Skocz do zawartości

xnaimad

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 Touring 520i 2001

Osiągnięcia xnaimad

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Gumowy przegub na pierwszy rzut oka na kanale bez rozbierania wygląda w porządku. Auto obecnie jest oddane do znajomego mechanika w celu próby diagnozy właśnie tych problemów. Między innymi ma on spróbować ocenić stan podpory wału, bo z tego co czytałem ona też może powodować drgania. Na pierwszy rzut oka na kanale okazało się że występują luzy na półosiach, ale mechanik twierdzi że są one akceptowalne. Trochę większy luz występuje na wale. Wszystko to sprawdzane na biegu N. Jeśli chodzi o skrzynię automatyczną to wrzuca ona wsteczny bieg bez żadnych problemów, a auto cofa normalnie i żwawo. Więc czy zużycie taśmy biegu wstecznego objawiałby się tym szarpnięciem? Obecnie nie mam zbytnio możliwości nagrania momentu z widokiem na obrotościomierz. W mojej opinii jadąc autem stałą prędkością 90-100km/h obrotościomierz trzyma wartość i wszystko jest w porządku. Autem do 100km/h jedzie się bardzo wygodnie co w nim niezmiernie cenię i wszystko wydaje się ok. Sprzedający twierdził że wymieniał skrzynię w aucie na używaną zregenerowaną. Wychodzi na to że skrzynia była wymieniana około 30 tys. km temu, ponieważ zalecał wymianę oleju w skrzyni co 45 tys. km. Sporo naczytałem się że przyczyną drgań może być właśnie uszkodzony konwenter, co mnie bardzo martwi.
  2. Witam. Moje auto to BMW E39 Touring 520i 170km 2001 rok ze skrzynią automatyczną. Auto jest w gazie. Posiadam je od sierpnia 2019 roku i pierwszy opisany problem ukazał się zaraz po zakupie ( na jeździe testowej nie było okazji przejechać się w niżej opisanych prędkościach ), a drugi problem pojawił sie koło grudnia 2019. Zmagam się z problemem dotyczącym drgania auta między prędkościami w granicach 110-130km/h. Drgania są przenoszone na całą budę. Można by rzec że zaczynają się już przy prędkości około 105km/h, a powyżej 130km/h drgania tracą na sile. Przekraczając 140km/h można powiedzieć że drgania nie występują/nie są aż tak odczuwalne. Czasami mam wrażenie że w opisanych granicach prędkości drgania są raz większe a raz mniejsze. Objaśniając np. przy prędkości 120km/h nie za każdym razem drgania są odczuwalne tak samo. Posiadam dwa komplety oryginalnych alufelg BMW ( na oponach letnich i zimowych) i według mnie na obu kompletach problem jest identyczny. Czytając podobne tematy wpadłem w zakłopotanie, ponieważ wyczytałem że diagnoz jest bardzo wiele. Między innymi felgi, tarcze hamulcowe, wał napędowy, zawieszenie czy nawet skrzynia automatyczna. Użytkownicy często wymieniają wszystko po kolei i nadal nie potrafią zdiagnozować w czym tkwi problem. Drugi problem dotyczy szarpnięcia auta po dodaniu gazu/na biegu. Przy mojej jeździe występuje to najczęściej po wyjściu z zakrętu ( rondo/skrzyżowanie ), ale bywa i że na prostej drodze kiedy spuścimy nogę z gazu zwalniając, a następnie przyspieszając. Nie jest to szarpnięcie wywołane zmianą biegu na wyższy. Chcąc opisać sytuację: Wjeżdżam na rondo z normalną prędkością, następnie wyjeżdżając/wychodząc z zakrętu na jeszcze lekko skręconych kołach dodaje lekko lub mocniej gazu. Obroty idą w górę i występuje wyczuwalne szarpnięcie. Najczęściej w granicach 1500-1800 obrotów. Widać to nawet na wskazówce obrotościomierza, ponieważ obroty potrafią zawahać się o około 100. Po chwili skrzynia wbija gładko na wyższy bieg i jadąc dalej szarpnięcie już nie występuje. Raz spotkałem się z tym szarpnięciem na wzniesieniu po dodaniu gazu po wyjściu z zakrętu i było one odczuwalne tak jak nigdy, jakby właśnie to wzniesienie potęgowało moc szarpnięcia podobnie jak skręcone koła, ponieważ jak wspominałem na prostej drodze spotkałem się z tym tylko kilka razy. Proszę o pomoc w diagnozie mojego problemu. W razie czego postaram się opisać/doprecyzować temat. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.