Witam wszystkich. Od 3 miesięcy jestem posiadaczem E90 318i (n46b20b). Po wymianie oleju i filtra po przejechaniu kilkuset kilometrów w samochodzie zaczęło coś stukać. Było to tylko słychać w środku samochodu natomiast na zewnątrz i pod maską nie. Stukanie było tylko słychać gdy przejechałem kilka kilometrów na zimnym silniku. Gdy silnik zaczął się rozgrzewać stukanie znikało. Stukot był tylko gdy stałem gdzieś na luzie lub na biegu z wciśniętym sprzęgłem. Po przejechaniu jeszcze kilku kilometrów i nagrzaniu się silnika stukanie znikało. Tutaj wrzucam link do filmiku na którym to dobrze słychać.
Postanowiłem pojechać do znajomego żeby sprawdził błędy na komputerze. Znalazło takie : DTC 2A70 – NAPĘD NASTAWCZY ZMIENNEGO STEROWANIA ZAWORU ( VALVETRONIC Serwomotor ) Po przeczytaniu kilku postów na Internecie, porad kilku mechaników i Pana w ASO doszliśmy do wniosku, że jest konieczna wymiana sterownika Valvetronic. Zakupiłem nowy zamiennik VDO i go wymieniliśmy. Na starym valvetronicu było przebicie na obudowę co zaliczało go do popsutego i do wymiany. Na nowym przebicia nie było. Zrobiliśmy adaptację i krotką przejażdżkę aby sprawdzić czy przestało stukać. Po kilku kilometrach stanęliśmy na poboczu (wrzucony luz) i dalej odezwało się znienawidzone stukanie. Wróciliśmy na warsztat i podłączyliśmy drugi raz komputer. Znalazło następujące błędy : DTC 2A70 - NAPĘD NASTAWCZY ZMIENNEGO STEROWANIA ZAWORU ( VALVETRONIC Serwomotor ) DTC 2A59 – CZUJNIK WAŁU MIMOŚRODOWEGO ZMIENNEGO STEROWANIA ZAWORU ( VALVETRONIC Eccentric Czujnik wału 1 ). Nie mam pojęcia co teraz zrobić. Silniczek wymieniony na nowy a błędy dalej są te same (nawet jeden więcej). Stukanie dalej jest. Linki do zdjęć z błedami : https://zapodaj.net/b11c6e9ebbad8.jpg.html https://zapodaj.net/f6d0eb913bbfd.jpg.html https://zapodaj.net/08f76a98a6f48.jpg.html https://zapodaj.net/112766f84d8ce.jpg.html https://zapodaj.net/0d76fe9076687.jpg.html Miał ktoś podobny problem lub wie co może być przyczyną stukania ? Z góry dziękuję za wszelaką pomoc, miłej niedzieli.