Cześć zacznę może od tego że jestem posiadaczem e91 318d od ponad roku. 2.0 143km n47d20. Od początku były z nim problemy, to wywaliło płyn chłodniczy/zagrzał się, to panewkę obróciło i dostał nowy blok, wymieniana uszczelka z nieoryginalnej na oryginalną, do zrobienia jest dwumas, turbina i dpf bo podobno zapchany. Mechanik wycenił wszystko na 6000tys. a objawy to zapach spalin w kabinie jak i na zewnątrz, najgorzej na postoju. Sporadyczne puszczanie rurą niebieskiego dymu i lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym, najczęściej na zimnym silniku ale niekoniecznie. Szarpnięcia przy odpuszczeniu lub dodaniu, najgorzej kiedy jadę z większą prędkością dłuższy czas a później wjadę do miasta. Ogólnie dramat :p Mam kilka pytań i proszę o fachowe doradztwo :) Czy normalne jest to że w ukrytym menu temp. silnika ktmp mom waha się między 86-88? Czasem jak przygazuje zrobi się np 78-80 i zaraz z powrotem idzie w górę tak szybko że aż niemożliwe. Najgorzej kiedy jest gorąco na dworze jeżdżąc po mieście zaczyna iść powyżej 90.. 100 i tak dalej, czy i kiedy termostat powinien się otwierać i przy jakiej temperaturze wiatrak powinien się włączyć bo mam wrażenie że u mnie on nie działa.? Brązowa maź w zbiorniczku wyrównawczym, czy to normalne aby się pojawiała, szczególnie na zakrętce? Co2 w układzie wykluczyłem, niedużo jeżdżę i po mieście czy to może być powód, olej wygląda normalnie, a w zbiorniczku chłodzenia kawa z mlekiem.? Jak mi się uda to wrzucę zdjęcia tej mazi. Czy to faktycznie objaw dwumasy? Odpalam na zimnym silniku, telepie podłoga, drazek biegów wibruje bardzo mocno, oraz pofalują trochę obroty potem niby się to uspokaja ale szarpnięcia w jeździe występują i dziwnie się rusza z jedynki. Nieraz miałem falowania obrotów + niebieski przerywany dym z rury po szybszej jeździe i zatrzymaniu się na światłach a potem np przez kolejne 5km nic się nie dzieje, o co chodzi? Z góry dziękuję za pomoc, szerokiej drogi Panowie :)