Witam ponownie! Otworzyłem sobie instrukcję bmw którą kolega podlinkował, kombinowałem z tym kilkanaście razy ale za każdym razem klapa. Dzisiaj rano czytam jeszcze raz tą instrukcję, w sumie nigdzie nie ma w niej napisane który kontroler powinien być użyty do przeprowadzenia tej procedury. Więc skoro nic nie działa, stwierdziłem że usiądę jako kierowca i przeprowadzę ten proces z głównego kontrolera (wcześniej ciągle próbowałem siedząc z tyłu przy szybie). No i udało się za pierwszym podejściem, szyba ładnie działa z automatu już. Z moich obserwacji: 1. Adequate battery voltage present, connect charger is necessary. - ta linijka mówi że potrzebne jest podłączenie prostownika, żeby był stabilny volt, to jest niepotrzebne kompletnie, chyba, że akumulator jest zupełnie martwy 2. Terminal ”R” or terminal ”15” switched on - terminal 15 w zupełności wystarczy, nie trzeba R, terminal 15 to po prostu wejście do auta, klucz pilot do gniazda i naciśnij raz START bez trzymania hamulca / sprzęgła (automat / manual) czyli nie odpalaj silnika 3. All doors closed. - to jest wymagane, wszystkie 4 drzwi muszą być zamknięte 4. Open the window of each door completely - ta linijka mówi o tym żeby otworzyć wszystkie 4 szyby całkowicie, nie wiem czemu to tak napisali, to jest błędne, procedurę przeprowadzamy na szybie która jest przedmiotem problemu, także opuszczamy nie wszystkie 4 tylko jedną konkretną szybę No i ostatnia rzecz która u mnie okazała się kluczowa, czego nie ma w instrukcji, procedurę trzeba przeprowadzić z kontrolera kierowcy (głównego), nie z szyby którą "naprawiamy", być może w innych modelach tak jest ale u mnie nie działało. mój model to e87 118d, 4 drzwiowy, 2007, manual 6 biegowy może komuś się to jeszcze przyda. Dziękuję pięknie za tą instrukcję bmw od tego trzeba było zacząć w ogóle :)