Dzień dobry. Pacjent: BMW e91 318i 150KM. Co było robione: - wszystkie nowe wtryski oryginalne z ASO - zawór EGR - czujnik położenia wału - nowe filtry, olej Objawy: Samochód bardzo głośno warkocze podczas dodawania gazu. To jest coś, co nie występowało wcześniej. Objaw nie występuje na luzie. Silnik pracuje bardzo równo i prężnie. Problem występuje na każdym biegu, oprócz jedynki. Najłatwiej jest spowodować ten objaw jadąc np. 70km/h, wrzucając szóstkę i dodając gaz, czyli zawsze, gdy bieg jest za wysoki. Warkot jest bardzo uciążliwy, czasami drgania przenoszą się na kierownicę. Próbowałem wsłuchać się, przekręcają głowę w prawo, czy słychać to z tyłu czy z przodu i dźwięk raczej pochodzi z przodu samochodu, więc raczej eliminuję tylny most. Łudzę się, że jest to problem ze sprzęgłem, gdyż jakiś miesiąc temu wyjeżdżając z podziemnego parkingu poczułem swąd spalenizny (typowy), ale kończące się sprzęgło chyba nie daje takich objawów jakie opisałem (?). Dodam, że warkot wydobywa się tylko i wyłącznie przy dodawaniu gazu. Natychmiast zanika gdy przestanę przyspieszać. Proszę o rady, bo nie wiem z czym iść do mechanika. Film:
Na filmie nie jest to tak bardzo odczuwalne. W rzeczywistości naprawdę jest to uciążliwe. Film nie oddaje wibracji.