszę o pomoc.
  3. Korekty sprawdzałem w INPIE, na biegu jałowym. Odchylenia były jedynie na tysięcznych wartościach. Korekta sondy lambda między +3, a +6. Wtryskiwacze musiały lać głównie na wysokich obrotach, bo wystarczyło że wyjechałem na obwodnicę i wskaźnik poziomu oleju rósł w oczach. Jeżdżąc spokojnie po mieście poziom nie zmieniał się nawet tygodniami. Znalazłem dość nowe używki z indeksem 11. Wtryskiwacze wymienione, zakodowane, adaptacje skasowane i powrót do spadku poziomu oleju:) Na szczęście w granicach akceptacji. Dawno podejrzenie by padło na wtryskiwacze, gdyby nie wzorowe odczyty na korektach, dziwne, ale prawdziwe. Przy okazji dodam, że rozwiązał się również tak często opisywany na forach problem z wibracjami, drganiami, czy wahaniami obrotów tuż po odpaleniu. Silnik działa płynnie. Pozdrawiam
  4. Winne były 2 wtryskiwacze, choć dziwne, że korekty niczego niepokojącego nie pokazywały. Najprawdopodobniej lały dopiero przy wysokich obrotach.
  5. Witam, Na forum było kilka zbliżonych wątków, jednak żaden nie był w stanie rozwiązać mojego problemu. BMW E90 318i, silnik N43, przebieg 150 tys, rok 2008, użytkuję 4 lata. Opis problemu - silnik od kupna zużywał olej ok 150ml/1000km (akceptowałem to). Pół roku temu wskaźnik zaczął trzymać ten sam poziom. 3 miesiące temu poziom oleju zaczął wzrastać. Nieustannie podejmowane były działania diagnostyczne i naprawcze. Pierwsze podejrzenie padło na płyn chłodniczy - niesłusznie, układ jest szczelny (możliwość wyeliminowana na kilka sposobów). Powodem rosnącego poziomu oleju jest paliwo. Po ostatniej wymianie oleju (3-cia w ciągu kwartału) wskaźnik wzrósł aż o połowę po przejechaniu 20 km obwodnicy, prędkością 150km. Wcześniej jeżdżąc spokojnie w warunkach miejskich poziom oleju nie zmieniał się (choć i tak przybywało bo silnik pobierał olej). Istotne informacje: - spod korka wlewu oleju śmierdzi benzyną jak z baku - przy wymianie olej bardzo rzadki - poziom oleju dynamicznie wzrasta wraz z prędkością i obrotami - wymieniona została pompa wysokiego ciśnienia - wymienione świece - korekty na wtryskiwaczach są idealne (sprawdzane na biegu jałowym) - długoterminowa korekta sondy lambda max +5 - szczelność wtryskiwaczy sprawdzona domowym sposobem jak w linku, nie ciekły. - jedyne błędy - 30EA (zasiarczony katalizator), A559 (przez zwarcie w pompie ABS klema IBS nieustannie wyłącza zasilanie) - ostatni wtryskiwacz, od grodzi był lekko zalany olejem (od góry), również w zagłębieniu na świecę był olej. - widać mocne "zapocenie" olejem pod 1/3 powierzchni pokrywy zaworów, od strony grodzi. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Jaką drogą paliwo dostaje się do leju? Nie chcę przeprowadzać na oślep kolejnych napraw.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.